Loading...
dk

Reset-problem med TPMS af mærket CUB fra Keratech | Tesla Forum

ncase
ncase Nov 20 '15

Hej. Jeg har et problem med TPMS-reset med min Tesla fra august 2014.

Jeg har købt nye vinderdæk på fælge hos Keratech i Randers. Jeg har selvfølgelig prøvet at tage fat i dem, men de kunne kun oplyse mig det som Teslaen selv siger - nemlig at man skal køre i omk. 10 min ved mindst 40km/t. Det har jeg gjort og to gange fået fejlen, at det er mislykkedes.

Keratech bruger TPMS af mærket CUB, er der nogen som har erfaring med disse ventiler? 

På forhånd tak!

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 20 '15

Lyder som om at du måske er nødsaget til at købe et sæt originale TPMS til uden AP (Bao Long). Mener at de også er til salg herinde brugt engang i mellem. De gamle TPMS fra Tesla er vist ret pebrede så vidt jeg husker koster de omkring 4k for et sæt.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 20 '15
Super70
Super70 Nov 20 '15

Du skal nok have de nye Conti TPMS ventiler fra Tesla, de koster ca 1600,00 incl moms. men check lige med Tesla, - efter at de er monteret, kører du bare, så finder bilen selv ud af, at der er skiftet hjul/sensor, og det trykker du ok til. - held og lykke.

 

 

 

DeaconWP
DeaconWP Nov 20 '15
De originale til "uden autopilot" er faldet i pris til lidt over 1.500kr.
Så de er kun lidt dyrere end den nye model til "med autopilot" jeg ved det fra en køber af et sæt af mine fælge, der skulle bruge den gamle model.
Forlang at Keratech tager de leverede retur, og monterer nye, som du køber ved Tesla. Og husk at forlange en ny afbalancering.

Og til alle andre: Brug kun originale TPMS fra Tesla.
ncase
ncase Nov 22 '15

Hmmm... Jeg håber sgu de kan komme til at virke! Jeg har netop købt disse hjul og ventiler, fordi de lovede mig at de ville virke med Teslaen, og ventilerne kostede 1560kr ex moms, så skal bestemt ikke ud og købe nye, og ofre en bondegård på at få dem sat i igen. Mega træls!!!

RobertJ
RobertJ Nov 22 '15

Tesla burde kunne programmerer dem, ring til service og forhør dig ad.
Evt. find et dækcenter der har alcar programmerings udstyr. Ta en Sommerfælg med og få dem til at lave en klon kopi af org sensorene til de programmerbare CUB sensorer.

ncase
ncase Nov 22 '15

Ok. Tak @RobertJ!

Jeg har desværre langt til et Tesla-servicecenter (bor på Fyn), men vil da lige tjekke med en af de lokale dækpushere. Jeg ved ikke så meget om ventilerne, og hvordan de virker, så fint med noget info.

Hookmaker
Hookmaker Nov 22 '15
@ncase, hvis du vil til tesla så ring først, de gider normalt desværre ikke røre 3. parts dele. Bare så du ikke kører forgæves.