Loading...
dk

20 tommer fælge | Tesla Forum

cmo2011
cmo2011 Nov 28 '15
Jeg har lige købt Dæk og fælge gennem super dæk . Jeg kan ikke lige få min P85 Til at acceptere mit nye køb , for det første kan jeg kun vælge enten 19 eller 20 tommer på indstillinger. jeg har prøvet begge valg. Jeg tænker måske at det måske mere er de monterede tpms der ikke er originale TESLA og derfor ikke konfigurere , er der nogen der ved noget om mit problem som jeg så sender tilbage til super dæk få det nu fixet, på forhånd tak hilsen Claus
cmo2011
cmo2011 Nov 28 '15
UPS: nye fælge er 20 tommer og på indstillinger kan jeg vælge mellem 19 og 21 tommer .
RobertJ
RobertJ Nov 28 '15

I Tesla kan du kun vælge 19 og 21". Ofte er det sådan at ikke originale TPMS ikke er programmeret korrekt til en Model S. Alcar har sagt de ville have et program klar her til efteråret så de kan levere komplette dæk (Super dæk service bruger Alcar TPMS). Men fungerer dine ikke er det nok ikke slået igennem endnu.

Det er en tur til Tesla Service Center og få dem programmeret.

Ift 19 eller 21" valg, hvilken dæk størrelse har du fået monteret ?
Det valg går på hvornår der kommer alarm for lavt dæktryk. 

DeaconWP
DeaconWP Nov 28 '15

cmo2011: Der er to ting i dit indlæg.

Du har ret i, at din Tesla ikke accepterer dine TPMS, og at det er problemet.

Selvom de er på 20 " fælge, skulle det ikke betyde noget for de kører med samme antal omdrejninger pr kørt km, sådan ca. Så at du ikke kan vælge mellem 19 og 20", men kun 21", betyder ikke noget for dig.

Jeg tror ikke du skal henvende dig til Tesla service, for at få dine uoriginale TPMS "programmeret", så de passer til din bil.

Jeg tror nu nærmere, at du skal smutte ind til dem og købe et sæt originale,  som du så vedlægger fælgene, når du henvender dig til Superdæk, for at få problemet løst.

Nu ved jeg ikke, hvor meget de uoriginale TPMS har kostet for dig, men jeg ved med sikkerhed, at du står bedst, hvis du kun bruger dem fra Tesla, der passer til din bil. Om det er originale alu, eller uoriginale alufælge, det betyder intet for funktionen. Men de uoriginale TPMS har vist sig ofte at skabe lidt problemer i kommunikationen med bilen.

Og jeg synes man må virke lidt "dum" i Teslas øjne, hvis man køber TPMS andre steder, og så kommer rendende til Tesla, for at få dem til at passe til bilen. Det må da altid være leverandørens opgave. Så har SUperdæk valgt at sælge nogle TPMS til dig af en bestemt type, så må det da også være Superdæk, der får dem til at virke.

Jeg ville dog ikke bede Superdæk om det. Jeg ville hellere gå den sikre vej og fortælle dem, at de kun fik et forsøg til at få dem til at virke ved leveringen, og så bede dem betale pengene retur for dem, og så montere dem jeg har fra Tesla.

Så virker det, og der er aldrig tvivl om, hvem der har opgaven med at få det til at virke igen, såfremt der skulle være problemer i fremtiden.

Jeg forestiller mig, at der nemt kan være store udgifter ved fejlfinding ved et evt fremtidigt problem, som der vil kunne opstå tvist om, hvem skulle betale. En time hos Tesla koster hvor meget? Kontra det du måske sparer i dag, på at købe "sekunda TPMS" nu?

Derudover kan jeg fortælle dig, at du kan editere dit indlæg, i stedet for at lave et nyt med korrigerende data. Se teksten ved #1 og #2 tegnene under dit indlæg. :-)

Larsen
Larsen Nov 28 '15
Deacon, det er totalt ligegyldigt hvilket omdrejningstal sensoren kører. Sensoren er en tryktransmitter der giver besked om trykket i dækket, og på en Tesla er der en del forskel i trykket på 19 tommer og 21 tommer hjulene. Derfor er de selvfølgeligt forprogrammeret i bilens styring, da det er de to størrelser Tesla leverer. Det er kun på småbiler man sommertider bruger hjulenes omdrejningshastighed til at vurdere om der er for lidt luft i en hjul, og så er det normalt ABS sensorerne man lader måle hastigheden. Dermed sparer de jo sensorerne i dækkene. Sund fornuft.
DeaconWP
DeaconWP Nov 28 '15

Ja, du har ret i, at det ikke betyder noget for målingen, hvor mange omdrejninger de tager.

