Loading...
dk

Kan man betro sin baby til Autoskadestuen ?? | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
DerHansi
DerHansi Nov 9 '15

Hej alle

Da søster Tesla jo som bekendt fik et ordentligt klap bagi forleden, tillader jeg mig lige at spørge panelet : Har I gode/dårlige erfaringer med Autoskadestuen ?

Kan det anbefales at overdrage hende til genopretning/malerarbejde mv: ??

På forhånd tak for jeres kloge og velmente svar

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 10 '15

Kan Tesla selv ikke fikse den?

JN1
JN1 Nov 10 '15

Crashpoint er godkendt af Tesla til at lave skader. www.crashpoint.dk

T3S7A
T3S7A Nov 10 '15

Du skal i hvert fald hører Tesla af inden, så du ikke risikere at miste garantien. 

Da jeg talte med en Tesla service leder ved et åbenthus i Herning for noget tid siden, fortalte han at Tesla havde intet med Autoskadestuen at gøre, og at de lå i noget tovtrækkeri vedr. de misbrugte Teslas navn. Ved ikke om det har ændret sig siden, men jeg ville i hvert fald kontakte Tesla inden. 

DavidS90D
DavidS90D Nov 10 '15

Enten det ene eller det andet der ikke er korrekt.

Hvis man søger på f.eks. Viby ved Århus kommer der ikke noget resultat for Tesla godkendte værksteder. Kan umiddelbart kun se ét sted i Danmark der er godkendt. (København!)

DeaconWP
DeaconWP Nov 10 '15

Mon ikke man her skal have en sund "kilde kritik".

Spørger man Tesla, har de da en formodet interesse i at holde at arbejde indenfor egne rækker.

Kigger man her på forum i andre tråde, fremgår det at Autoskadestuen er godkendte til en del af skaderne, og at de har aftale om at sende det af skaderne de ikke selv må/kan lave, videre til et godkendt værksted (samarbejdspartner) i Tyskland.

Andre steder kan man læse, at Autoskadestuen presser Tesla for at få billigere reservedele, samt arbejder hårdt blot at få dem leveret.

Og også, at de har de nødvendige kurser og faciliteter, som gør at de er godkendte til mindre skader op til en vis grænse.

Og så skal vi vel huske på, at David ikke kan bekæmpe Goliat alene. Vil vi som kunder have andre muligheder, end at vente tre måneder på at få rettet en bulet skærm hos Tesla, så må vi bruge, og derved støtte, de frie værksteder, der med sædvanlig dansk håndværker faglighed og stolthed, yder en fornuftig og prisværdig indsats for os som kunder.

 

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 10 '15
PeterE
PeterE Nov 10 '15

Hvis det er en skade som din forsikring skal betale, så enden den nok hos DAS i Rødovre og dem har jeg gode erfaringer med fra andre biler.

Hvis du selv skal betale, og hvis det kun er småting og lakering, så tror jeg ikke at det går ud over garantien. Sidste gang jeg var ude ved Kirstinehøj, så jeg en par skadede Teslaer holde ved et auto/malerværksted i nærheden, så mon ikke Tesla også bruge andre end DAS.

MrCoffee
MrCoffee Nov 10 '15

Havde en skade forleden bagkofanger m.m. og har Codan som selskab. De anbefalede Skadestuen da de er fordelsværksted. Umiddelbart ingen problemer, bortset fra en fed lånebil :) Men jeg kom da hjem...

DerHansi
DerHansi Nov 10 '15

Hej Alle

Var alligevel på de kanter, i forretningsmæssigt øjemed, talte med Emil og synes det virker som om det er flinke folk. De kommer også til at Opticoate,nu pungen er fri af foret. Eneste tort ; måtte køre hjem i Emils private Mercedes Cabriolet :-).Sikkert en god bil til en damefrisør :-)

I skal nok få en forbrugeranmeldelse, efter endt behandling, men god start der

Hape
Hape Nov 10 '15
Citat fra DerHansi

Hej alle

Da søster Tesla jo som bekendt fik et ordentligt klap bagi forleden, tillader jeg mig lige at spørge panelet : Har I gode/dårlige erfaringer med Autoskadestuen ?

Kan det anbefales at overdrage hende til genopretning/malerarbejde mv: ??

På forhånd tak for jeres kloge og velmente svar

 

Hej tag du kontakt til enten DAS eller Crashpoint i Aarhus, så slipper du for bøvl med garantien.

Hookmaker
Hookmaker Nov 10 '15
@DerHansi, min blev lavet hos Emil som den første og godkendt af Codan. Alt var super, lakarbejdet havde dog et par smånips jeg måtte ud og have fixet senere, men ellers godt. Har prøvet at ringe til dig.
Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Nov 11 '15

Hej Alle

Vi vil ikke blande os for meget i jeres tråd, da den helst skal være objektiv. Men vi vil meget gerne hjælpe til med at rede et par tråde ud.

 

Hookmakers bil blev lakeret hos Lakeksperten på Amager, som Tesla også anvender. Dem er vi imidlertid gået væk fra at anvende, da der var alt for mange fejl i deres arbejde. Vi anvender på nuværende tidspunkt et sted der hedder CV Autolakering, som ejes og drives af Lakekspertens forhendværende bedste mand, Christian.

