Loading...
dk

Klimaanlæg problemer? | Tesla Forum

RasmusKoch
RasmusKoch Oct 29 '15

Hej alle.
Jeg har på det seneste haft lidt problemer med mit klimaanlæg. Synes ikke det giver varme nok og det er specielt koldt på benene. Jeg har sat det hele på auto og 21,5 grader. Hvad har folk af erfaringer og indstillinger?

På forhånd tak!

RobertJ
RobertJ Oct 30 '15

Køre primært auto 21°C og sædevarme på 1.
Fryser jeg lidt bruger jeg højre scroll hjul på rattet til at gi den lidt ekstra luft (indstilling 9-10), trykker man på scroll hjulet igen går den tilbage på auto.

- R

Henrik1968
Henrik1968 Oct 30 '15

Har samme problem med koldt om benene/fødderne. Det virker som om klimaanlægget ikke er skruet rigtigt sammen eller dimensioneret forkert. Synes ikke det er en løsning at maxe varmen i hele kabinen, da det kun er omkring benene jeg synes det er galt.

mortendk
mortendk Oct 30 '15

Nøjagtig samme problem her -  har nogen været i kontakt med Tesla?

Jeg har ikke haft tid, men forventer at sende dem en hilsen i løbet af weekenden - hos mig, er problemet opstået efter opgradering til version 7.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 30 '15

Også her har der været problemer med varmen lige fra starten. Nu hvor det er blevet koldere er det markant mere mærkbart. Undrer mig egentligt over at jeg ikke ser flere indlæg om dette på det norske forum.

Raymond
Raymond Oct 30 '15

RobertJ: "Fryser jeg lidt bruger jeg højre scroll hjul på rattet til at gi den lidt ekstra luft (indstilling 9-10), trykker man på scroll hjulet igen går den tilbage på auto.", det er jo kun, hvis du har indstillet højre scrollhjul til at bestemme luftindtag - jeg bruger højre scrolhjul til noget helt andet.

MrCoffee
MrCoffee Oct 30 '15
Hej synes det er et issue hver gang det bliver koldt. Det er dog vigtigt at du sætter den på recirkulation, så varmer den bedre. Min kone kørte med jakke omkring benene fra Kbh forleden og det er jo ikke meningen. Peter
RasmusKoch
RasmusKoch Oct 30 '15

MrCoffee:

- Kan du skrive hvilke indstillinger du bruger?

MrCoffee
MrCoffee Oct 30 '15
Ned på benene på med recirkulation, op med graderne, fyrer den tit op på high, 9-10 på fanen. Herefter ned igen når varmen er fin...
Hookmaker
Hookmaker Oct 30 '15
Dobbeltklik på forrude varme så går den på fuld smæk og kabinen er varm på 3 min...;-)
jr
jr Nov 5 '15

Syntes jeg har haft samme problem efter update 7.0, (underligt), men et par grader op løser problemet!

priess
priess Nov 5 '15
Samme problem her. Sidder og fryser i vinterjakke, med 22 grader på :-(
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 5 '15

Jeg kan se at mange melder ind med problemer med HVAC efter 7.0. Her i huset forholder det sig lige omvendt. Før 7.0 kunne vi aldrig holde varmen tilstrækkeligt i den kolde tid, men nu lader det til at fungere meget bedre. Er der andre som oplever tilsvarende?

Lajo
Lajo Nov 5 '15
Jeg oplever man får kolde hænder og pludselig opstår der træk ved benene.
Selve temperaturen i bilen er nok ok
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 5 '15

Samme her. Tror også at det skyldes træk fra a-stolpe vinduer og håndtag.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 5 '15