Loading...
dk

Hjæææælp haster | Tesla Forum

Af99199919
Af99199919 Nov 6 '15
Pludselig vil min Tesla ikke lade hjemme. Det er første gang det sker! Adapter lyser grøn med når jeg plugger selve stikket i lyser bilen konstant rød og adapter går fra grøn til rød.
Har forsøgt at reset adapter. Har prøvet at tage begge ender ud. Har lavet reset på bilen til fabriksindstillinger osv. Intet virker. Nu står jeg og skal køre til Hamburg imorgen tidlig..., nogle gode forslag
BPBach
BPBach Nov 6 '15
Jeg har lige haft næsten samme problem , det var min ladeboks på kablet der var stået af, den lyste også bare grøn, prøv at låne en anden, hvis du kan . Jeg fik en ny ved tesla uden problemer.
Af99199919
Af99199919 Nov 6 '15
Tak
Af99199919
Af99199919 Nov 6 '15
Tak
Trannel
Trannel Nov 6 '15
Af99199919
Prøv at resette ladeprocessen således, det har hjulpet mig:
Afmonter ladekablet
Luk ladeporten
Træd 5 gange på bremsepedalen
Åbn ladeporten
Monter ladekablet igen
Hvis ikke ovenstående hjælper er det formentlig jordforbindelsen, der ikke er god nok eller
som flere er inde på at kablet er defekt.
Niels
Niels Nov 6 '15
hvor i landet bor du ? du kan evt. låne en af mig i rødovre. så du har noget med til tysker land.
Michael
Michael Nov 6 '15
Og hvis du bor tættere på Værløse kan du også kikke forbi hos mig, og låne et kabel
Niels
Niels Nov 6 '15
ser du bor ved vejle, så med mindre du er på djævleøen skal det nok være en jyde du låner af.
alternativt må den stå på SC hele vejen ( men det var nok planen alligevel)
DeaconWP
DeaconWP Nov 6 '15

Selvom dine sikringer ser hele ud, kan de godt være gået. Er der en der er gået, vil den ikke lade, så prøv at skifte sikringer, hvis du har smelte sikringer. De kan godt snyde og springe på en måde, så de ikke "popper ud" med den lille grå dut i midten.Og start forfra med at sætte stik i igen.

Er der automat sikring, så sluk og tænd den nogle gange, og se om det hjælper. Igen, husk at tage stikkene ud i begge ender, som du også skriver du har gjort.

Har du ikke flere 16 amperes i reserve, så sæt 3 styk 10 amperes i, og juster ladestrømmen til 9 ampere.

Juhloz
Juhloz Nov 7 '15

Jeg har her til aften oplevet præcist samme scenarie. Ladekablet lyser grønt, men efter påsat bilen blinker den rødt og bilen skriver "no power in wall". 

Jeg har forsøgt samme steps som beskrevet i begyndelsen - ligeledes uden held. Alt er som det skal være - sikringer er intakte og alt ser helt normalt ud.

Heldigvis har jeg et ekstra kabel. Ved skift til dette påbegynder bilen straks at lade, som om intet nogensinde har været galt. Kan det virkelig passe at min ladekabel allerede er færdig ??

Bil og ladekabel er fra start september i år og kabel er da brugt tæt på daglig, men det burde vel ikke allerede være slidt at det... Nogen der har oplevet at ladekabel er gået kaput så hurtig ?

Af99199919
Af99199919 Nov 7 '15
Tak for alle Jeres svar
griffel
griffel Nov 7 '15

@Af99199919: Fandt du en løsning så...?

@Juhloz: Jeg har slet ikke brugt min UMC endnu,da jeg har lavet mit egen faste installation. Men måske skulle jeg teste den, bare for at være sikker på at den nu også virker... Synes jeg læser om en del, der har fået deres skiftet efterhånden :-|

Af99199919
Af99199919 Nov 7 '15
Nej desværre.... Det underlige er at hvis jeg sætter den i et 220w stik så virker kablet !
Super70
Super70 Nov 7 '15
På bagsiden af boksen på dit ladekabel sidder
Der en resetknap, læs på bagsiden, og følg instrukserne.
Måske det hjælper dig.
Johnny
griffel
griffel Nov 7 '15

> Det underlige er at hvis jeg sætter den i et 220w stik så virker kablet !

Så må det da være din 400V-installation... (?)

kajakaj
kajakaj Nov 7 '15
Check alle 3 sikringer i gruppen. Det kan være der mangler en fase.
Juhloz
Juhloz Nov 7 '15
Defekt ladekabel blinker 9 gange rødt og på 9. blink blinker den også grønt, så gætter på kablet defekt, for mit andet kabel har lige ladet bilen op uden bøvl...