 

@T3S7A, Garantien kan aldrig bortfalde på Teslaen, fordi vi skifter en kofanger, skærm, dør e.l. Det er blot den del/de dele vi har skiftet, hvor der kan være et garantispørgsmål. Men vi stiller altid 3 års garanti på vores arbejde (et ganske normalt krav for at samarbejde med forsikringsselskaberne). Bilen er født med 4 år/80.000 km nybilsgaranti, så du er fint dækket ind, hvis du kører til os. Vi har endvidere ikke kendskab til noget tovtrækkeri i forhold til misbrug af Teslas navn, så jeg ved ikke om det er en fjer der er blevet til fem høns?

 

@DerHansi, Vores karrosseritekniker har lavet Tesla siden den første Tesla kom til Danmark og har taget samtlige af Teslas kurser, da han har været ansat hos DAS Karrosseri i 16 år, inden vi startede vores eget. Han har derfor en kæmpe erfaring med Teslaer. Alle andre aktive Tesla uddannede karrosseriteknikere har ikke været uddannet i mere end 4-5 måneder. Vores helt store udfordring er Tesla, som desværre agerer i strid med EU lovgivning og agerer konkurrenceforvridende. Konsekvensen er alt for høje priser på reparation af vores biler, lange ventetider, ugennemsigtighed og i sidste ende stigende forsikringspriser (der findes flere dokumenterede eksempler på disse). Dette kan du/I læse mere om her: http://teslaforum.dk/...dy-shop-udfordringen

 

@ESNI, der bliver ikke bøvl med garantien, hvis vi udbedrer skader på Teslaer.

 

@PeterE, vi laver forsikringsskader på Teslaer for alle forsikringsselskaber.

 

Som DeaconWP så venligt skriver, så har vi brug for jeres opbakning for at skabe konkurrence på området. Det er også derfor der er et link på Teslaforum oppe i menuen hvor der står "Underskriv" - her kan I give jeres støtte i kampen for at forbedre mulighederne for alle Teslaejere i Danmark.

 

Vi imødeser altid både positiv og negativ kritik, da det er den bedste måde for os at lære og blive bedre på.

 

Tak for jeres støtte,

Forummets indlæg er redigeret af Autoskadestuen Nov 11 '15
PeterE
PeterE Nov 11 '15

Godt indlæg, tak! :)

DerHansi
DerHansi Nov 17 '15

Jeps, godt brølt :-)

En lille opdatering . Super service på Autoskadestuen :  indlevering sent tirsdag, buler rettet ud, omlakering, støvsugning, håndvask mm. Alt spiller tip-top, men hold da fest hvor var det dejligt i går at køre "Ellert" igen - også i forhold til en ellers sød Mercedes lånecabriolet :-). Ingen problemer i at afhente kl. 17.30 - nice

har allerede bestilt opti-multi- et eller andet + - coat behandling, til om 14 dage - så hun kan blive rigtig jule-rød her i højtiden. En klar anbefaling af stedet :-)

Hvem ved : det næste man kan finde på er måske at købe vinterdæk + fælge hos dem ??(måske kan de levere indenfor 12 måneder  - uuuuhhhh)

lysmanden
lysmanden Nov 17 '15
Autoskadestuen: jeg hørte i havde ( muligvis en underleverandør ) forsøgt at indfarve sideskørter på en Tesla hvor farven ikke ramte bilen. Er det så den gamle eller nye maler?
LennartG
LennartG Nov 17 '15

Jeg har anvendt Autoskadesuen et par gange - senest i forbindelse med vinterdæk og OptiCoat. Der er altid en god service, med både smil og faglige fif !

Michael72
Michael72 Nov 24 '15

Gode erfaringer med Autoskadestuen, selvom deres FORD loaner, var lidt underlig at køre i, men Teslaen blev Opti Coatet. 

DoktorJensen
DoktorJensen Aug 9 '17
Det er ikke kun Autoskadestuen der har "spændende" lånebiler. Efter mindre end 1 måned med Tesla skal vi nu ind og have skiftet:
3 stk. håndtag (ridser ruderne)
1 stk. Soltag (revne i gummilisten).
3 stk. Sideruder
Omlakeret dør grundet bobler i lakken.

I den forbindelse er vi blevet fortalt, at Tesla kun stiller lånebil til rådighed imens bilen fysisk er hos dem på Servicecenteret i Århus. Skal man have malet sin bil gennem Tesla garanti, så vil man skulle nøjes med en Reno Clio, eller det der er værre! :-) Tesla vil nemlig ikke låne bil ud imens de sender din bil til maling hos Crashpoint. Dette gælder også selvom Tesla selv transporterer din bil direkte fra deres servicecenter til Crashpoint. Så må du aflevere din lånebil hos Tesla, og køre ud til Crashpoint og låne en af dem.

Måske naivt at tro, at fordi man havde købt en Tesla, så fik man altid en Tesla lånebil ved garantireklamationer. :-)
mbk
mbk Aug 9 '17

@DoktorJensen

Ja, det er svært at forstå, de har jo nok til at stå: https://www.tesla.com/da_DK/used

Sider: 1 2 »