Loading...
dk

85D normal vs sport mode | Tesla Forum

Jabba
Jabba Nov 28 '15
Hvad er folks erfaringer med at køre i hhv. Normal accelerations mode vs Sport i en 85D?

Mærker i forskel i forbrug/rækkevidde ved de 2 forskellige indstillinger? Selvfølgelig forudsat at I kører nogenlunde ensartet.
jespert
jespert Nov 28 '15
Er det ikke "bare" styringen der bliver fastere?
Jabba
Jabba Nov 28 '15
Mit spørgsmål drejer sig om accelerationsindstilling, ikke styringen.
Teslasse
Teslasse Nov 28 '15

Jeg har en 85D og har ikke nogen accelerationsindstilling. Kun styringen kan ændres, som Jespert også skriver

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 28 '15

85D havde en kort overgang inden en efterfølgende opdatering som fjernede optionen igen, mulighed for at vælge normal vs sport mode.

Jabba
Jabba Nov 28 '15

Der kan man bare se. Troede at 85D stadig havde normal/sport mode, ligesom P85D har sport/insane mode.

Tak for svar.

Niels
Niels Nov 28 '15
jeg har aldrig forstået hvorfor vi overhoved kan skifte mellem forskellige 'modes'. energi forbrug er det samme og gaspedalen bestemmer i alle tilfælde. min står altid i insane, nogle gode grunde til andet ?
eneste årsag er hvis man f.eks. låner bilen ud og gerne vil neddrosle effekten, eller hvis man har fået købt en bil med hurtigere accelleration end man bryder sig om i det daglige.
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 28 '15

Det er vel blot en af Elons gimmicks...

Jabba
Jabba Nov 29 '15

Alt andet lige giver det mere slid hvis man slipper flere krafter løs. Det slider mere på drivaksler og andre mekaniske dele. Så hvis man gør fuldt brug af insane mode (læs fuld pedal), burde det også give mere potentielt slid.

På mange ICE biler har man jo også forskellige indstillinger ift. motoreffekt og/eller mapping af ECU, undervogn, gearskift, m.v. Min erfaring er at slår man performance mode til på ICE biler giver det noget mere slid på drivlinen. Mange sportvognsfabrikanter skrev en disclaimer i bilernes manualer at launch mode var forbeholdt et vis antal gange og at de forbeholdt sig retten til ikke at yde garanti hvis bilen var blevet kørt for hårdt (herunde launch control).