Korte svar.. JA.. :-)
Nej, ingen Via punktet, ingen A til B planlægning osv. Kun der hvor du skal til. Nogle gange forslår den Supercharger undervejs, som du ikke vil bruge, eller som er mega omveje mm. Så bedst selv lige at tjekke ruten inden.
Skal jeg længere væk. Eks Berlin, så laver jeg altid kun rute til den næste Supercharger jeg vil bruge, og så derfra til den næste supercharger igen osv osv. :-)
Pyha, jeg nåede hjem med mere end 3%... ;-)
Det var da en trist nyhed at den ikke (altid) kan bruges til langtursplanlægning :-( Det må jo så være hvad det er, men at man ikke engang kan lægge et viapunkt ind og dermed planlægge en længere tur med flere destinationer er mig ubegribeligt. Det kan man da på Google Maps derhjemme, så hvorfor er den funktion udeladt?
Nå, jeg må planlægge på en anden måde så, måske med google Maps via browseren. Det har jeg faktisk ikke prøvet endnu.
En Google maps baseret navigation er ikke fantastisk, og jeg savner også de mulighed som jeg havde i min sidste bil. Fx at kunne indsætte via-punkter og prioritere at køre kort eller hurtigt osv osv osv
Navigationen er delt mellem Navigon og google maps. Det lille skærmbilleder du ser i instrumentbrættet er Navigon, og på den store skærm kører Google maps. Men det er Navigon der bestmmer. Det ses tydeligt når man kører på nye veje som er opdateret på google men ikke i Navigon (f.eks. de 11km motorvej som blev åbnet mellem Låsby og Hårup som blev åbnet for 11 måneder siden). Her vises motorvejen fint på Google, men Navigon vil have dig til at vende/dreje m.m.
Men lidt irriterende at de ikke får opdateret kortet. Jeg har også Navigon på min iPhone, og her får jeg nye kort hvert kvatal. Og om ikke andet kan man da også på telefonen indfører via-punkter.
Aha, så giver det pludselig mere mening af de faktisk er forskellige! Så savner jeg bare de lidt basale Navigon indstillingsmuligheder, og mon ikke det kommer en dag. Imellemtiden må den sunde fornuft råde lidt endnu...
Måske bliver det en dag ren google maps navigation. Google kommer med en offline version http://www.computerworld.dk/...mplet-offline-udgave