Loading...
dk

Hvad skal jeg bruge til at oplade min nye Tesla? | Tesla Forum

FedthaS
FedthaS Nov 8 '15

Jeg afhenter den 17 Nov. min 85D og jeg er ved at revne af spænding, jeg sidder nu her søndag og modager spørgsmål fra min ven (elektriker) som jeg har vredet armen om på så han uden beregning træker kabler osv til opladning af min tesla i garagen. Han begynder så at stille mig spørgsmål som jeg ikke helt kan svare på.. så er der nogle af forumets utallige tesla ejere der gider givet mig et hurtigt RUNDOWN over hvad man får med af kabler og hvad jeg skal bede elektrikeren om at monterer?

På forhånd tak!! :D

MS
MS Nov 8 '15
Du skal have installeret et rødt kraftstik. 400v 16 ampere. 3 faser. Der skal være en god jordforbindelse. Andet behøver du ikke. Det vil oplade din Tesla med ca 50 km pr. time.
Morten
FedthaS
FedthaS Nov 8 '15

Ok og stik fra Teslaen og til det røde kræftstik medfølger når jeg modtager bilen? det skal ikke købes ved siden af? dumt spørgsmål måske men vil bare være sikker at jeg ikke står og mangler en addapter eller noget gejl lol

MS
MS Nov 8 '15
Der medfølger et rødt hanstik med Teslaen, som passer til det røde hunstik du skal få din elektriker til at installere. Det er vigtigt at der er en god jordforbindelse og at din eltavle kan trække 400v på 3 faser. Se billede at det hunstik du skal have sat op. Stort tillykke med bilen. Glæd dig
FedthaS
FedthaS Nov 8 '15

Mange tak for info :D jeg sender det videre til elektrikeren :) glæder mig for vildt til at modtage bilen, og det bliver lidt af en opgradering.. :D

runeh
runeh Nov 8 '15
Jeg fik ret tidligt i forløbet rn mail fra Tesla med et link til deres installationsvejledning. Den kan også findes på hjemmesiden under support, opladning. Den beskriver de krav der er til installation for elektrikeren.