Loading...
dk

Opladning af i3 med Tesla kabel? | Tesla Forum

sjensen
sjensen Nov 17 '15

Den sidste fossil bil i familien blev udskiftet med en i3 i dag. Jeg havde forventet at i3'eren gladeligt lod sig lade med standard Tesla kablet. 1 fase med 16A burde give 3,7 kW, men den reagerer slet ikke. Er der andre med Tesla + i3 kombinationen som har et bud?

MS
MS Nov 17 '15

Vi fik vores i3 i foråret som nummer 2 bil. Prøvede det samme som dig, da jeg tænkte, at det jo er smart at kunne anvendt CEE stikket vi har sat op også til i3'eren. Men ak - det virker ikke. Jeg tog fat i BMW dengang og de kendte ikke just til problemet - så mange findes der jo ikke der både har i3 og Tesla. Og 10 - 12.000 kr. for en BMW ladeboks er jeg for nærig til. Den lader så bare på en alm 220 v (ny installation med god jord i carporten). Det går fint. Jeg gætter på, at det er elektronikken i Teslakablet, der ikke kan snakke sammen med i3'eren.

Morten

sjensen
sjensen Nov 17 '15

Tak MS. Noget ærgeligt at det ikke fungerer. Kigger på en wallb-e eco 2.0 ladeboks i stedet. Den skulle også have indbygget webserver og prisen er rimelig. 

Flemming
Flemming Nov 17 '15
Med 2 elbiler vil jeg anbefale at i investerer i en 11 KW eco ladeboks som elbilsupport.dk
Sælger for kr. 5.100.00. Har selv investeret i en 22 KW boks til vores Tesla og Mercedes B Electric, hvilket har vist sig ikke være nødvendig med vores daglige kørselsbehov på ca 200 km.
Niels
Niels Nov 18 '15
har i prøvet med tesla umc både med umc'en tilsuttet 3 faser og 1 fase.
det er jo en type 2 lader så burde i teorien virke...i3 har vel kun en enkelt faset lader indbygget.

mercedes B ev tager fint tesla std. umc, men det er jo også tesla drive unit/lader...