Loading...
dk

Gratis ladning i Danmark | Tesla Forum

Thor
Thor Dec 9 '15

Hej alle.

Ved nogen om der findes en gratis oversigt over ladning i Danmark?

Fx Rødovrecentret har gratis opladning hos dem, hvor både et Type 2 stik samt Teslas egne kabel virker. ​

En sådan oversigt ville være brugbar - speciel i denne tid, hvor mange (jule)indkøb måske ordnes i et center, og der hurtigt går nogen timer med dette.

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 9 '15

Ja det ville være super med sådan en oversigt.

Kochen
Kochen Dec 9 '15
Hej Thor, hvor lader placeret ved Rødovre centrum.
Thor
Thor Dec 9 '15

Jeg ved ikke om plugshare viser, hvor der er gratis opladning, men det mener jeg ikke.

@Kochen - jeg så på FB, at der skulle være to stik på deres tag. Jeg ved ikke præcis hvor. 

@Jacob - koster det penge, at parkere på frederiksberg? det er da oplagt at smide bilen der, og så tage en tur i Frb Centret. Eller spise på frb. Der er mange gode steder jo. :)

Jeg må ned og investere i et type 2 kabel i morgen.

shan
shan Dec 10 '15

I plugshare kan man flerne det filter som hedder require fee. Således får man et overblik over gratis ladestationer.

Tror bare ikke alle gratis ladestationer så hvis der er nogen som kender til ladesteder andre steder til på frederiksberg og rødovre center så må i meget gerne skrive det her så smider jeg det ind i plugshare

Thor
Thor Dec 10 '15

Citat fra shan

I plugshare kan man flerne det filter som hedder require fee. Således får man et overblik over gratis ladestationer.

Tror bare ikke alle gratis ladestationer så hvis der er nogen som kender til ladesteder andre steder til på frederiksberg og rødovre center så må i meget gerne skrive det her så smider jeg det ind i plugshare

Du er simpelthen genial.

Jeg har gjort det, og der er virkelig mange i København og omegn. Der er faktisk så mange, at jeg er nødt til at tjekke det ud på et tidspunkt. For det ser næsten for godt ud til at være sandt. Men der er en del, her iblandt Rødovrecentret, Frederiksberg, Ishøj Bycenter, DTU i Ballerup.

Der er rigtig mange, og jeg vil køre rundt og tjekke det ud her en gang i fremtiden. Bare for se hvad der passer og ikke passer. 

Thor
Thor Dec 10 '15

Citat fra shan

Du er simpelthen genial.

Jeg har gjort det, og der er virkelig mange i København og omegn. Der er faktisk så mange, at jeg er nødt til at tjekke det ud på et tidspunkt. For det ser næsten for godt ud til at være sandt. Men der er en del, her iblandt Rødovrecentret, Frederiksberg, Ishøj Bycenter, DTU i Ballerup.

Der er rigtig mange, og jeg vil køre rundt og tjekke det ud her en gang i fremtiden. Bare for se hvad der passer og ikke passer. 

Heinzzz
Heinzzz Dec 10 '15
Kan vi ikke lave en oversigt herinde, på en eller anden måde, så vi bedre kan finde de gratis steder? Har også hørt at det er gratis i Lyngby St.Center og Fisketorvet? Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte det?
shan
shan Dec 10 '15

Fisketorvet er clever og det er ishøj by center også selvom der står de er gratis i plugshare. (de var gratis men nu har clever overtaget)

Thor
Thor Dec 10 '15

Citat fra shan

Fisketorvet er clever og det er ishøj by center også selvom der står de er gratis i plugshare. (de var gratis men nu har clever overtaget)

Det havde jeg så ikke set komme - det er selvfølgelig en streg i regningen.

@Heinzzz

Vi burde få sat et eller andet op, fx et google document hvor alle kan redigere i det.

Det bruger jeg med en kammerat, og det fungere faktisk fint. Muligvis kan man få lavet et helt overordnet direkte link på denne side, så man kan trykke og få en oversigt. 

Heinzzz
Heinzzz Dec 10 '15
I informationen i Fisketorvet siger de, at man blot skal have et Clever kort - og der er gratis at have for alle der køber Tesla! ;).....

Qpark har tidligere skrevet ud om gratis strøm på veaterport, Nørreport og Lyngby st. Center.......og dengang skrev de at det bar disse steder...."i første omgang".....men ved ikke om de har udviddet det til andre steder eller lukket det?
Heinzzz
Heinzzz Dec 10 '15
Hvem skal vi have fat i for at få et link?

Tror listen, hvis ikke den kan være på et kort, skal være et Excel ark? Hvad med et layer via VR Layr app'n?
ErikBH
ErikBH Dec 10 '15
Citat fra Heinzzz I informationen i Fisketorvet siger de, at man blot skal have et Clever kort - og der er gratis at have for alle der køber Tesla! ;).....

kortet er gratis ja, men du skal betale for strømmen ved Clever. 5,5kr per kWh.

I øvrigt kan jeg da kun opfordre til at opdatere Plugshare hvis man finder fejl eller finder standere der ikke er opført.

Jeg har også brugt en der hedder ChargeMap - den er også godt udfyldt for DK.

Jeg synes at et Google sheet eller lignende er en dårlig idé. For det første er den svær at søge i ud fra hvor du aktuelt har behovet og dernæst er der andre end Tesla ejere der har brug for at lade elbiler op.

Jeg mener derfor den eneste rigtige løsning er at bruge de app's der er til formålet. Fx Plugshare.

vh, Erik

Heinzzz
Heinzzz Dec 10 '15
Ikke ifølge Fisketorvet - de siger det er gratis. Man skal blot have kort hos Clever, men strømmen er gratis....(?)...
Heinzzz
Heinzzz Dec 10 '15
@Erik - er det alle standere eller kun gratis på Plugshare & Chargemap?
Oscarsson
Oscarsson Dec 10 '15

Hvordan får man et gratis Clever kort?

Thor
Thor Dec 10 '15

Citat fra Oscarsson

Hvordan får man et gratis Clever kort?

Her er et direkte link.  Http:/shop.clever.dk/special/?lockcode=tesla-go

Det er nok nødvendigt, at kopiere det op i browser feltet. Ellers prøv, at google Gratis Cleverkort Tesla eller lignende. :)

EDIT:: Linket virker så i​kke på trods af det er direkte copypastet. Prøv at google det, eller så kom det i en mail fra Tesla i sin tid. Jeg kan ikke huske præcis hvilken mail.

Forummets indlæg er redigeret af Thor Dec 10 '15
DeaconWP
DeaconWP Dec 10 '15
Kig under tips og tricks. Tråden med nyttigelinks i hverdagen.
ErikBH
ErikBH Dec 10 '15
Citat fra Heinzzz Ikke ifølge Fisketorvet - de siger det er gratis. Man skal blot have kort hos Clever, men strømmen er gratis....(?)...

Ok - Fisketorvet kan have lavet en aftale med Clever om at de betaler for strømmen. Men det må stå på standeren så hvis der er en særaftale der.

vh, Erik

Sider: 1 2 »