Loading...
dk

Ladestander ved fast P-plads? | Tesla Forum

Lemberg
Lemberg Nov 5 '15
Hej folkens!

Jeg flytter ved årsskiftet i rækkehus og prøver pt. at undersøge mulighederne for at få opsat en ladestander ved den P-plads der er tilknyttet vores bolig.

Der er ikke carport ved selve huset. Derimod er der et fælles parkeringsareal, hvor hvert hus så har en fast, nummereret P-plads. Det er her jeg gerne vil have opsat standeren.

Nu har jeg så snakket med Clever, som siger at for at gøre dette, må de bryde asfalten op hele vejen fra min el-tavle til P-pladsen for at grave et kabel ned, og at dette alene vil koste over 30.000 kr. før de overhovedet er begyndt at etablere selve standeren.

Det lyder helt tosset i mine ører. Er der virkelig ikke en smartere og billigere løsning end det?

Er der nogle af jer der bor i tilsvarende forhold og har erfaring med andre løsninger, der er mere realistiske?

Mvh
Mikael
DeaconWP
DeaconWP Nov 6 '15

Kig rundt i nærheden af de parkeringspladser der er. Er der en p-plads, der er tæt på et hus, og hvor der ikke er asfalt imellem? Vil de beboere i det hus lade dig installere en bimåler i deres tavle, og du så trækker strøm fra deres hoved måler, og betaler dit forbrug? Så skal du da bare have et aflåseligt 16 Amperes CEE stik koblet på den tavle.

Findes der el installationer omkring p-pladsen, der kunne være med 3 X 400 volt trukket frem dertil?

Så kunne det være der du får lov til at installere en bimåler. Og afregner med installationens ejer.

Drop Clever. Hvad skal du bruge dem til? Er det fordi du vil have en ladestander, som alle kan tappe dyrere strøm fra?

Enhver lokal elektriker kan løse opgaven, hvis du finder u daf, hvor du får strømmen fra på nemmeste måde, og du får den p-plads, der er nærmest en strøm mulighed.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 6 '15