Loading...
en

Musik tjenesten TIDAL...hjælp

2LEGS
2LEGS Nov 10 '15

Hej alle i kloge tesla hoveder.

Vil gerne bruge min musik tjeneste på internet delen i bilen. Skærm billedet af tjenesten kommer også frem og jeg kan logge ind, men den siger der skal opdateres adobe og her er spørgsmålet så kan man det eller er det ikke et lukket Tesla system???

Side spørgsmål mere. Ville sætte en extern harddisk i usb stikket men det virker ikke til at finde det??? Er der også kloge hoveder der ved hvordan???

Mange Tak på forhånd.

Kh Torben

Klaus_
Klaus_ Nov 10 '15

Du kan ikke bruge Adobe Flash i Tesla browseren (heldigvis, læste lige i dag at Flash stod for 8 ud af 10 sikkerhedshuller...).  Og browseren understøtter hverken lyd eller videoafspilning, så du vil ikke kunne komme til at få lyd ud af den alligevel.

Du bliver derfor nødt til at vente på at der MÅSKE kommer app understøttelse i Tesla'en (om et par år?) og så håbe at Tidal app'en er kompatibel - eller bruge Tidal på din telefon via bluetooth, til bilen.

En ekstern harddisk burde virke, medmindre det er en 3,5" du forsøger med? Den kræver nok for meget strøm til USB porten kan levere. Den skal formentlig også være FAT32 formateret for at Tesla'en kan læse det (muligt andre formater også virker, men nok ikke NTFS - uden jeg kan sige det med sikkerhed).

Bluecoffee
Bluecoffee Nov 10 '15

Jeg er ikke så klog, men Adobe og Tesla fungerer ikke sammen. Såvidt jeg forstår, hænger det sammen med, at man hverken vil have lyd eller bevægelige billeder fra eller på den store skærm. Det er også derfor, man ikke kan spille film på den, hvad der giver meget god mening for trafiksikkerheden. Den bedste mulighed for at bruge sin musiktjeneste er at søge den frem på mobilen og så streame via bluetooth til bilen. Så kommer musikken fint ud af højttalerne. Mht. harddisken er det vist også et sikkerhedsspørgsmål, men det kan andre sikkert forklare klogere.

2LEGS
2LEGS Nov 10 '15

Tak for hurtige svar. Jeg streamer allerede fra Bluetooth. Det virker. Mht. hard disk skal jeg nok skalere med til et usb nøgle....

Takker