Loading...
dk

Billige alufælge til vinterdæk | Tesla Forum

Dragheim
Dragheim Oct 22 '15
Hej.

Jeg kigger vinterdæk/fælge til min kommende bil.
Da udseendet på fælgende ikke er særligt vigtigt for mig vil jeg høre om der er nogle der kan anbefale nogle billige alu fælge, som dog er velegnet til vinterbrug.
Pft
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 22 '15

Oxxo Vapor fra eksempelvis GP24 er godkendt til Teslaen og kan i DK købes for 5600 kr. for 4 stk. og knap 1000 kr. billigere i Tyskland.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 22 '15
Dragheim
Dragheim Oct 22 '15
Super, tak for tippet!
DeaconWP
DeaconWP Oct 22 '15

Dragheim. Her er absolut noget jeg har forstand på.:-)

Med egen krop og livserfaring, må jeg konstatere, at der er noget bag de fleste ordsprog. Nu ved jeg ikke hvor de kommer fra. Tja, det kan endda være, at jeg selv har forfattet dem. Men det synes jeg ikke, at de bliver mindre rigtige af.

1: Det er dyrt at være fattig.

Ja, der mener jeg, at har man ikke lige "råd" til at købe den gode kvalitet, så varer den ikke så længe, eller så er den ikke så drøj i brug. Tag nu for eksempel toilet papir. Det er sgu da irriterende at stikke en finger op i sig selv, bare fordi man har sparet på kvaliteten af toilet papiret. Og når man så er blevet tilstrækkeligt træt af det, begynder man jo alligevel at lægge det dobbelt en ekstra gang. Og vaske fingrene lidt grundigere, krævende mere varmt vand. Så det sparede er hurtigt gået fløjten. Er det ikke også sådan med fælge? Er det ikke irriterende at vide, at et sæt fælge til ca 8.000 kroner kan have en tendens til at blive skæve, så man hopper og danser ved lav hastighed?. Og så alligevel køber et sæt, der godt nok også er godkendte, men kun koster 6.000 kr.

 

2: Man kan spare sig ihjel.

Tja, sparer man de forkerte steder, er man ikke de rigtige steder. Altså på vejen.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 22 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 22 '15

Men bortset fra det er Oxxo Vapor nu en fin fælg fra en tysk kvalitetsproducent som også anvendes til tyske premiumbiler...

Dragheim
Dragheim Oct 22 '15

Hej Deacon,

Jeg har bestemt gjort mig samme erfaring, ved alt for mange gange at købe for billigt... Ikke lige med toilet papir dog ;)

Når der bliver snakket alu fælge virker det mest til at de fleste taler udseende, og  ikke kvalitet. Det vil naturligvis være trælst at købe fælge der bliver skæve og skal  udskiftes, men jeg er ikke klar over om man kan korrelere kvalitet direkte med pris når det gælder fælge...

Jeg kan også et ordsprog som jeg tit bruger når min kone f.eks. betaler 3 gange normal pris for en fin sennep, udelukkende pga. den flotte glas :)

DeaconWP
DeaconWP Oct 22 '15

Jeg har bare ikke andet at snøvle mig sammen til, end at sidde her og læse, hvad der bliver skrevet hele dagen, nu jeg igen er arbejdsløs. Så sent som i dag har jeg læst om dén, der har haft skæve Rial fælge, (Dæk type til 70) der så også har fået et svar siden jeg læste sidst, at det kun er en. En fælgtype som "alle" synes er så flotte Der er så mange forskellige informationer, at man kunne komme til at få svært med at vide, hvad man skal tro på.

Pelsen
Pelsen Oct 25 '15

Er der nogen der har billeder af en S med Oxxo Vapor fælge? For min skyld gerne i 20" og gerne i sort. Det er ikke til at finde nogen billeder synes jeg.

Noget andet - der bliver henvist til godkendte fælge til model S, er der en liste et sted?

Pelle

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 25 '15

Har lige taget dette billede for 5 minutter siden af fælgene. Er godt nok 19 tommer og billedet er ikke det bedste men du kan nok alligevel danne dig et indtryk af udseendet.

 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 25 '15
Pelsen
Pelsen Oct 25 '15

Mange tak for det @gustavsfar1. Det ser rigtig godt ud! Et par bonus spørgsmål: Har du normale fjedre eller luftaffjedring? Er dækkene 245/45/19 og hvordan fylder de hjulkasserne ud med 35 offset? Det ser ud til de flugter lidt bedre med skærmen end original hjulene.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 25 '15

Jeg har alm. affjedring. Dækkene er 245/45/19. Har ikke tænkt på at de ser anderledes ud med med 35 offset men du har nok ret. Billedet kan dog også snyde lidt fordi jeg holdt kameraet lidt højt, da jeg tog billedet for at undgå at få for meget af havemøblerne med på billedet :-)

Pelsen
Pelsen Oct 25 '15

Tak, det fungerer godt!