Loading...
dk

Tesla fra Norge | Tesla Forum

FAB
FAB Nov 24 '15

Hej Alle.

Jeg er på udkik efter en Tesla - gerne brugt - inden nytår.

Der er flere DANSKE forhandlere der har brugte Tesla stående fra Norge.

Hvad skal jeg være opmærksom på - for eks:

- Skal garantisager klares på norsk værksted, eller kan det sker på dansk værksted?

- Kan der være restgæld i bilen som jeg kan komme til at hænge på?

- Kan jeg regne med at told og moms er betalt når den holder hos en DANSK forhandler uden plader på?

- Er der noget vedr ladning på dansk strømnet jeg skal være opmærksom på?

- Er der andre ting jeg skal være opmærksom på

På forhånd tak :-)

 

MVH,

Morten

PeterE
PeterE Nov 24 '15

Du skal vel også være opmærksom på at der er mange lykkeriddere lige nu, der er mange som gerne vil sælge dig en bil og der er mange som gerne vil være Mr 10% på at være mellemmand.

Det er også ok, men det er kun ok hvis de arbejder for pengene. Overvej at købe en selv i Norge og importer den selv, der er mange indlæg her på forum om detaljer og told og ditto moms. Og ift gæld i bilen, så er du i Norge stillet ligeså dårligt som i DK, du overtager gælden.

FAB
FAB Nov 24 '15

Tak for svar PeterE.

Garantien følger med - det har Tesla lige svaret på...

Hvis en bil står ved en dansk forhandler i Danmark (uden plader på), er den så ikke importeret, og er den pris jeg betaler ikke den gældende..?. Eller skal jeg forvente at få en kæmpe bøde en dag fordi det viser sig at der ikke er betalt told og moms?. Hvordan skal jeg sikre mig at der er det - der må jo være nogle dokumenter?

Jeg forstår godt at jeg overtager gælden... Men hvordan finder jeg ud af om der er ér en gæld i den?

MVH,

Morten

DeaconWP
DeaconWP Nov 24 '15

Hvis forhandleren leverer den indregistreret i dit nvn, så er der nummerplade på. Det betaler dit leverings gebyr. Og den an kun indregistreres med nummerplade på, hvis der er afregnet told og moms. Så det vil være din garanti.

Ladning? Du sætetr den bare i et 3 X 400 volt rødt CEE stik, som med en danske Tesla.

Angående ladning fra 230 volt, 13 ampere (10?), så laver du bare en adaptor, der går fra 3 benet rødt/grønt slagfast hanstik, til rødt CEE 16 amperes hunstik (mellemled), så er du klar til alt det, en normal dansk leveret Tesla kan klare.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 24 '15
Raymond
Raymond Nov 24 '15
Citat fra DeaconWP Og den an kun indregistreres med nummerplade på, hvis der er afregnet told og moms. Så det vil være din garanti.
 

Er du sikker på det? 

DeaconWP
DeaconWP Nov 24 '15

Ja. Motorkontoret vil kun levere nummerplader til, og indregistrere en bil, som både er synsmæssigt godkendt, og som der er svaret alle afgifter af. Og i dette tilfælde, moms og told.

Så er der en bil, hvor stelnummeret fremgår af en registreringsattest, og der er et registreringsnummer på, så er der svaret afgift.

Flemming
Flemming Nov 24 '15
Ovenstående er ikke korrekt, jeg fik indregistreret min Mercedes-Bens B elektric drive og fik
Nummerplader udleveret af skat, inden momsen var afregnet. Der gik herefter ca 4 uger inden
Jeg modtog en faktura på den skyldige moms.
Så få dukumation på at afgifterne er betalt