Loading...
dk

HJÆLP! I nærheden af Herlev - mangler 4 hjulbolte - akut | Tesla Forum

JL
JL Nov 1 '15

Jeg er ved at skifte til vinterfælge, men finder ud af at 4 af mine bolte er ødelagt. Så nu mangler jeg 4 bolte aktut (da jeg selvfølgelig først fandt ud af det på sidste fælg :-(). Er der en venlig sjæl i nærheden, som kan låne mig 4 org. Tesla bolte? Jeg afhenter og de bliver erstattet med 4 nye når jeg får købt nogen hos Tesla i morgen. 

Har talt med Tesla og de kan ikke sælge mig nogen i dag :-/

RobertJ
RobertJ Nov 1 '15

Fælge på en Tesla monteres med møtrikker?
M14x1,5 60gr 

Sælges her:http://www.thansen.dk/product.asp?n=2129751144&pn=-337783351

Søndagsåbent til 16 og på lager de fleste butikker, Valby Søborg, Rødovre...

kvaliteten er industristandard på møtrikker. Grade 10.9 med stor sandsynlighed.
Du kan derfor købe dem hvor du vil.

OBS. checkede lige mine tabeller. Det skal være 10.9 møtrikker. Det står stemplet på siden eller toppen af møtrikken hvis den er i nævnte kvalitet.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Nov 1 '15
PChr
PChr Nov 1 '15

Har 4 du kan låne men bor ikke lige i nærheden (Strøby Egede ved Køge)

JL
JL Nov 1 '15
@Robert- du har ret :-) Møtrikker :-). Tak for tippet. Hører venter lige 10 min. og ser og der er en tættere på der skulle have fire jeg kan låne.
@PChr: Tusind tak - venter lige og ser om en tættere på melder sig :-)
JL
JL Nov 1 '15
@Robert: Dem du linker til er med 19'er top - dem jeg har selv er til 21mm (har sorte dækkapsler på som så ikke passer). så dem fra Thansen skal skiftes på et tidspunnkt. Så et tillægsspørgsmål: jeg har møtrikker fra mine 22" Vossen, men der er den koniske del af møtrikken meget mindre, men de passer jo fint på boltene. Kan jeg ligeså godt bruge mine egne fra Vossen fælgene, som dem fra Thansen (som en midlertidig løsning)? Tak for hjælpen.
Forummets indlæg er redigeret af JL Nov 1 '15
RobertJ
RobertJ Nov 1 '15

Det kommer an på om vinkelen på den koniske del passer.

Møtrikken vil være M14x1.5 for at den passer på. Men det er fælg specifikt hvordan anlægsfladen er vinklet. 

Har ikke kunnet finde materiale kvalitet på Thansens møtrik, der skal man nok lige ind i butikken.
Er man tvivl er det klart sikrest at gå med en lånt/Org. møtrik.

RobertJ
RobertJ Nov 1 '15

Lige for at afklare, hvordan har du 'ødelagt' de 4 møtrikker?

Smører du gevind med olie/fedt?

JL
JL Nov 1 '15

@Robert: Tak for svar. Det tænkte jeg nok - jeg må vente til i morgen :-/ Var forbi THansen i Glostrup (som så flyttede i forgårs fra Fabriksparken til Hovengaden - uden at de opdaterede deres hjemmeside :-/). Derudover så havde så fået de forkerte leveret, så de havde dem ikke på lager alligevel... SUK! Så nu må jeg forbi Kirstinehøj i morgen....

JL
JL Nov 1 '15

@Robert: Det er ikke mig og det er ikke indersiden/gevindet, men ydersiden/toppen af møtrikken. Tror der har været brugt en dårlig top, så kanterne er blevet kværnet og jeg kan derfor ikke få min egen top på :-/

JL
JL Nov 1 '15

Nå, nød lærer nøgen kvinde at spinde :-) Kom i tanke om at jeg har to sæt låsemøtrikker - et sølvfarvet til sommerfælgene og et sort til vinterfælgene. Så nu har jeg sat dem på - så er der ingen der løber med den fælg ;-)

Tak for hjælpen....