Loading...
dk

Vinterdæk snart på lager? | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Nov 4 '15

Hej alle. 

Der har været skrevet en del om, at det ikke har været muligt at købe vinterdæk/fælge hos Tesla.  Jeg talte med Tesla i dag og de sagde at de regnede med at få dem på lager sidst i denne måned. De ville så gerne have mig til at forpligte mig til at købe et sæt og jeg sagde ok hvis de kunne levere dækene samtidig med bilen som vi også får sidst i denne måned. Ellers kunne det være ligemeget.  Er der mon andre der kan bekræfte at der er vinterdæk på vej?  Vh. Peter

CTeg
CTeg Nov 4 '15
Vi har haft samme oplevelse. Skal også have leveret sidst på måneden, og spurgte om de kunne sætte vinterdæk på. Det "regnede" de med. Vi svarede at hvis bilen kunne leveres med vi vinterdæk, var det ok, hvis ikke, vil vi finde en anden løsning. Det har vi ikke hørt tilbage på. Er det overhovedet muligt bare st købe dækkene hos dem til leveringen og så sætte sommerdækkene på andre fælge til foråret? Det virker som om, at de kun vil sælge i "sæt" men det er svært at få et klart svar fra dem...
Mobileineurope
Mobileineurope Nov 4 '15

Jeg havde købt vinterhjul sammen med bilen, men Tesla Aarhus havde dem ikke hjemme ved levering i september. Senere fik jeg at vide at jeg nok først skulle regne med at få dem efter nytår! Det var jeg naturligvis ikke tilfreds med, så jeg spurgte om de måske kunne skaffe dem fra nabolandene, hvilket de ikke mente at kunne. Lidt i desperation kontaktede jeg Tesla Göteborg direkte - og de havde vinterhjul på lager, jeg kunne få. Sandra deroppe kunne godt se at jeg allerede havde betalt dem, så jeg kunne bare komme og hente dem. Efter endnu en snak med Tesla Aarhus blev vi enige om at det nok var mest rimeligt at de kom med fragtfirma :-) Så nu står de i garagen og venter på vintervejr.

griffel
griffel Nov 4 '15

Jeg bestilte min bil i august og har lige fået levet den i torsdags. Allerede for en måned siden fik jeg en mail at mine vinterhjul var klar. Det var de også, de glemte bare at sætte dem på bilen. Men de er på nu, så nogen kan åbenbart få deres dæk mens andre ikke kan.

Klaus_
Klaus_ Nov 4 '15

@Mobileineurope, det er "godt" at høre der er forskel på folk :-)  Jeg bestilte OG betalte i foråret, og får stadig ingen informationer om hvornår jeg får mine dæk... 

Jannik79
Jannik79 Nov 4 '15

Hej Alle.

Til dem af jer der har en TMS med en topfart på 250km/t, vil jeg lige gøre jer opmærksom på at de vinterdæk som Tesla kan levere kun er godkendt op til 240 km/t.

Thor
Thor Nov 4 '15

@Klaus

Kan du ikke tage kontakt til Göteborg, som Mobileineurope gjorde?

Lige nu har de vidst så travlt, at man ikke skal regne med deres service er hurtig, eller fantastisk.

Jo mere man selv kan tage initiativ til, jo hurtigere vil jeg tro det går.

Klaus_
Klaus_ Nov 4 '15

@Thor, jeg har faktisk netop påpeget det overfor dem, at man åbenbart kan få dæk hjem fra Göteborg. Men selvom deres service på området er ret ringe lige p.t., er de (hvertfald hende jeg skriver med) ofte ret hurtig til at svare tilbage på mails, så det skal de have thumbs up for.

Mobileineurope
Mobileineurope Nov 4 '15
@Klaus,
Ja prøv evt at ringe til Gøteborg (Sandra) som jeg gjorde.
Klaus_
Klaus_ Nov 4 '15

Jeg har snakket med Gøteborg (Sandra) i dag men der var ikke flere vinterdæk og hun vidste ikke hvornår de fik flere :-(   Men tak for tippet!

