Hjemme igen efter turen :0)
Starter i Solrød med 90% på batteriet, 5 personer med weekend oppakning, ligger rute til første stop på SC i Rødekro, ifg. GPS vil der være 16% tilbage ved ankomst til Rødekro, kørte 130 km/t på motorvej gik fint til vi nået Storebæltsbroen, stiv modvind og kraftig regn, det kunne ses på rest indikator som hurtigt faldt til 4%, hvorefter vi efter Odense satte farten ned til 110-120 km/t, har 12% tilbage ved ankomst til Rødekro SC, lader til 60%, fortsætter til SC Bursdorf, hvor vi lader til 90%, herfra til Weissenhäuser strand, bilen står stille uden opladning 2 døgn, forsætter til lade station ved Ikea Lübeck, men her havde jeg ikke gjort mit hjemmearbejde godt nok, alt har lukket om søndagen!!!! ladestander kan vi ikke komme til da der er bomme så det ikke er muligt at komme ind på parkeringsarealet hvor ladestander skulle være, fortsætter til Lübeck og er på julemarket til først på efter middagen, vi ligger routen på gps og taster hjemmeadressen (Solrød), den vil nu havde os til SC Hamborg, en lille omvej på ca. 100 km!! taster SC Busdorf på GPS, så vil havde -1% tilbage ved ankomst, fruen mener vil skal køre den sikrevej, men vi har jo autohjælp :0) så jeg fastholde vi kan nå det (har altid regnet med 4 km. pr. %, ved stille kørsel) hvis vi køre "pænt", ruten er lidt by, lidt landevej samt rest motorvej, køre 90 km/t, og efterhånden stiger den beregnet rest kapacitet til 6%, så det sidste 10 km, øger vi til 110-130 km/t, (lidt surt at ligge på 90 på autobahn) ankommer med 4%, (gennemsnit's forbrug 172 Wh/km, hvilket vil gi' en rækkevide på mere end 460 km.) herfra er det no problemo, stop i SC Middelfart, derfra hjem.
Men det bliver dejligt når der kommer roaming og flere lade muligheder også i udlandet, så man ikke skal køre 90 km/t på motorvej, i Uge 7 går turen til Tjekkiet, bliver sikkert også spændende :0)
Data: Bilen 85 RWD med 32K på km. tæller, 5 personer, Udetemp. 7C, kabine temp. 22C, 2 stk. sædevarme tændt på trin 2, tørt og ingen vind, 19 tommer med Hankook vinterdæk.
Meget tilfreds med bilen, det er sku da super spændende :0)
/Dennis