Loading...
dk

Erfaringer med Hankook, evt. andet vinterdæk? | Tesla Forum

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 22 '15

Hankook Winter i*cept Evo (W310) 245/45 R19 102V XL VSB

Hankook Winter icept Evo 2 (W320) 245/45 R19 102V XL

 

Overvejer disse 2 billige dæk til mine originale 19" fælge.

 

W310eren har ikke fået de bedste anbefalinger. Men kan ikke se så meget om W320 som jeg går ud fra er nyere.

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/Winter-i-cept-evo.htm

 

Eller vi i anbefale et helt andet dæk?

 

Min bil bliver desuden en S70 RWD leveret i december.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Oct 22 '15
CasperB
CasperB Oct 22 '15
Jeg får leveret samme type bil på samme tidspunkt og har kigget på selvsamme dæk, så jeg er med på en lytter her.
msTes
msTes Oct 22 '15

Jeg søgte en del rundt og valgte Bridgestone fra Autoskadestuen, se deres tilbud her:

http://teslaforum.dk/forum/topic/nye-19-vinterhjul-f%C3%A6lg-rial-lugano-med-tpms-sensorer-dkk-14995

Vinterdæk på 19" standardfælge og de 'gamle' sommerdæk på Rial fælge. Får min 70D tilbage imorgen så jeg kan ikke give nogen anbefaling... De har lavet Opticoat samtidig

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 22 '15

Og hvorfor blev det så lige dem msTes?

Casper Så var det nok dig der købte den første jeg havde kig på hehe.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Oct 22 '15
CasperB
CasperB Oct 22 '15
@TeslaFreak: Jeg fik tilbud sendt mandag den 12. oktober kl.10.00 og accepterede tilbudet omkring kl. 12.00 efter jeg havde fået kreditgodkendelse hos Jyske Finans. Bilen jeg accepterede er en Tesla Model S 70 RWD, solid black, 19" standard fælg, sorte next generation læder sæder, sort alcantara himmel, med autopilot pakke, interiør pakke, hi-fi pakke, og vinterpakke til en samlet pris på 680.000 kr. Var det også det tilbud du overvejede?
Clubman
Clubman Oct 22 '15
Har self købt Goodyear UG8 Rof I 245/45R19. Have jeg undersøgt det lidt bedre havde jeg dog med sikkerhed valgt 235/45R19 i stedet og i Conti ts830 - de er nemlig markant billigere og skulle passe fint på fælgen.
TeslaFreak
TeslaFreak Oct 23 '15

Casper nej det var så ikke den, fik mit tilbud den 14 og den var væk den 15. Jeg endte op med noget der ligner din meget.

Jeg ansøgte lån om aftenen hos DI-BA billån og blev godkendt næste formiddag kl 11 derefter ringede jeg ned men bilen var væk. Så bestilte denne istedet.

Tesla Model S 70 RWD, Solid black, 19" standard fælg, Sorte næste generations sæder,Sort Alcantara-himmel, Autopilot komfortfunktioner, Premium interiør og belysningpakke til 661.650 kr.

Så ingen hi-fi pakke, og vinterpakke desværre.

Ser også ud til du har fået et godt tilbud det er mindre end den koster på teslas designer. 

Det var slet ikke meningen jeg ville have en Tesla i år, men med de nye afgifter tænkte jeg det var nu eller aldrig så det blev nu :) 

 

 

 

 

CasperB
CasperB Oct 23 '15
Jeg blev slet ikke tilbudt en bil som ligner din. Jeg fik kun at vide, at jeg i 70 RWD klassen kunne vælge en til 599.000 kr. (dvs intet ekstraudstyr), en til 620.000 kr. (kun med autopilot pakken) eller den til 680.000 kr. (jf. tidligere nævnte pakker). Jeg tænkte præcis det samme som dig at det er nu eller aldrig og slog til. Så det kunne godt tyde på, at det har været lidt forskellig hvad vi (alle) er blevet tilbudt. Nu jeg tænker over det, så hver gang jeg spurgte om hvilke biler der var på lager, så brugte min sælger (Sebastian Sørensen hos Tesla i Bredgade), altid cirka 10-15 minutter på at finde tilbudene og sende dem til mig. Så hvilken måde de har fordelt tilbudene på mellem potentielle kunder, ved jeg ikke!?
Forummets indlæg er redigeret af CasperB Oct 23 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Oct 23 '15

Jeg fik lidt indtrykket af at der kom nye biler hele tiden og andre forsvandt(blev solgt) Jeg fik tilbudt en med helt det samme som jeg har fået nu, men i hvid. 5 minutter senere ringede han og sagde han havde fundet den i sort så sprang jeg på den. Jeg købte min i Kastrup. Ville godt have haft 90D men syntes ikke økonomien lige var til det så håber ikke rækkevidden bliver et problem. Kommer til pendle i den 185 km om dagen + alle familie turene.

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 23 '15

Clubman det lyder til at 235/45R19 continental ts830 kunne være et godt alternativ. Dem må jeg se lidt nærmere på.

 

msTes
msTes Oct 23 '15

@teslafreak: Dækkene har fået relativt gode anbefalinger og er til OK pris. Og fælgene minder meget om Tesla turbine og er flotte, jeg var ude hos Autoskadestuen og se på dem og de er kompetente om Tesla. Jeg ville gerne betale mig fra montering og TPMS ved en samlet pakke. Og jeg købte en Opticoat med og fik det hele klaret på 24 timer

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 10 '15

msTes er du stadig glad for dine Bridgestone?

KimT
KimT Nov 10 '15

Jeg har de sidste mange år kørt med Bridgestone dæk på mine biler, og har altid være tilfreds med dem. Jeg får LM32 på mine fælge i morgen, og sat sommerdækkene over på et par sort oxxo vapor fælge.

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 11 '15

Tak for svaret Kim, Kunne godt være det skulle være dem jeg også gik efter.

KimT
KimT Nov 11 '15

Jeg har lige kørt 80km på landevej på mine nye Bridgstone LM32 vinterdæk. Og de siger absolut ikke mere end de org. sommerdæk der blev leveret til min 70D. 

mousten
mousten Nov 23 '15

Og hvad blev prisen for disse Bridgestone vinterdæk ??

KimT
KimT Nov 23 '15

Lige under 8.000 for at montere vinterdæk på org. fælg, samt flytte sommerdæk over på nye fælge (oxxo vapor black), samt afbalancering. (Betalte samtidig 1.984,- for 4 stk. brigdestone vinterdæk til fabia'en.........)

Men jeg kan se prisen er steget meget den sidste måned. F.eks på http://www.daekonline.dk/ er prisen steget med over 2.000

Tage
Tage Dec 25 '15
Hej jeg har fået dem på og er fint tilfreds, og han kan lev, 16000kr incl moms og levering, billede vedlagt. Dæk og fælge
Forummets indlæg er redigeret af Tage Dec 25 '15