Loading...
dk

Har lige fået min meeeeeen...., er jeres også sådan? | Tesla Forum

jespert
jespert Nov 19 '15
Har lige fået min i dag. Nøøøj hvor er den bare lækker. Dog syntes jeg der er lidt der skuffer. Der var lidt fejl. Feks plast panel i førerside bagers sidder løst og gaber, bule i aluliste indvendigt i førerdør osv.

Men 2 ting der VIRKELIG springer mig i øjnene er

1: forlygter er HELT dugget til indvendigt. Baglygter er der dug i bunden af begge.

2: finesser på karossen. Kølerhjelm, skærme osv flugter jo slet ikke. Kør hånden over alle karosseri-dele i samlingen og der er op til 1/2 cm højdeforskel. Har altid kørt tyske biler og har aldrig oplevet dette.

Men deres personale virker fandme service-minded og kompetente. Vil nu gennemgå den grundigt i weekenden og lave en lang mail med billeder til Tesla. Ærgerligt at det lige tager toppen af glæden.
Benjamin
Benjamin Nov 19 '15

gider du smide lidt af de billeder op her? jeg skal hente min i næste uge og ville gerne vide jeg skal kigge efter.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 19 '15

Det er desværre et af de kompromisser som man indtil videre må leve med når det gælder lygterne. De har intet fix til det endnu og spørgsmålet er om de får det? Samlekvaliteten skulle eftersigende være over normal US standard...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 19 '15
T3S7A
T3S7A Nov 19 '15

Sådan er det - Desværre. 

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Nov 19 '15

1: alle nye biler har dug i forlygterne

2: ja samlekvaliteten er så ringe at det er til at grine af, men mærk dig disse ord: De første teslaer jeg havde under kniven for et par år siden (kaldtes Ur-tesla) var ekstremt ringe, men dette var forventet i 1 gen beta versioner. Siden er det gået ekstremt mærkbart fremad - tesla rykker hurtigt. Samle kvaliteten er nu oppe på noget man kan kalde semi ok og det går fremad hurtigt - Der går ikke mange år før man ikke kan sætte en finger på samlingerne/lakkeringen osv (fortsat at udviklingen går så hurtigt som nu, og fortsat stilende efter tysk kvalitet)

Klaus_
Klaus_ Nov 19 '15

Mange af småtingene som ikke umiddelbart kan løses men bare er charmen ved at have en amerikansk bil fra en producent der kun har lavet biler i få år, kan som regel midlertidigt løses hver gang man trykker speederen i bund :-)

Jeg har også stadig noget på min (udleveret slutningen af maj) der skal fikses. Bl.a. en venstre bagrude der rammer imod kromlisten når man åbner døren (men den gør det som regel kun 1 gang om dagen, derefter er det som om den er OK), og en frunk hjelm der ikke flugter ordentligt i den ene side - lød til at frontkofangeren skal løftes en smule op, så nok ikke noget de lige gør på et kvarter. 

Dug/fugt i lygterne har jeg sjovt nok ingenting (bemærket) af. Men det kommer sikkert når de begynder at pille ved frontkofangeren...

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Nov 19 '15
muller
muller Nov 19 '15

Jeg har en af de første (11/2013) Morten "havde under kniven" (tror jeg), og jeg har ingen anmærkninger til lak eller samlekvalitet overhovedet*. Så jeg tror man skal passe på med at generalisere ud fra dem der skriver om problemerne - der vil være temmelig meget bias, idet os med problemfrie biler nok ikke skriver så meget :-)

Men det er da super ærgerligt at få skår i glæden ved ny bil. :-/ Jeg håber at du får en god serviceoplevelse, og så er der jo heldigvis låne-Teslaer når ens egen skal på værft!

*Bortset fra fugt i baglygterne som er "fixet" to gange nu. Uden sådan rigtigt at blive fixet...

Forummets indlæg er redigeret af muller Nov 19 '15
KimT
KimT Nov 19 '15

Det med at vinduet støder på chromlisten (vinduet er ikke hurtig nok til at gå ned) har jeg også på begge mine bagdøre. Og så sidder min chromliste på venstre bagdør ikke godt nok fast (bag til), så den flugter ikke mere, og har taget lidt af malingen (godt det er alu og ikke metal).

Og så har jeg haft problemer med at magneten i charger port er for kraftig så den ikke ville åbne. Det er afhjulpet med 2 lag bestyttelsesfolie skåret ud i en 1krone størrelse og sat fast på metaldelen på klappen.

