Loading...
dk

Cruise Control not available | Tesla Forum

jenslm
jenslm Nov 19 '15

Hej,

Så har jeg 24 timers jubilæum i min Tesla, og det har stort set kun været en fornøjelse. På plussiden er uforfalsket køreglæde, og muligheden for at være en rigtig - halvgammel - drengerøv, når lidt for friske unge mænd trækker ud for at overhale med speederen i bund i deres 3-serie BMW'er. Men den del holder nok op med at være sjov efter lidt tid.

Ligesom alle andre har jeg fugt i lygterne i de her regnvejrsdage, og så har jeg en ting til. Efter at fartpiloten virkede strålende i går aftes, da jeg hentede bilen, kan jeg ikke slå den til i dag. Der står blot "Cruise Control not available", og der er ingen lys i den lille LED, som angiveligt sidder på armen, ligesom jeg ikke har cruise control symbolet i instrumentpanelet.

Jeg forsøger at ringe til Tesla i morgen, men inden vil jeg høre om der er en eller anden fjollet ting, jeg har overset, som gør at jeg ikke kan slå det til. Jeg har prøvet at trykke på knappen for enden af armen (ingen reaktion), at dreje på knappen på armen (stiller afstand i billængder) og at trække armen i alle retninger (cruise control not available). 

Er der en retning, knap, funktion eller lignende jeg har overset? Jeg har stillet på rigtig mange ting i dag, så måske jeg har pillet ved det forkerte?

priess
priess Nov 19 '15
Da jeg modtog min fik jeg at vide, at man skal slå den til inden man kører, hver gang. Studsede lidt over det, men det skulle være for sikkerheden. Kan det være noget så enkelt?
T3S7A
T3S7A Nov 19 '15

Knappen for enden er egentlig kun til at deaktivere nu ( før update var det også for at aktivere )

For at aktivere vippes armen blot op ad, eller holdes inde mod en selv i 2 sek. for at aktivere med den hastighed som er gældende lige der. 

Men alt det gætter jeg på du har gjort. Jeg har aldrig læst teksten Cruise control not available. Kunne det være din radar foran er blokeret med noget?

jenslm
jenslm Nov 19 '15

Sagtens - det vil jeg da prøve i morgen så. 

Jeg ved, at det er super lavpraktisk, men hvordan slår du den til?

I min gamle Skoda kan jeg slå den til og fra som hjertet lyster, men jeg kan let leve med, at modellen er en lidt anden, hvis jeg kan få det til at du.

KimT
KimT Nov 19 '15

Ifm. 7.0 er TACC/AP altid tændt. Kanppen for enden af armen har nu ikke anden funktion en at slå den fra hvis den er aktivert. (og jeg har ingen lys i armen)

Jeg har et par gang oplevet at det lille "speedomenter" ikke har været synlig et kort øjeblik. THVestergaard har vist oplevet flere gange at den ikke har været der. Og at TACC derfor heller ikke kunne aktiveres.

Det lille "rat" (AP) er kun synlig hvis den mener det er sikkert at bruge den. Dvs. synlig striber m.m.

Har I læst manualen til 7.0 ? : http://skie.net/uploads/Model%20S%20Owners%20Manual%20%28v7.0%29.pdf

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 19 '15
jenslm
jenslm Nov 19 '15

Jeg synes jeg har kigget på, om der skulle være et eller andet ved radaren nederst i midten på bilen forende. Der sidder ikke noget i vejen, og der er heller ikke noget på forruden, som kunne skærme for kameraet ved bakspejlet. Jeg må prøve at ringe til Tesla i morgen og høre dem.

T3S7A
T3S7A Nov 19 '15

Og prøv også at genstarten den lille skærm, ved at holde begge knapper over scroll hjul nede i 5-10 sek.

jenslm
jenslm Nov 19 '15

Jeg sad og læste manualen ude i bilen tidligere i dag, og det eneste jeg kunne forestille mig, var en indstilling der var forkert. Jeg hentede bilen i går, så den har ikke nået at blive ret beskidt. Men jeg prøver alligevel at tørre sensorerne af, dog uden held. Jeg har skrevet til Tesla nu, og så følger jeg op i morgen. 

griffel
griffel Nov 19 '15
Min skrev det samme i går, men det forsvandt efter jeg havde parkeret for at handle nede i byen. Da jeg kørte derfra, virkede det igen :-)
Niels
Niels Nov 19 '15
man kan mig bekendt ikke aktivere tacc ved lav hastighed. kender ikke speed limiten for hvornår den er tilgængelig.
undtaget er hvis der er en bil foran (kø) så kan du godt.
Jevi
Jevi Nov 20 '15
Citat fra Niels man kan mig bekendt ikke aktivere tacc ved lav hastighed. kender ikke speed limiten for hvornår den er tilgængelig.
undtaget er hvis der er en bil foran (kø) så kan du godt.

Cruise control uden forankørende bil i radarrækkevidde kan først aktiveres ved 30 km/h.

Det er normalt med en minimum hastighed for CC for de fleste biler - min Citroën C4 har en grænse på 40 km/h mens en Opel Zafira jeg havde var helt nede på 25 km/h. Begrundelsen kender jeg ikke og jeg kan ikke se nogen logik i at der skal være en minimum hastighed - igen unødvendigt formynderi.

lysmanden
lysmanden Nov 21 '15
Min har ikke virket i dag. Dvs det er den helt almindelig Cruise controller. Jeg er helt ok med at den ikke kan læse vej striber når der Ernst på banen, men hvorfor pokker kan den ikke holde fart eller golde farten til et køre tøj? Har forsøgt at trykke og justere mek intet virker?
Kristian70k
Kristian70k Nov 21 '15

Har du tjekket radar og sensor for sne? hvis de er dækket til virker de ikke..