Loading...
dk

Dug i for og baglygter | Tesla Forum

Super70
Super70 Nov 23 '15

Jeg har meget dug i mine forlygter, ca halvdelen af glasset ind mod noseconen, er dugget til, på begge lygter, jeg har set det efter jeg er kommet hjem, - Baglygterne har også lidt oppe i toppen, er det noget der skal gøres noget ved, eller skal man leve med det. - det er måske pga. vejret, at det er så slemt. Har i andre samme problem ? Johnny

T3S7A
T3S7A Nov 23 '15

Det er standard udstyr i Tesla. 

Super70
Super70 Nov 23 '15

Fedt, for jeg har heller ikke betalt exstra for det, - synes heller ikke jeg kan huske at det stod nævnt under standardudstyr.

TorbenS
TorbenS Nov 23 '15

Jeg tror vi er mange som har det men jeg mener man skal klage over det, for levetiden på lygterne vil være nedsat pga. korrosion

T3S7A
T3S7A Nov 23 '15

Nej, nogle ting er standard udstyr, som bare ikke bliver nævnt. Du har jo også horn og blinklys, selvom det ikke er nævnt. Så dug i lygter er standard udstyr. 

Har hørt rygter om at Tesla overvejer en tillægspakke man kan vælge, hvor man kan få dug i hele lygten, så det er mere ens - så skulle det ikke ses så tydeligt. 

Super70
Super70 Nov 23 '15

Ja, det er fedt nok, der er da ikke mange andre biler der har så meget dug i.

Super70
Super70 Nov 23 '15

Er der nogen som evt. har en sugemalle til salg, som kan pisse rundt og sutte duggen ud af lygterne.

NT_nofuel
NT_nofuel Nov 23 '15

@Super70: Har du lige fået bilen? Synes helt sikkert du skal klage, hvis du ikke har haft bilen længe. Forlygterne på min var også dugget på samme måde som du beskriver. Skrev til servicecenteret og de kunne godt se hvad jeg mente så nogen nye er bestilt hjem. Men først til udskiftet engang i februar pga travlheden

Super70
Super70 Nov 23 '15

Jeg fik bilen i marts 2015, men skriver til dem imorgen.

lysmanden
lysmanden Nov 23 '15
Har også dug i mine forlygter
Jabba
Jabba Nov 20 '17

Er der nogen der har fået udskiftet forlygterne pga. dug og i så fald har det afhjulpet problemet?

Har en disput med Tesla. Da jeg tidligere gjorde opmærksom på problemet, fik jeg at vide at det var acceptabelt ved korte ture da lygtehuset ikke nåede at blive varmet op af pæren, men at det ikke var acceptabelt ved længere ture og at de i så fald skulle udskiftes.

Jeg har så oplevet flere gange at der stadig er lige meget dug selv efter ture på 125 km, endda uden at det regner. Nu trækker Tesla så i land og siger at det er acceptabelt. Fuldstændigt modstridende ift. tidligere udmeldinger. Den har jeg så ikke i sinde at acceptere.

Men spørgsmålet er så om de "nye" lygter er blevet forbedret ift. kondens/dug eller det er det samme? Erfaringer fra folk der rent faktisk har fået udskiftet lygterne påskønnes.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Nov 20 '17
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 20 '17

Min erfaring er at Tesla absolut ingen lygter skifter uanset hvor meget dug der er i dem. Det er blot en feature! Ved ikke om de nye er blevet bedre...?

Jabba
Jabba Nov 20 '17

Har faktisk fundet korrespondence frem fra 2016, hvor de selv bestiller en forlygte hjem fordi min ene lygte duggede til efter de vaskede bilen. Den blev dog aldrig skiftet da jeg gjorde opmærksom på at problemet var der på begge lygter og fik så aldrig fulgt op på det pga travlhed. 

Men jeg ved da at de har skiftet baglygter på nogle biler grundet fugt.

Men ja, spørgsmålet er om de nye lygter er bedre. Ellers er det jo ligegyldigt.

Metguy2000
Metguy2000 Nov 21 '17
Jeg har alger i den nederste åbne del af baglygterne.

Er for doven til at gå i gang med vatpinde, nogen der har en god ide?

Kan man f.esk. afmontere lygterne?
Britt1952
Britt1952 Jan 5 '20
Betyder manglende lys i enkelte pærer i baglygter så køb en ny ?
Og hvor køber man den billigst ?
DeaconWP
DeaconWP Jan 6 '20

jeg vil tro, at du nok kan finde en brugt på bildemontering.no

Det er en norsk autoophugger hjemmeside.

Med nye lygter derfra, kan du se, om ikke de gamle kan åbnes og måske repareres, hvis der skulle være noget dårlig forbindelse omkring nogen af dioderne i lygten.

Jeg modtager gerne en brugt lygte, for at se om den kan skæres op og måske få nye dele loddet i.

Britt1952
Britt1952 Apr 6 '20

venter på lygte fra Norge i dag, har du nogen eller kender en med erfaring med udskiftning af den