Loading...
dk

Spørgsmål om køb af brugt Tesla | Tesla Forum

ErikBH
ErikBH Oct 30 '15

hej alle,

Jeg går og pusler med at købe en brugt Tesla.

Den skal have autopilot hardware og panoramatag og prismæssige årsager gerne en S85.

Jeg er dog i tvivl om nogle detaljer, da jeg læser lidt forskelligt i brugt annoncerne.

Fx. garanti - der er så vidt jeg kan læse mig til 8 års garanti på batteri og drivlinie fra første indregistrering, er det korrekt?

Resten af bilen er der 4 år på fra første indregistrering?

Er det korrekt at hvis det er en model inden Autopilot blev selvstændig pakke, skal man bare sørge for at den har tech pakken, så har den alt gejlet med (med gejl tænker jeg på: med el-sæder med hukommelse (1 per nøgle), keyless entry, keyless go, automatisk op/nedblænd af lys, tænd af kabine køl/varme via mobil app)?

Kan man ud fra billeder af bilen sige at når taget er sort (og bilen ikke er det ;-) - så har den panoramatag - eller har man kunnet bestille den med sort tag?

Er der noget der er værd at være opmærksom på omkring batteriets tilstand?

vh, Erik

Niels
Niels Oct 30 '15
ja 8 års garanti, dog ikke slidtage. dvs afhængig af km dækkes batterier ikke mod forventelig fald i kapacitet. hvis enkelte moduler/ celler performer dårligt vil jeg forvente at det er garanti rep.<br /><br />
der var ikke aut. op/ned blænding af langt lys i tech pakken - det er AP udstyr som kræver kamera. men ellers det meste (folde spejle, tåge lygter var i nogle tilfælde tilvalg og kan varriere afhængig af prod tidspunkt) vinter pakken havde i tidlige modeller ikke varme i rat.<br /><br />
<br /><br />
hukommelse i føresæde følger ikke nøgle, der vælges profil på skærmen - det har altid været 12 vejs justering<br /><br />
du kan evt. se om du kan finde en bil med forudbetalt service besøg i 4 eller 8 år, det vil være billigere at købe med en brugt bil end efterfølgende købe til fuld pris hos tesla.<br />

ja man har tidligere kunne vælge 3 forskellige tag optioner hvoraf en af dem var sort tag.<br />
<br />
tjek evt efter ridser i ruder (sideruder) de er lidt bløde og der skal ikke så meget til.<br /><br />
<br /><br />
batteri bør være ladet til 90% når du tester og her bør estimated km stå mellem 350-365 km. hvis der står mere er der tale om rated km og så skal der stå mere ( mener det er omkring 400 km)
personligt ville jeg gå efter så ny en model som muligt/økonomisk, gerne med AP hardware (også selv om den ikke er aktiveret)
Forummets indlæg er redigeret af Niels Oct 30 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 30 '15

De 4 års nyvogns garanti stopper ved 80.000 km.

Hookmaker
Hookmaker Oct 30 '15
Jeg mener autopilot kom som option (ny HW m.m.) efter at man havde fjernet optionen om sort tag på bilerne.
Kristian70k
Kristian70k Oct 30 '15
Niels det er nok ret høje værdier du beder om på en brugt Tesla.. Men et krav er nok den skal kunne lade mere end 70 kWh fra 0 til 100% det du skriver er værdierne på en ny bil..
Kristian70k
Kristian70k Oct 30 '15
Hvis jeg var på brugt vogns markedet ville jeg se efter biler med vin nr. Større end 45000 - der er så stor forskel på bilerne der har mindre nr... 30 forbedringer pr uge.. Så sker der altså noget ;)
ErikBH
ErikBH Nov 2 '15

Æv - den P85'er jeg havde kig på røg af Mobile i dag. Er der andre steder end finn.no, mobile og autoscout man skal kigge?

