Loading...
dk

(Norsk) Vurderer å selge min 2014 P85+: er det noe interesse for noe slikt hos dere nå? | Tesla Forum

filipham
filipham Oct 26 '15

Hei. 

Jeg vurderer å selge min Tesla P85+, for å kjøpe en 85 D så jeg får 4WD her i vinterlandet norge (elsker Tesla, skal aldri tilbake til annen bil :)). 

Er det noen interesse i Danmark nå for min P85+? I så fall hvor mye ligger de på hos dere? 

Bilen:

Black Model S P85+ 2014 modell uten Autopilot, gått ca 48000 KM. 

Alt utstyr som var mulig tidlig 2014 utenom 7 seter: panoramatak, skinninteriør black, carbon fiber interior, tech pakke, luftfjæring, vinterpakke, premium interiør pakke, hifi pakke, lys/sikt pakke(?), osv. 
Sommerdekk 19 tommer - ikke 21. Bevisst valg fra min side: billigere dekk å kjøpe, lenger rekkevidde, og etter min mening mer behagelig kjøreopplevelse. 

I tillegg har bilen forhåndsbetalt 8 år serviceplan, så ca 6,5 år igjen forhåndsbetalt service (inkludert bytte av bremseklosser, osv) - alt gratis. 

Bilen er Ditec behandlet for lakkbeskyttelse. 

Batteriet bra tatt vare på: Ladet til daily limit (80% før, 90% nå) hovedsaklig, bare til 100% for noen få langturer. 

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 26 '15

Hej. Mon ikke det vil være en god idé at skrive prisen på bilen? Det gør det lidt lettere for mulige interesserede at tage stilling til om de synes det er noget. Bemærk at biler som importeres fra Norge til Danmark i alt pålægges i alt 37,5 % oveni den pris som du og køber bliver enige om.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 26 '15
filipham
filipham Oct 26 '15

Ok Takk for tipset. Jeg så for meg ca 700k NOK (ca 568 DKK) for den, men har ikke tatt med import. 

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 26 '15

Held og lykke med salget. Umiddelbart lyder det dog som værende lige i overkanten rent prismæssigt. Se evt. denne som er med AP, 21 tommer og div. pakker og kun med 12K på ODO meteret.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85/2659644

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 26 '15
filipham
filipham Oct 26 '15

Takk. Så det ble ca 781k og sjekket det opp mot disse: 
http://www.bilbasen.dk/...l-s/p85-7prs/2656000 (2014 modell) 
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85/2654491 (egentlig en 2013 modell) 

At bilen er Ditec beskyttet og har 6,5 års gratis service (koster ca 4000 i året ellers tror jeg) tror jeg ingen av disse andre har, men ser poenget ditt. Takk for tilbakemeldingen. 

T3S7A
T3S7A Oct 26 '15
De bliver hellere ikke solgt til de priser. Jeg solgte min juni 2014 P85 25000km næsten fuld udstyret til 630.000kr i dk for noget tid siden. Prisen skal der ned af, ellers købes det blot hjem fra Tyskland, Holland, Luxemborg
filipham
filipham Nov 3 '15

For å spørre på en annen måte: Hva ville dere kjøpt denne bilen for i DK nå? Selger hvis jeg får nok til at jeg ikke går i tap selv så jeg kan kjøpe meg en ny Tesla S 85 D. 

Enklere slik enn at jeg skal gjette på et tall og få "nei for høyt" eller "akkurat passe" :) 

MartinPedersen
MartinPedersen Nov 3 '15

Realistisk set? mellem 450-500.000 (500.000dkk i Norge = 687.500dkk i Danmark inkl. told og moms)

Men du har travlt, den skal være indregistreret i DK om under 2 mdr., for at undgå afgifter!