Jeg fik skiftet LED pære i passagersiden for 3 uger siden og siden da har jeg haft kraftig vindstøj fra samme dør. Har tid hos Tesla i Århus i morgen. Vender tilbage når man forhåbentlig har fundet årsagen
Jeg opdagede lige i dag, at det trækker fra forreste del af sideruden på bagsædet, samt forreste lille trekant fra førerside ruden. Der var en del vindstøj og derfor mærkede jeg efter, og kunne mærke at der kommer luft ind udefra... Jeg syntes godt nok at samlekvaliteten er noget ringe.. Har en tid nede i Aarhus d. 2/3-16, hvor de alligevel skal se på den.. Status pt. Høj hylen fra forreste motor, når batteriet er varmt, når batteriet er koldt er der ingen hylelyd. Dør knirker når den bliver åbnet/lukket, dog løst med WD-40, men holdte kun 1 uge, da der er intet fedt er i hængslerne overhovet. Der er meget vindstøj generelt, og jeg tror det skyldtes dårlige lister ved ruderne, da jeg kan konstatere at det trækker med vind, ind i bilen fra ruderne, og så tør jeg ikke engang tænke på, om der også kommer noget vind ind fra soltaget.. hmmm ... Jeg prøver virkelig alt hvad jeg kan, for at være glad for bilen, men jeg syntes godt nok jeg er udsat for en prøvelse af en anden verden... Modtog bilen d. 23 dec. og hylelyden, kom allerede efter bilen havde gået sine første 100 km. jeg påtalte det mellem jul og nytår, og fik så at vide, at servicecentret i Aarhus først kunne se på den d. 2/3-16. Troede jeg skulle have en bil der var næsten lydløs, men fakta er desværre, at bilen både i motorstøj, og vindstøj, larmer meget mere en den bmw 5 serie diesel, som jeg havde inden jeg købte Tesla'en....
Træk fra siderude - Der er to mulige problemstillinger.
Hvis det kommer ind fra dørhåndtaget, så har de en skumgummiliste de sætter på på indersiden (ved ikke om den burde være standard på nye biler). Den hjalp for mig.
Hvis det kommer ind fra forreste del af det lille trekantede rude, så er det gummilisten den er gal med. De har så vidt jeg ved ikke en revideret reservedel/liste, men burde kunne delvist løses med tilretning af gummilisten (af Tesla).
Ved bagsæde vinduet er det den lodrette forreste del af ruden det trækker ind, ved førersiden er det den lille trekantende rude det trækker ind fra... Har ikke bemærket noget med træk fra dørhåndtaget.
Hos mig er det kun døren i føresiden der flugter B-stolpen. Den andre "læner udad" og kan derfor give vindstøj, samt fugt/dug på gummilisten ved bagdørene når det regner, da vinduet og listen ikke slutter helt tæt. Vinduet i bagdørene når heller ikke at rulle hurtig nok ned hos mig inden man åbner døren - så vinduet går mod top listen.
Jeg har en tid på torsdag, samt en d. 12/2 da de ikke mente de kunne nå alle ting. De havde kun afsat tid til de småting jeg skrev om i første omgang. Kom først med vinduerne senere.
Og ja front motoren hyler i intervallet ca. 70-80km/h på min 70D. Det gør den også på min kollegas 85D
PS jeg tror godt de kan klemme små ting ind i deres tidsplan, men store ting/mange små ting tror jeg ikke de har "huller" til i deres kalender, og derfor er der længere ventetid
Gronkjaer. Det er kun få "fejl" du har opdaget endnu. Nogle af dem, bliver udbedret lidt. Nok ikke så du kan hører nogen forskel. Du vil også med tiden opdage mange andre fejl.
Tesla service, gør hvad de kan. Men tit har de ikke en løsning på problemet, eller kalder det ikke for et problem.
Jeg har samme problem med vindstøj fra det lille trekantede vindue i passagersiden - jeg ved det er omkring vinduet for når jeg sætter en klud derind under kørsel så holder den mund. Jeg har prøvet at sammenligne listerne i begge sider men jeg syntes ikke jeg bemærker den store forskel.
Det må de se på når den skal til service...