Loading...
dk

Sound Studio Package | Tesla Forum

JensMelhede
JensMelhede Mar 20 '14

Hej jer heldige asener som har fået jeres MS'er.

Jeg har en stor samling MP3'er som jeg glæder mig til at høre i min MS når den kommer i næste måned. Indtil da, hvem har erfaring med funktioner omkring MP3 på tilkoblede USB sticks. Hvordan skal filer lægges? Kan man lave playlister i MS anlægget? Kan man bruge foldere mv.? Andet omkring organisering af musik er også velkommen.

Forummets indlæg er redigeret af JensMelhede Mar 20 '14
PerPower
PerPower Mar 20 '14
Med USB tilsluttet kan du også søge og spille "By folder". Jeg har et par albums som er lavet som mapper - fungere fint. Med Spotify via Bluetooth viser den også album grafik og lyden er faktisk ok.
sjensen
sjensen Mar 20 '14
Man kan navigere efter foldere foruden genrer, album, etc.

Der er p.t. en fejl som betyder at den ignorerer musik i foldere som har non-US karakterer i navnet. Tesla DK siger at der arbejdes på sagen.
JensMelhede
JensMelhede Mar 21 '14

Jeg fandt dette på teslamotorclub.com (Jeg har allerede Media Monkey :-):

---------------------------------------

If anyone wants to preserve the sequence of your playlists from your music collection, please do the following;

1. Download a free program media monkey(MM). MediaMonkey Download MediaMonkey Free (http://www.mediamonkey.com/trialpay).

2. After you install it in your computer either let it scan your music or skip that step if you just want to drag some playlists from your iTunes into media monkey.

3. Create and name few playlist folders in MM. Then drag each of your playlists from iTunes one at a time into "now playing" column on the right side then drag from there into each
play list you created in MM.
**Somehow MM won't allow direct drag and drop into the playlist field compared to iTunes.
Once each playlist is created, delete songs from the now playing field (only from playing list) so you can drag the next playlist there to create the subsequent playlists in MM.

4. Once all your playlists are created, edit the song sequence as you like in each playlist field of MM.

5. Now insert a FAT32 formatted flash/USB drive of your choice and capacity you like to use in Tesla. It will show up in the left column of MM under playlists and media servers.

6. Click on the USB drive and it will show 4 tabs on the top named "summary, autosync (device), autosync (library) and options".

7. Click on "autosync device" and choose if you want to sync all 3 collections (music,podcasts, playlists) or a single one (playlists).

8. You can either skip autosync library or enable it if you like!

9. MOST IMPORTANT STEP:Now click on "options" tab and select "file locations". On the top field of "Sync files to" look for "music" tab and change the default to
<Playlist>\<Auto Number> - <Title>. This assigns a automatic incremental number to all the songs in your playlist in sequence so it will play in the same order in Tesla.

10. Also check the box "Enforce use of sync mask for files already on the device".

11. You can click on "playlists" tab (last one in options)and check box for "sync playlists" which will do automatic syncing each time you plug the device. Make sure to change the
default in the "destination directory" to <Playlist>\<Auto Number> - <Title> just like before.

12. Following these steps may take longer for the first time but once all your playlists are dragged into MM next time updating few songs is lot easier. If someone wants to just
play the songs in random sequence it is also possible to incorporate into the directory field as well.

I hope music lovers will find this method useful.

JensMelhede
JensMelhede Apr 30 '14

Har nu endeligt fået min lækre P85+ og nyder den. Imidlertid er jeg ikke tilfreds med at mine mp3 sange på USB kun viser titlen og ikke kunstner. Jeg har set på Tesla's gennemgang at der vises titlen i linie 1 og artist på linie 2 (dvs. under titlen). Desuden synes jeg heller ikke at den altid downloader grafik for nummeret (men det skyldes måske at det kun fungerer hvis en sang har TAG med et album som databasen kender)? Nogen gange downloades, men det ses kun i browse oversigten og ikke på selve sangen når den afspilles. Jeg har selvfølgelig checket at alle tags er i korrekt version på sangene (ID3v1 eller både ID3v1 og ID3v2 på de enkelte sange. Jeg bruger TAGscanner til at styre dette.

Jeg har ekstra lydpakke og tech pakken.

Andres erfaringer med afspilning af mp3 filer og visning?

ps. Playlister vha. metoden ovenfor med MediaMonkey fungerer perfekt.

PBP
PBP Apr 30 '14

@Jens

Hvis du spiller MP3 via kunstner og titel viser afspilleren nummerets cover. Måden det fungere på er at softwaren selv henter cover informationer via dataforbindelsen, nogle gange går der lige nogen tid før coveret ´vises. Spiller du derimod filen via "By folder" så viser den ikke cover informationer - selv om du har disse i din oprindelige MP3 fil. Det er en software forbedring som adskillige brugere har bedt om. 

Anlægget spiller rigtig godt, men tag lige og følg med i støjisolerings projektet, for en gang butyl plade i døre og omkring subwooferen udretter mirakler med lyden.

Brug helst MP3 der er på 320kbs eller FLAC, du kan klart høre forskel.

muller
muller Apr 30 '14

off topic: Tillykke med bilen!! Håber at 3-fase ladningen også virker! :-)

Vi lytter mest til FLAC musik, og der er ingen problemer med album/tilter. Kun den kendte bug at æøå-numre ignoreres af bilen...

egernmus
egernmus Apr 30 '14

Tillykke med bilen! :-) Jeg har brugt Windows Media Player til at rippe en stak cd'er til USB i formatet Windows Media Audio Lossless. Der bliver både vist kunstner, titel og billede af albummet i display'et.