Loading...
dk

Priser fra 1. kvartal 2015 | Tesla Forum

Jabba
Jabba Dec 1 '15

Er der nogen der kan huske hvad nyprisen på P85D var i starten af 2015? Såvidt jeg husker steg prisen i marts? Men hvad var prisen inden da?

Det ville også være en stor hjælp hvis der er nogen der ligger inde med priserne på udstyr fra starten af 2015.

henrik_dk
henrik_dk Dec 1 '15

Her er min P85D konfiguration og pris. Det er fra dagen inden prisstigningen i januar. 

Jabba
Jabba Dec 1 '15

Jeg siger mange tak. Det er bemærkelsesværdigt sådan som priserne er steget siden.

Niels
Niels Dec 1 '15
ja siden 2013 er tesla priser generelt steget ca. 25%....den med at embedsmænd har regnet med 5% fald i pris per år holder ikke vand.
min p85 kostede i 2013 812 tkr. det eneste som ikke var i den var duallader og barnesæder.
havde de været i, havde prisen været ca. 850 tkr.
i dag koster en fuld udstyret p90dl vel tæt på 1.2 mil.
prisene stopper først med at stige den dag teknologien ikke udvikles nævneværdig - så skal man konkurrere på pris frem for ydele/specs.
en del af årsagen til prisstigningerne er øget 'indhold' som f.eks. autopilot, awd, varme i rat, komponenter som videreudvikles/forbedres med bedre komponenter m.m. der er således ikke tale om ekstra indtjening til tesla, i hverfald ikke hele stigningen.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Dec 1 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 2 '15

Prisen følger mest af alt dollarkursen som ligeledes siden ultimo 2013 også er steget 25-30% 

For at understøtte dette så blev prisen sat ned sidste år eftersom at dollarkursen havde være støt faldende fra medio 2012. Når dollarkursen falder igen engang i fremtiden vil vi ligeledes se fald i priserne hos Tesla.