Efter planen skulle jeg meget gerne modtage min nye P85D sidst på måneden... :-)
Standardmæssigt har jeg forstået at der til bilen medfølger en såkaldt "UMC adapter til både kraft og enkelfase 220 volt". Min tanke er at jeg vil lade denne ligge fast i bilens bagagerum sammen med et ekstra "type 2 kabel" jeg har bestilt hos Tesla, og herved tænker jeg at jeg er tæt på at have dækket mig ind i forhold til forskellige lademuligheder man kan støde på når man er på farten... CHAdeMO adapter vil jeg låne mig til når behovet opstår.
Men hvad skal jeg bruge derhjemme...? Jeg får opsat en alm. rød kraftstikkontakt med tre faser og 16A ved bilens carport.. Hvad bør jeg bestille af ekstra kabler til fast placering derhjemme som kan anvendes med denne ?
Det er klart at jeg kan bestille en ekstra "UMC adapter med boks og måske aktive komponenter ???) som kan tilsluttes det røde stik... Men har denne boks godt af at ligge fast udenfor året rundt ? Og/eller findes der en enklere løsning ?
Jeg tænkte på om jeg evt. blot kunne bestille et ekstra af Teslas "Type 2 kabler", og enten blot udskifte "Type 2" stikket med et rødt kraftstik, eller at jeg kunne klippe "Type 2" stikket af og direkte uden stik slutte kablet til min tre fasede 16A kraftgruppe...? Dette ville give en enklere og billigere løsning end hvis jeg købte et ekstra UMC-sæt...?