Ellers tror jeg nok jeg har været heldig med min 70D. Motorhjelm og skærme ser ud til at flugte meget godt. Men som andre skriver : de kører ikke efter meter systemet i USA og derfor har de nok større tollerancer på samlingerne..... ;-)

DetailingBilpleje

magnet v/ chargeport er et problem, vinduer oftest bag respondere ikke hurtigt nok ved åbning af døre. nyeste problem er buler på bagkofanger udad. :) Når dette er sagt køber jeg én når jeg har råd

DetailingBilpleje

magnet v/ chargeport er et problem, vinduer oftest bag respondere ikke hurtigt nok ved åbning af døre. nyeste problem er buler på bagkofanger udad. :) Når dette er sagt køber jeg én når jeg har råd

runeh
runeh Nov 19 '15

Har også lige afhentet min Tesla i Vamdrup i dag. Jeg gik en tur omkring bilen og fandt ingen anmærkninger. Indvendigt har jeg ikke tjekket grundigt, og det er mørkt nu. Må tjekke i weekenden. 

Fik at vide de helt nyeste modeller nu har kromliste med bremselys ind i baglygterne (inklusive min), og altså ikke fuld glas baglygter som tidligere. Det skulle ifølge Leo have fixet fugt i baglygter. Forlygterne påstod han blev kondensfrie efter første vask... den tvivler jeg måske lidt på ;)

Men lækker lækker bil. For at toppe det hele, gik min 5 år gamle diesel Audi i stykker PÅ PARKERINGSPLADSEN ved Tesla i Vamdrup. Dårlig karma? ;)

Udstødningen knækket. Røg hjem i aften på fejeblad og må til mekanikeren i morgen ;)

Niels
Niels Nov 19 '15
min første 2013 tesla havde ingen samle fejl ej heler fugt i nogen lygter - dog fik jeg lige efter levering justeret et dørhåndtag 1 mm. da det skuede mit øje at det ikke flugtede 100% når det var inde.

på min ny 2015 er der ingen samlefejl heller og heller ikke fugt i nogen lygter.,og dog ,et af træpaneler neinde i kabinen som støder op mod center konsollen gaber 1 mm. så det først flere uger efter levering så har ikke beklaget mig til tesla.
man kan således sagtens få en 2013 uden fejl og ligeledes en 2015 med....
Forummets indlæg er redigeret af Niels Nov 19 '15
NT_nofuel
NT_nofuel Nov 20 '15

Min rude i venstre bagdør rammer også op i chromlisten når man åbner døren, men det har Tesla lovet at fixe. Ligeledes fik min også en del dug på forlygterne, hvor jeg tog billeder af lygterne og sendte til SC, hvorefter de meldte tilbage at de bestiller et par nye forlygter :)

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 20 '15

Som så med overvejende sandsynlighed desværre også vil dugge eller har de bekræftet over for dig at de har et fix til det nu?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 20 '15
NT_nofuel
NT_nofuel Nov 20 '15

Han mente at den grad af dug der var i mine forlygter ikke var normalt. Men at de nye forlygter nok desværre ville dugge en lille smule, så nej de havde ikke et endeligt fix endnu

Michael72
Michael72 Nov 20 '15

Jeg er glad for min, har ikke oplever noget på den, men bagerste nummerplade falder af, når jeg lukker bagsmækken. Ellers virker alt at være helt i orden, det er dog min første bil.

Forummets indlæg er redigeret af Michael72 Nov 20 '15
Raymond
Raymond Nov 20 '15

Michael: Den SKAL være skruet fast, lovkrav.

KimT
KimT Nov 20 '15

Ja fra d. 15/11 er det lovkrav om at nummerplader skal være skruet fast. Og det har været kendt i lang tid. Så det må være en svipser at den ikke har været skruet fast.

Michael72
Michael72 Nov 20 '15

Den er skruet fast, men tilsyneladende ikke godt nok. Jeg har ikke den automatiske lukkemekanisme på min bagsmæk, så den bliver lukket lidt hårdere, hvilket den (nummerpladen) kan tåle. Besynderligt!!

Bluecoffee
Bluecoffee Nov 20 '15
Min er fra 12/13, ingen samlefejl, en enkelt lakfejl og dug i forlygterne. Tesla har nu aldrig tilbudt at skifte dem (trods fotodokumentation), men pyt, jeg kan jo alligevel ikke se lygteglassene, når jeg kører.