Loading...
dk

Bytte af model S P85D | Tesla Forum

casperst
casperst Oct 24 '15

Jeg har en rød P85D på vej, med næsten alt ekstra udstyr, jeg kunne bare ikke få ekstra sæderne. Hvis der er en der har en tilsvarende og ekstra sæder, så vil jeg virkelig gerne bytte, så alle ungerne kan være i bilen.

Stuckmann
Stuckmann Oct 24 '15

du kan jo få det eftermonteret 

 

Sithfury
Sithfury Oct 24 '15

Som Stuckmann siger, så ladet det til at de nu kan eftermonteres.

Sælgerne kan vist ikke rigtigt svare på det, men spørger du i servicecentret, kan de give dig en pris.

BPBach
BPBach Oct 24 '15
Jeg ved der er en der har pillet sine sæder ud , sidst vi var til træf ved autoskadestuen, jeg mener han hed Jan og var træner i Jylland men boede på Sjælland, han havde ikke brug for dem mere, måske du kunne bruge disse.
lysmanden
lysmanden Oct 24 '15
Bilen er ekstra forstærket bagfra når der er 7 sæder i !!
Stuckmann
Stuckmann Oct 24 '15
Ja men tesla kan stadig godt eftermontere bagudvendte sæder...
lysmanden
lysmanden Oct 25 '15
Super. Teknisk set bør stuckman vel skynde sig at bestille og betale for sæderne for jeg formoder at der vel også kommer afgift på udstyr? Eller??
Michael
Michael Oct 25 '15
Jeg har et sæt bagudvendte sæder som jeg gerne vil sælge. Måske man kunne få Autoskadestuen til at montere dem i ny bil, incl forstærkning. Autoskadestuen er jo gode til at tilbyde after-marked services til vores Tesla'er.
Niels
Niels Oct 25 '15
der er mig bekendt ikke afgift på reservedele eller udstyr som ikke leveres i forbindelse med købet/inden indregistering. der er således god tid til at bestille evt. ekstra sæder
forstærkningen bag ved består af en stål forstærkning monteret i kofangeren med skruer, den kan således eftermonteres på alle model s ( frederik har en vejledning i hvordan og prisen er ikke skræmmende)
Forummets indlæg er redigeret af Niels Oct 25 '15
PeterE
PeterE Oct 27 '15

Måske er det her gamle nyheder, men selvom det kunne lyde som en småting at eftermontere sæderne så er har Tesla meldt ud af det ikke længere kan/vil eftermontere:

 

~~Rear child seats henceforth only factory installed

ddruz | 28 februari, 2013
Just received the following email from Tesla at 9:38 HST (11:38 PST) indicating change in policy regarding installation of the rear child seats. Those with them as a due bill item will undoubtedly still get theirs installed at their service centers but new orders will henceforth only have the option for a factory install. IMO this seems like a reasonable cost control policy now that the seats have become available.

Dear David,

You are receiving this email because your Tesla Model S order does not include Rear Facing 3rd Row Child Seats. We are making a change regarding installation of this option and want you to be aware of this change as soon as possible.

On all cars produced from this point forward, Rear Facing Child Seats will be available only as a "factory installed" option. They will no longer be available as an aftermarket option through our Service Department.

These specially designed child seats are the ideal way to add more passenger space to your Model S while doing something that will make your kids smile. Children love having their own special place to enjoy the ride in Model S. These seats are equipped with five-point harness seat belts for safety and fold completely flat when not in use. It's the best of both worlds, room for two more passengers and fold away storage when not in use.

We are communicating this change now in case you would like to add this option to your order. If you would like to add Rear Facing Child Seats to your order, please let us know by this Tuesday, March 5th at BuildMyModelS@teslamotors.com or at 888.771.2505. We will confirm your change and update your order right away.

There is no need to respond to this update if you'd like to proceed forward without the addition of Rear Facing Child Seats. Your Model S order will continue to production as originally planned.

Thank you for your attention to this update. We look forward to getting you behind the wheel of your Model S soon!

Tesla Motors

 

KILDE: http://my.teslamotors.com/sv_SE/forum/forums/rear-child-seats-henceforth-only-factory-installed

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Oct 27 '15

@PeterE, Det er gamle nyheder.

 

@Casperst, Vi kan også godt montere bagsæder. Vi ved ikke hvor lang leveringstid der er på de dele der skal bruges fra Tesla, men I kan med fordel købe selve sædet brugt, da det udgør den største del af udgiften (Pris på selve sædet hos Tesla er 13583 ex moms). Det bør også være muligt at flytte visse andre ting over fra den ene bil til den anden, så som selve stiveren der sidder inde bag bagkofangeren og bagagerumsbeklædning/beslag osv. (Det må antages at være til fordel for den der sælger sædet, at bytte bagagerumsbeklædning for at slippe for huller). Vi har også en anden Teslaejer, som har et ønske om at sælge sit sæde, som ligger herude. Kontakt os gerne for mere info. 

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Oct 27 '15

@Michael, du siger bare til, hvis du ønsker hjælp i forbindelse med at afsætte/montere dit sæde.

PeterE
PeterE Oct 27 '15

@autoskadestuen, jeg overvejer det selv og er derfor lidt optaget af om eftermonteringen af de bagudvendte sæder stadigvæk er sikkerhedsgodkendt? Det er vel en grund til at Tesla ikke længere vil eftermontere dem?  

JAndersen
JAndersen Oct 27 '15
PeterE .. Hvornår har du fået afvide at de ikke vil eftermontere de sæder?
PeterE
PeterE Oct 28 '15

JAndersen, se mit indlæg #10, og det er som sagt gammelt - har bare ikke hørt eller læst noget andet.

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 30 '15

Jeg fik for 14 dage siden at vide at Tesla lige havde åbnet op for at man kan eftermontere dem igen. Det håber jeg stadig står til trone for jeg har planer om at få dem installeret på et tidspunkt.