/Erik

fmm1000
fmm1000 Nov 2 '15
Blocket.se
MarWay
MarWay Nov 5 '15

Jeg er selv søgende efter en brugt tesla 85 - og ny i forummet - hvor jeg gennem den sidste tid har suget info til mig. Jeg har idag talt med en forhandler i jylland, der har netop den tesla jeg søger. Jeg spørger ind til garantien mht de 80.000 km og han oplyser mig at der er 4 års garanti med ubegrænset kilometer på selve bilen (ex drivline og batteri) - det er kun 60kw modellen der er begrænset af 80000 km. Er der korrekt?

Derudover kunne jeg tænke mig jeres meninger om køb af tesla ved forhandler kontra privat - fordele og ulemper.

Jeg søger iøvrigt en model s 85, panoramatag, 7 pers, tech pakke, som minimum. Økonomien er på plads og garagen er ryddet :-)

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 5 '15
Det er ikke korrekt, men hvis du kan få det på skrift fra ham er det vel ham som skal garantere for det... Det er enten 80.000 km eller 4 år hvadenten der kommer først uanset hvilken model der vælges.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 5 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 5 '15

Der er 8 års ubrgrænset km på drivline og batteri, måske det han har taget fejl af.

DeaconWP
DeaconWP Nov 5 '15

Forhandlere ligger gerne 100 til 150.000 over private.

Der er overhovedet ingen ekstra garantier fra en forhandler, der ikke er Tesla selv, end hvis du køber ved en privat.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 5 '15
MarWay
MarWay Nov 5 '15

Tak for hurtige svar. En forhandler er vel altid bundet af 2 års reklamationsret. 

DeaconWP
DeaconWP Nov 5 '15

Den sender han vel bare videre til Tesla, når der er 4 års garanti på bilen.

En ICE forhandler kan intet med en Tesla. Kun score en mellemhandler gevinst på dem der ikke selv tør kaste sig over at importere en.

Hvor i Jylland er den forhandler?

jonasboege
jonasboege Nov 6 '15

Jeg kan efter lige at have gennemført mit køb af P85 i Sverige anbefale at købe direkte hos Tesla. Find knappen: Køb brugt / Buy Preowned. Så er der 4 års garanti og 80.000 km fra den dag, du køber den ;-)

Det kræver bare, at du finder en mellemmand i det land, du finder bilen. Hyr evt. en advokat eller lign.

Jonas

jonasboege
jonasboege Nov 6 '15

Lige nu er der en fornuftig pris på den i Østrig ;-)

Ca. 700.000 kr. - og den har vist det udstyr, du kræver:

Features
  1. Roter Mehrschichtlack
  2. Panorama-Glasdach
  3. 21-Zoll-Felgen Turbine grau
  4. Schwarze Ledersitze Performance
  5. Dekor Abachi matt
  6. Passender Yacht Floor
  7. Alcantara-Dachhimmel - weiß
  8. Spoiler aus Karbon
  9. Roter Tesla Bremssattel
  10. Supercharger-Auslegung
  11. Doppellader
  12. Tech-Paket
  13. Smart Air-Luftfederung
  14. Ultra High Fidelity Sound
  15. Kaltwetter-Paket für Temperaturen unter Null
  16. Nach hinten gerichtete Kindersitze
  17. Diebstahlschutzpaket
  18. Premium-Innenraumbeleuchtung
  19. Performance Plus
ErikBH
ErikBH Nov 7 '15

@jonasboege - tak for tippet - men den Østrigske P85+'er jeg har set er uden Autopilot.

Desuden har jeg en aftale om at købe en tilsvarende :-) - jeg skal bare lige have banken til at trykke pengene i løbet af den kommende uge, så henter jeg den :-).

vh, Erik

MarWay
MarWay Nov 17 '15

Lige en info vedr. køb af Tesla ved forhandler.

den forhandler jeg netop har været i kontakt med bekræftede at der vil være 2 års reklamationsret ved køb af Tesla hos ham. Men som Deacon skriver kan alm bil-forhandlere vel ikke gøre meget med Teslaen såfremt man stod med et problem efter de 80000 km, så det vil nok blive en kamp at få forhandleren til at dække reparationsudgifter fra 3. part..