Og det er da en fejl at jeg påstår, at det ikke betyder noget, at man ikke kan vælge 20". Jeg glemte, at der er forskel i trykket på de to versioner, 19 og 21". Så selvfølgelig betyder det noget, at de ikke kan vælge 20". Jeg beklager den fejl. Jeg formodede faktisk, at det eneste man skulle bruge fælg størrelsen til er, at man kan vise det rigtige billede af bilen på skærmene. Men selvfølgelig også for at bruge den rigtige grænse for korrekt dæktryk.

Så nu hvor jeg lige lærer det, siger jeg tak.

Mbr1964
Mbr1964 Nov 28 '15

Hej 

Man kan altså sagtens sætte 20 tommer på, det er nemlig min plan at det skal der på min kommende Tesla :-) 

DeaconWP
DeaconWP Nov 28 '15

Ja, det kan man da. Jeg håber du finder ud af at løse alle eventuelle problemer med det.

Der må snart være nogen der ved nok om 20" til at det bliver nemt.

cmo2011
cmo2011 Nov 29 '15
Jeg siger 1000 tak for hjælpen med mit 20 tommer køb. super dæk påstod de havde solgt til flere TESLA , jeg tvivler. Men jeg har fået en fed fælg , jeg vedhæfter lige et foto
Thor
Thor Nov 29 '15

Så ved en 20" fælge, kan det godt blive lidt problematisk, at få en Tesla til at genkende den? 

Man risikere at dæktryks advarslen ikke forsvinder, da de ikke kan kende trykket pga ukendt fælgestørrelse? Eller har jeg misforstået noget?

Klaus_
Klaus_ Nov 29 '15
Jeg vil også godt høre lidt mere om ulemperne ved 20", hvis der er nogen? Det er den størrelse jeg overvejer at opgradere til, hvis jeg ikke holder mig til 19".
Mbr1964
Mbr1964 Nov 29 '15

+1

DeaconWP
DeaconWP Nov 29 '15

Hvilket dæktryk skal der være i en 20" fælg, med de dæk der er monteret?

Ved Superdæk det?

Thor
Thor Nov 30 '15

Spørgsmålet er om en 20" sagtens kan gå med originale TPMS? Så vidt jeg forstår, så bruger OP uoriginale, og det er måske i virkeligheden det som er problemet kontra uoriginale fælge.

Skal vi ikke få det ud af verdenen  - der må være nogen folk herinde med 20" på slæden! :)

Klaus_
Klaus_ Nov 30 '15

Ja tak, er der nogen der kan bekræfte at Tesla's TPMS virker fint med uoriginale 20" fælge?

Jeg er sgu blevet noget lun på Brock B32 i sort og 20" må jeg indrømme... til sommer.

DeaconWP
DeaconWP Nov 30 '15

Jeg har originale på lager, som du kan låne for at se, om de rent fysisk kan sidde i ventil hullerne, som er en international standard. Men skal de monteres under dæk, skal du købe dem først.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 30 '15
JL
JL Nov 30 '15
Jeg fik flyttet min org. Tesla TPMS (gammel version) fra mine org. 19" Tesla fælge til mine Vossen 22" - det virkede fint. De kører nu som 19" under indstillingerne, da det passer meget godt med dæktrykket.
DeaconWP
DeaconWP Nov 30 '15

Men jeg vil nu mene, at de passer.

Men problemet er jo egentlig mer, hvad dæktryk der skal være i et 20" dæk.

Du kan fortælle din Tesla, at der er et 19" hjul på. Så vil den acceptere et bestemt dæktryk fra dit TPMS ventil.

Og du kan fortælle din Tesla, at du har et 21" hjul på. Og så vil din Tesla acceptere et helt andet dæktryk. Så hvor ligger dæktrykket så, når der er en 20" fælg med dæk på? Vil det være et dæktryk, der er indenfor det tilladelige for et 19" hjul, elelr indefor det tilladelige for et 21" hjul?

Er det ikke indenfor de to tolerence områder, vil du vel få et problem....

Men måske tager jeg fejl?

SÅ HALLO cmo2011: Hvilket dæktryk skal du køre med i dine 20" fælge med dæk fa Superdæk?

Klaus_
Klaus_ Nov 30 '15
Citat fra DeaconWP

SÅ HALLO cmo2011: Hvilket dæktryk skal du køre med i dine 20" fælge med dæk fa Superdæk?

+1  :-) 

xarg
xarg Dec 2 '15
Er der nogen der har erfaring med forbruget på 20" ? Står og vakler imellem 19" og 20" vintersæt. Men kan ikke beslutte mig, da jeg også ønsker OK range i vintervejret. Man siger jo ca.10% mere med 21", passer det så med 5% mere på 20" eller hvordan ?
Sider: 1 2 »