SimonHN
SimonHN Nov 4 '15
Hentet mine fælge og dæk i Aarhus i dag. Der var en del på lager. Men de er jo nok afsat til afhentning alle sammen. :)
Klaus_
Klaus_ Nov 4 '15

Sjovt. Dagens melding fra Tesla til mig var "vi har ikke nogle hjul eller dæk, så vi kan ikke gøre noget lige nu".

Er du sikker på at det var 19" vinterdæk du så derude, SimonHN?  Hvor gemmer de dem henne? Så må jeg jo køre forbi og pege på dem: "JEG FANDT DEM!!"  - og tage et sæt med hjem med det samme, de er trods alt betalt for et halvt år siden....

SimonHN
SimonHN Nov 4 '15
Ja der var næsten ikke andet. Men der var nummer på dem alle. Så de er helt sikkert lovet væk.

Har også lige spurgt om jeg ikke kan få et sæt 19" mere. Som skal sælges til fordel for velgørenhed. Men det lyder til at der er lange udsigter til et sæt fælge mere i år.
lysmanden
lysmanden Nov 4 '15
Kan man ikke købe std 19 fælge ude hos Tesla? I så fald hvad koster de?
Ellers kan man så ikke købe std 19 fælge med sommer dæk ligesom dem D modellerne bliver leveret på? Hvad koster de mon?
SimonHN
SimonHN Nov 4 '15
Lysmanden 1 x 19" fælg koster 1.805 kr+moms hvad jeg kan se på fakturaen.
Forummets indlæg er redigeret af SimonHN Nov 4 '15
Klaus_
Klaus_ Nov 5 '15
Har du nogen ide om hvor mange dæk/sæt der var?
Jabba
Jabba Nov 6 '15
Citat fra Klaus_

@Mobileineurope, det er "godt" at høre der er forskel på folk :-)  Jeg bestilte OG betalte i foråret, og får stadig ingen informationer om hvornår jeg får mine dæk... 

Klaus, du har godt nok bedre tålmodighed end undertegnede. Hold op et anfald jeg ville få hvis det var mig.

Klaus_
Klaus_ Nov 6 '15
Citat fra Jabba

Klaus, du har godt nok bedre tålmodighed end undertegnede. Hold op et anfald jeg ville få hvis det var mig.

The Force is strong with this one :)

Man er også nødt til at huske på hvor ekstremt travlt de har i øjeblikket, så det gør da også at de har fået lidt længere snor end jeg ellers ville have givet. Heldigvis er vejret ret mildt og stadig lange udsigter til sne/is.  

Men de skal dælme gerne snart komme de vinterdæk...

Sondergaard
Sondergaard Nov 6 '15
Citat fra lysmanden Kan man ikke købe std 19 fælge ude hos Tesla? I så fald hvad koster de?
Ellers kan man så ikke købe std 19 fælge med sommer dæk ligesom dem D modellerne bliver leveret på? Hvad koster de mon?

Jeg bestilte et sæt vinterdæk på 19" (18.000,- for dæk og fælge) 4 dage før jeg fik min 70D (to uger siden i dag :)) og fik dem monteret inden levering. Sommerdæk (også på 19") er sat til opbevaring ude i Kastrup (750,- for sæsonen)
Har godt nok ikke dobbelttjekket, at det rent faktisk ER vinterdæk, der er på :)
Er der nogle, der kan fortælle, hvilket mærke/type Teslas vinterdæk er - så går jeg lige ned og sparker på dem ;)

Forummets indlæg er redigeret af Sondergaard Nov 6 '15
KimT
KimT Nov 6 '15

Iflg Tesla's hjemmeside har du vel bestilt Pirelli Winter Sottozero

Sider: 1 2 3 »