Jo, det kunne godt lade sig gøre fra lidt nord for København. En tur på i alt godt 1200 km. Overfart på Rødby-Puttgarden og så fire hyggelige timer i Lübeck (man kan i dagtimerne på hverdage lade gratis på "stadtwerke" midt i byen, 22 kW, bare man har et kreditkort. <br />
<br />
Det var forrygende forårsvejr, hvor temperaturen nåede op på 20 grader kl. 19 om aftenen! Hold da op, hvor det gav rækkevidde. Vi kunne race ned ad autobanen med 130-140 km/t og et forbrug lige under 200 wh/km. Fik også testet topfarten :-), og nåede til Goslar med 50 km i reserve. Boede på det glimrende hotel Der Achtermann, hvor man tværs over gaden har adgang til en 11 kW-ladestander, endda gratis stillet til rådighed af Harz Energie! Goslar er en meget smuk by med over 1000 bindingsværkhuse i ren Märklin-stil. Rigtig gode vandremuligheder op til Bloksbjerg, kan varmt anbefales.<br />
<br />
Hjemturen gik over Hamborg, hvor man på hverdage kan lade på Vattenfalls hovedkontor, hvis man ringer i forvejen. Vi havde imidlertid indvilliget i at lege forsøgskaniner og teste en kupon-løsning, som RWE skulle have udviklet for udlændinge. Vi fandt en stander i en parkeringskælder, men derfra kan mobilkommunikation som bekendt være en prøvelse, så vi fik aldrig koden til at fungere. I stedet kørte vi til Radisson-hotellet et par kilometer væk, hvor hotelgæster kan lade med 11 kWt på 6. etage i parkeringskælderen, så i dagens anledning var vi gæster. Vi brugte nogle timer i Hamborg, og kørte til færgen, hvor vi fik lov at lade lidt under overfarten.<br />
<br />
Vi manglede dog en smule juice for at kunne nå hjem, så vi tog en halv time på Clevers stander i Lalandia. Med 189 kilometer hjem og det samme på "typical range" trillede vi sindigt afsted, men med en udendørs temperatur på nu blot 5-6 grader var det svært at holde de 200 wh/km. Det lykkedes dog at trille i garagen med 2 km i tanken. Men indrømmet: Festen bliver endnu sjovere, når der kommer superladere på Farø og i Hamborg:-)