Loading...
dk

Ladeport lyser blå hele tiden | Tesla Forum

Knudsen
Knudsen Nov 30 '15

Som nybagt teslaejer har jeg brug for lidt råd omkring at min ladeport konstant lyser blå... også når jeg køre, eller parkerer bilen og låser den - så lyser den konstant blå... Er det ikke en fejl - da jeg ikke kan se fornuften i at den lyser heletiden og "påkalder" sig opmærksomhed.

Jeg var på supercharger i Århus her til aften og der blinkede den grøn imends jeg sad i bilen og den ladede.

Jeg gik så en tur hen til udstillingen og da jeg kom retur lagde jeg mærke til de blå lys i ladeporten. Appen på min telefon viste dog at den stadig ladede. Gik en tur igen og tjekkede appen og pludslig sagde den at den ikke ladede og gik så retur til bilen og så ladede den færdig de sidste 5-10 minutter.

Er der en setting eller er der noget Tesla skal have kigget på...?

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Nov 30 '15
kajakaj
kajakaj Dec 1 '15

Det er en fejl - kontakt Tesla

Niels
Niels Dec 1 '15
lyddr som en fejl. lamperne slukker i øvrigt når man låser bilen - også selv om der lades. kan ikke lige huske om de gør det øjeblikkelig eller der går et par min.
den skal natuurligvis ikke lyse mens du køre
DeaconWP
DeaconWP Dec 1 '15

Prøv at resette den store skærm, ved at holde begge de to "scroll" knapper på rattet inde i et stykke tid.

Alt styres jo at computeren, også de blinkende ladelys. Måske afhjælper det fejlen.

Knudsen
Knudsen Dec 2 '15

@DeaconWP: Har nu resettet den store skærm - stadig samme blå lys... Det ville jo ellers være et nemt fiks hvis det virkede... 

DeaconWP
DeaconWP Dec 2 '15

Øv.

KFK
KFK Dec 2 '15
Prøv at power off bilen i 10 minutter. Du skal sidde i den og må ikke åbne dørerne. Efter 10 min træder du på bremsen et par gange og bilen starter op igen. Tesla service bad mig om at gøre dette da jeg for et par dage siden have en failure besked.
Knudsen
Knudsen Dec 2 '15

@KFK: Det vil jeg da lige prøve

spørgsmål:

1) hvordan sætter jeg bilen i "Power off"..?

2) kan man også genstarte den lille skærm (har jo prøvet den store som DeaconWP forslog)

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 2 '15

Spørgsmål 2 kan jeg svare på. Du genstarter den lille skærm ved at holde de 2 knapper over scroll hjulene ind i nogle sekunder ligesom ved genstart af den store skærm.

KFK
KFK Dec 2 '15
@Knudsen: Controls, E-Brake, Power off
Forummets indlæg er redigeret af KFK Dec 2 '15
Knudsen
Knudsen Dec 23 '15

Så er ladeport problemet løst - fik selve ladeporten skiftet i går og nu lyser den som den skal og slukker som den skal - lækkert... 

Fik det fikset samtidig med at jeg fik skiftet vinterdæk over på mine orginale 19" fælge - Ringede mandag eftermiddag d. 21 dec for at rykke for mine allerede bestilte og betalte 19" std. vinterfælge+dæk - Tesla Århus tilbød dog at pille mine sommerdæk af, og montere vinterdæk istedet for, men dog med MEGET kort varsel, nemlig dagen efter d. 22 dec kl. 8:00 - Så er det jo bare at slå til - og i denne anledning fik jeg skiftet ladeporten også - fin service.

så mangler jeg kun fælge til de nu tomme sommerdæk - men lad os håbe at Tesla har fikset det problem om en 2-3 måneder... men dette issue er vist noget der høre til i en helt anden tråd... :D