Loading...
dk

Kan man kombinere sine kabler? | Tesla Forum

Bianco
Bianco Mar 19 '14

Jeg har tænkt mig (bl.a.) at køre rundt med:

•   6 meter Type2-Type2 kabel
  •   6 meter Tesla mobillader
  •   6 meter CEE 400v 16A kabel

Kan jeg tillade mig at forbinde dem således, for at få i alt 18 meter kabel:

Bil <-> Type2-Type2 <-> Mobillader <-> CEE kabel <-> Kraftstik

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Mar 19 '14
sjensen
sjensen Mar 20 '14
Et type2-type2 er ikke et forlængerkabel, så det hænger ikke fysisk sammen. Et CEE 16A 5x2,5mm2 er formentlig en god ide. Jeg har dog ikke haft brug for mit endnu
kajakaj
kajakaj Mar 20 '14

~~Her er det sæt jeg kører med. Ifht. Danmarks størrelse har jeg stort set kun behov for at lade hjemme, så sættet er kun til de rigtig lange ture.
 Det består af UMC-kablet, med 400V rød adapter og 230V adapter + schukoadapter. Det var med bilen.
 Derudover har jeg et
 10 m 400V 16Aforlængerkabel
 400V 32A til 400V 16 konverteringskabel
 400V 16A komfurstik til 400V 16A CEE stik
 230V 16A blå CEE til 230V 16A hunstik m. jord
 1 pk 10A og 16A sikringer + lidt værktøj
 Jeg har ikke dobbeltlader og derfor heller ikke investeret i Mennekes kabel til brug i ladestander. Køber måske et Mennekes ladekabel senere.
 Jeg afventer Supercharge-stationernes placering, og hvis de ikke dækker behovet investerer jeg i en chademoadapter til Clevers ca. 50 quickladere i DK. Desværre koster det 350 kr. i grundgebyr og 5,50 kr. pr. Kwh for ladning ved Clever.
 Til hurtig opladning på farten er det kun Tesla Supercharge-stationerne og Clevers quickladestandere (50Kw) der er brugbare efter min mening. Begge lader DC-strøm direkte på batterierne og kræver derfor ikke dobbeltlader i bilen.

Ruderen
Ruderen Mar 20 '14

@kajkaj - hvordan ser et 400V 32A til 400V 16A konverteringskaberl ud, og hvor kan det købes?

På forhånd tak.

kajakaj
kajakaj Mar 20 '14

http://www.harald-nyborg.dk/p8656/cee-stikprop-32a-5-polet-380v

http://www.harald-nyborg.dk/p6704/cee-mellemled-16a-5-polet

Hej Thomas. Stikkene købte jeg i Harald Nyborg og en stump 2,5 kvadrat kabel havde jeg liggende.. 32A stikket har jo lidt større diameter end 16A. 32A stikket findes flere steder, bl.a. Scandic hotel og NRGI i Århus, så rart at have med for en sikkerheds skyld, men der findes absolut flest 16A stik

Jeg har ikke set om det kan købes færdiglavet nogen steder. På billedet i tidligere indlæg er det det der ligger til venstre for komfurstikket.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Mar 20 '14