Loading...
dk

Tesla købes | Tesla Forum

MarWay
MarWay Nov 10 '15

Hej Alle

Jeg er på udkig efter et godt tilbud på en tesla der matcher mine ønsker:

Panoramatag, 7 pers, techpakke, supercharger, læderkabine er et must.

Farven er ikke vigtig men sort eller hvid foretrækkes.

Jeg er opmærksom på bilbasen.dk men har ikke fundet den rette bil.

Fabriksnye biler overskrider desværre mit budget, så jeg sigter efter en 1-2 år gammel 85er, gerne P85+

Send gerne en privat besked med specifikationer og din pris.

Mvh Jannik - Hjørring

 

 

ErikBH
ErikBH Nov 10 '15

hej Jannik,

 

har du kigget i Norge - der er bredt udvalg. Finn.no fx. Eller Tyskland? Mobile.de, Autoscout24.com.

Norske priser skal du lægge 37,5% på - 10% told og oven i det hele (også told'en) skal du lægge 25% moms. Hvis du ganger med 1,1 får du prisen i danske med moms og told (0,8*1,1*1,25).

 

Denne har alt - undtaget dobbeltladere til 636t DKK (og Autopilot - men det efterspørger du ikke?): http://www.finn.no/...rchclickthrough=true

 

vh, Erik

MarWay
MarWay Nov 11 '15

Hej Erik

 

Tak for inputtet - jeg har nok ledt mest i danmark grundet manglende erfaring med import og usikkerhed om de reelle omkostninger. Men jeg vil da prøve at kigge ud over DKs grænser.

Den du linker til ser fristende ud :-)

 

mvh Jannik

Kristian70k
Kristian70k Nov 11 '15
Hvad er dit budget?
MarWay
MarWay Nov 11 '15

Hej Kristian

  Jeg søger en 85er til 600.000 - 650.000 alt efter udstyr. Der er, som ErikBH nævner, biler i Norge i det prisleje, men jeg ville foretrække at købe i Danmark, hvis jeg kan finde een til samme pris.   Mvh Jannik
120281
120281 Nov 11 '15
Der er da på Bilbasen en 85 fra 599k og opefter. Sidder selv og overveje at sælge min 2014 for at få en 2015 inden ballet lukker og slukker.
MarWay
MarWay Nov 11 '15

@120281 Ja, det er korrekt, der er nogle stykker i det prisleje jeg søger, men kun en enkelt 7pers der dog snart runder 80000km/garantiudløb

Umiddelbart ser den til 599K meget skrabet ud - måske endda uden tech-pakke.

Peak1725
Peak1725 Nov 11 '15

@ErikBH Kan du bekræfte regnestykket med blot at gange den norske annoncerede pris med 1,1 ift. at kigge på det norske marked? Jeg har indtil videre kun kigget i Tyskland og andre EU lande, da jeg havde et billede af, at det både var omstændigt og dyrere at importere fra Norge. Jeg søger pt. efter en 70D helst med lyse next gen. sæder og soltag. Ca. samme budget som MarWay. Håber at finde noget inden ballet lukker, så fif og alternativer til mobile.de og autoscout24.com modtages med glæde.

 

 

 

Niels
Niels Nov 11 '15

ja de 1,1, er et tal du kan gange den norske pris med for at få den danske indregisterede pris + det løse som nummer plader, transport m.m. (1,11 er mere korrekt med nuværende norsk kurs)

de 1,11 fremkom således.

0,81 er kursen fra Norske kr til danske kr.

1,1 er 10% import told for bilen uden for EU

1,25 er den danske moms på 25%

alt i alt giver det 0,81 * 1,1, * 1,25 = 1,11

Koster en brugt tesla i Norge 580.000 kr vil den i danske kr og med danske plader koster 644.000 kr + det løse, regn med 650.000 kr så er der også til en øl i Oslo samt nummer pladerne i danmark..

Forummets indlæg er redigeret af Niels Nov 11 '15
Peak1725
Peak1725 Nov 12 '15

@Niels, fornemt og tak for forklaring. 

 

PeterE
PeterE Nov 12 '15

Jannik, det er da vist ikke garantiudløb efter 80000km - bare det er indenfor de 8 år: '~~Teslas avancerede elektriske motor leverer en fantastisk ydeevne. I modsætning til .... inkluderet og en otte år, ubegrænset kilometer garanti på batteri og motor.' Så det skal du ikke være bekymret for.

JL
JL Nov 12 '15

@PeterE: Det er den normale garanti på bilen der varer 4 år eller 80.000, så den del udløber ved 80.000.

PeterE
PeterE Nov 12 '15

Nej JL, læs det lige igen. Det er 8 år, og ubegrænset km på batteri og motor.

JL
JL Nov 12 '15

@PeterE: Got it - motor og batteri :-) Men så læs lige hvad jeg skriver en gang til :-) Jeg snakker om de fire års garanti på bilen, f.eks. når håndtagene ikke vil køre ud, frunken gaber, skruerne ruster og når der er fugt i din tailgate applique osv. osv. Der er 4 års garanti på det ELLER 80.000. Dvs. når du runder 80.000, så hænger du selv på det.

PeterE
PeterE Nov 12 '15

Du har ret :)) Hvor finder man de samlede garantibestemmelser og ikke kun dem på motor og batteri?

MarWay
MarWay Nov 13 '15

Jeg har nu fundet en interessant P85+ i Holland - skulle der være nogen her i forummet der har en kontakt i Holland der kan være behjælpelig med tesla-køb?

ErikBH
ErikBH Nov 13 '15

Hej MayWay,

 

Hvis den er ældre end 6 måneder og har mere end 6000km ringer du bare og aftaler. Sig at du er parat til at købe hvis bilen står snorlige som aftalt - og at hvis der er det mindste der er galt med den skal han sige det up front inden du køber en flybillet.

Så booker du tog eller fly kigger på bilen og kører hjem i den. Undersøg via diverse bilimport hjemmesider hvordan det aktuelt er med prøvenummerplader.

I Danmark kører du til toldsyn, registreringsyn og køber et sæt nummerplader.

 

vh, Erik

MarWay
MarWay Nov 14 '15

Bilen sælges af Tesla Motors Holland, og de kræver at man har adresse i Holland, ellers var jeg allerede afsted :-) Tesla Danmark kunne desværre ikke bare overtage den og sælge den til mig..

PeterE
PeterE Nov 14 '15
Hvad med at finde en hollandsk mellemmand, fx et bilhus i Amsterdam? De skal nok kunne hjælpe og du slipper jo uanset hvad nok ikke for at kaste 1000 EUR eller lign efter hjælp. Bare en ide.
lysmanden
lysmanden Nov 14 '15

træerne vokser ikke ind i himlen. Ting koster nu engang det de koster. Der er dog ingen grund til stres. De biler der er i DK som er indregistreret er fritaget for afgift

Sider: 1 2 »