Loading...
dk

Kraftstik vs. ladeboks | Tesla Forum

Jakobj
Jakobj Dec 12 '15

Jeg får opsat et kraftudtag på min parkeringsplads (bor i lejlighed) om små to uger, så jeg kan oplade vha. det ladekabel som fulgte med bilen. Hvad er forskellen fra en sådan løsning og en ladeboks ud over visuelt og mulighed for dobbeltladning? Og er der generelt ting som jeg skal være opmærksom på? Jeg vil gerne sikre mig at jeg ikke går glip af en masse funktioner, når jeg vælger en lidt 'nemt' løsning. Grunden til at jeg ikke har valgt at få opsat en boks er at jeg lejer parkeringspladsen og hvis jeg flytter om 2 år vil jeg være lide ærgelig over at smide 20k efter det.

 

Forummets indlæg er redigeret af Jakobj Dec 12 '15
NCL
NCL Dec 12 '15

Du går ikke glip af nogen funktioner, men måske du bliver træt af at pakke kablet ind og ud hver dag. Du kan selvfølgelig lade kablet sidde i stikket, men så er der jo mulighed for at nogen synes de skal "låne" det med hjem, plus du så ikke har det i bilen, hvis du pludselig får brug for det.

Hvis du køber en ladeboks, kan du jo også bare tage den med, når du flytter. Du kan vel få en boks for omkring 4.000 for de billigste tror jeg.

Jakobj
Jakobj Dec 12 '15

@ NCL: Tak for svar. Du har helt ret. Men det er en "offentlig" parkeringsplads, hvor der ofte går mennesker frem og tilbage. Så er en ladeboks en anelse udsat. Og bilen har alligevel ikke dobbeltlader. Jeg er kammerat med en elektriker og skal derfor kun betale materiale, svarende til 2-3.000 kr. Men hvor finder du en ladeboks til 4.000 kr? Det lyder billigt :)

 

DKLykke
DKLykke Dec 13 '15

Hej Jakobj Jeg har selv sat et kraftstik op med tilhørende automatsikring og kwh tæller så jeg kan følge med i hvor mange kwh jeg smider i bilen, jeg er glad for den ordning overvejer dog et ekstra kabel som bare kunne ligge i bilen men det er måske lidt dumt at bruge penge på det da det nok aldrig vil blive brugt men nok mest er som trykhed.