Loading...
dk

400v Rødt stik | Tesla Forum

AllanH
AllanH Nov 8 '15

Jeg har købt et 5x2,5 kabel og en ny sikringsgruppe 16A som kun skal bruges til bilen - bliver pludselig i tvivl om dette er nok?  - har ikke en dyt forstand på el, så vil bare være sikker inden jeg får det hele installeret!!

MS
MS Nov 8 '15
Jeg ville nok få en elektriker til at hjælpe med dette. Har heller ikke forstand på el og fik en autoriseret til at sætte 400v kraftstik op. Kr 2.500 plus moms. Og så kan jeg sove roligt☺️
Morten
Docthomassen
Docthomassen Nov 8 '15
Er ikke elektriker, men har netop sat det samme op. Altså en ny gruppetavle med hpfi relæ og 3 faser, 16A automatsikring med 5x2,5 m2 kabel. Overlader selve tilslutningen til elektrikeren, men håber da at have sparet lidt på at trække kabel selv og sætte stik og tavle op selv. Selve tavlen incl. 50 m kabel har jeg givet 2000,- for, men så er den og samlet og klar til elektrikeren. Desuden er der 2 ekstra 10A lysgrupper i (som kan bruges til kælderrenovering på et senere tidspunkt). Elektrikeren skal have 600+moms for at tilslutte tavlen.
AllanH
AllanH Nov 8 '15

Tak for svar - har også lige fundet en anden tråd, hvor der er nogle der foreslår 4mm2 i stedet for 2,5mm2 og 20A gruppe...

Men også en del der skriver at deres 2,5mm2 og 16A gruppe har fungeret helt fint.

Jeg har kun trukket ledningen over loftet og får selvfølgelig en elektriker til at stå for installationen.

God dag

Alan

kajakaj
kajakaj Nov 8 '15
Jeg har ca. 15 m fra tavle til kraftstik trukket i 5 x 2,5 kvadrat og den lader fint med 16A