Loading...
dk

Eftermontering af vinterpakke | Tesla Forum

Hamsjael
Hamsjael Nov 10 '15

Hej

Jeg er meget tæt på at slå til på en 85D og konfigurationen er tæt på optimal, mangler dog nævnte vinterpakke.
Er der nogen der kan svare mig på om det er muligt at få den eftermonteret og i givet fald hvor meget det vil koste?

DeaconWP
DeaconWP Nov 10 '15

Ja, jeg må skuffe dig. Vinterpakken kan ikke efter monteres.

Hamsjael
Hamsjael Nov 10 '15
Øv også. Synes i så den er pengene værd. Er det lækkert og brugbart at råt, bagsæder med mere er opvarmede eller er det bare nice-to-have?
DeaconWP
DeaconWP Nov 10 '15

Jeg er ikke i tvivl om, at når jeg skal have min X, så skal det være med vinter pakken. Har dog ingen erfaring, men lytter til andre. Så for mig er det pengene værd, at bagsæde passagererne også har sæde varme.

Junior
Junior Nov 10 '15

Jeg synes det er pengene værd :) Tildels grundet varme i bagsæderne, men også praktisk i rattet. Et læderrat har tildens til at blive lidt koldt ;)

MicTheCat
MicTheCat Nov 10 '15
Jeg har en normal 85 fra 14 med vinterpakke men brugte det ikke sidste år. Junior sidder i autosæde endnu så ingen gavn der. Er dog overbevist om at i de nyere hvor rat også er opvarmet vil give mening for mig. Jeg ville ikke bestille uden og har også til sinds at vores X bliver med vinterpakke hvis hvis hvis
Hamsjael
Hamsjael Nov 10 '15
Hmm, havde håbet på et andet svar. Har 2 modeller på hånden næsten ens udstyret på nær at den ene har glastag og den anden har vinterpakke, så det blev ikke ligefrem nemmere at tage beslutningen nu :-)
Junior
Junior Nov 10 '15

Glastag frem for vinterpakken any day! Havde først konfigureret min uden, hvad tænkte jeg på - nåede heldigvis at ændre bestillingen og har bestemt ikke fortrudt det. Blev brugt dagligt frem til oktober måned.

KXR
KXR Nov 10 '15
Se Bjørn Nylands video på youtube vedr. Vinterpakke, så for du et godt indblik.
DeaconWP
DeaconWP Nov 10 '15

Hamsjael: Tålmodighed. Til den der venter, kommer der sikkert en bil, som har begge dele.

PeterE
PeterE Nov 10 '15

Glastag ind, vinterpakke ud - sorry, Deacon. Jeg har kørt mange vintre, og på mange vinterferier og aldrig haft en vinterpakke i en bil. Ja, det er da sikkert rart og i sidste ende er det varmen i kabinen som sikrer komforten - og ikke varmen i rumpen :)

DeaconWP
DeaconWP Nov 10 '15

Det ved du sikkert mere om end jeg gør. Forsæderne i min Berlingo er med sædevarme, og det er dejligt. Der er ikke i bagsæderne, og børnene glæder sig til der er det i den næste bil.

Kunne jeg kun få en ting, valgte jeg som dig.

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 10 '15

Havde jeg skulle vælge havde jeg også valgt glastaget, fortryder også lidt jeg ikke købte en med det men hvad fanden, Jeg bruger kun sædevarme lige når man starter i en kold bil og slukker efter 5 km når der er kommet varme på bilen. Men med en tesla kan du jo varme den op inden du overhovedet sætter dig ud i bilen, så kan ikke se det store behov for det på bagsædet. Varme i rettet lyder ikke dårligt men med autopilot hvor meget røre man så ved rettet?

PeterE
PeterE Nov 10 '15

Tilføjelse, hvis jeg havde min børn meget med i bilen så ville jeg måske overveje vinterpakken :) Bare ikke hvis de sad i autostole...

Thor
Thor Nov 10 '15

Soltaget har den fordel, at det fjerner nogen centimeter tag, for dem som sidder på bagsædet.

Uden soltaget, så vil mit hovede støde på taget, og så vil det ikke være behageligt for mig, at sidde der.

Det er heller ikke en helt uvæsentlig detalje, og jeg måler kun 182cm ca.

Personligt ville jeg også vælge soltag fremfor vinterpakken. Jeg synes ikke, at ingen varme i rattet har været et issue i Danmark tidligere. Og med Tesla kan du starte bilen, således den er varm inden. Dette gør du via en app, som ikke er begrænset af afstand. Soltag er bare så meget federe, og om sommeren bliver du glad for det ekstra lys det giver.

CasperB
CasperB Nov 10 '15

Jeg tænker det handler om præferencer, og jeg ville klart vælge vinterpakken med, hvis det var mig. Varme i sæde og rat er lækkert i de tilfælde, hvor man ikke lige har haft tid til forvarme bilen, hvis man skal hurtigt afsted eller låner bilen ud til familie/venner, som ikke har tesla app osv.

Med hensyn til soltag, så har jeg haft soltag i tidligere biler og har sjældent brugt soltaget. I kender det sikkert: når man ikke har det (soltag) så ville man ønske man havde det, men når man så har det (soltag) så bruger man det sjældent. De eneste fordele jeg kan se ved Tesla soltag er, at det giver et par centimeter i højden på bagsædet og givet mulighed for at sætte tagbøjler på taget.

Alt i alt ville jeg vælge begge dele, hvis det var mig :)

Forummets indlæg er redigeret af CasperB Nov 10 '15
fmm1000
fmm1000 Nov 10 '15
Jeg har både soltag og vinrerpakke. Er meget kuldskær og er blevet total vild med varme i rattet, men skulle jeg vælge mellem soltag og vinterpakke blev det soltag. Min søn er 180 og han kan ikke sidde bagi uden soltag. Hvis du kigger rundt på sc vil du også opdage at mange bruger soltag, når de lader. Ja min hustru brugte det faktisk i dag her midt i november efter mørkets frembrud :-).
Hookmaker
Hookmaker Nov 10 '15
Enig, glastag foran vinterpakke men ellers er det godt - jeg sidder ofte bagi - men det kan undværes
Junior
Junior Nov 10 '15

CasperB: I kender det sikkert: når man ikke har det (soltag) så ville man ønske man havde det, men når man så har det (soltag) så bruger man det sjældent.

Jeg har soltag i mit og det blev altså brugt dagligt (Næsten) fra levering i juni til for et par uger siden :-)
Bruger hellere soltaget fremfor klima eller nedrullede vinduer. Også på motorvejen.

Forummets indlæg er redigeret af Junior Nov 10 '15
MRT
MRT Nov 10 '15

Hamsjael: Vinterpakken er ikke så vigtig, når du til hverdag kan forvarme bilen fra din app, f.eks. 15 min før du skal køre. 

Sider: 1 2 »