Loading...
dk

Vaskning af bil (på bopæl, hos leverandør og vaskehal) | Tesla Forum

themath
themath Dec 15 '15

Jeg har læst flere steder, at jeg ikke skal køre min Tesla i en vaskehal da det ridser lakken. Jeg ville også allerhelst vaske den i hånden, men kan ikke finde tid til det desværre. Kan nogen derfor anbefale virksomheder i eller omkring København:

1. Virksomheder der vasker bilen på ens bopæl?
  2. Hos virksomhed?
  3. I en vaskehal?

Forummets indlæg er redigeret af themath Dec 15 '15
DeaconWP
DeaconWP Dec 15 '15

washme.dk

bilplejecenterballerup.dk

easycarcare.dk

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Dec 15 '15

Bilvask.nu

Ap
Ap Dec 15 '15
En gang opticoat hvert år så er det ok at bruge vaskehal.
ias
ias Dec 15 '15
Har tidligere spurgt om nogen har erfaringer fra easycarcare. Deaconwp har du erfaringer fra dem?
DeaconWP
DeaconWP Dec 15 '15

Nej, jeg bruger ikke sådan noget.

Jeg googlede bare nogle muligheder. Det var måske dumt af mig...

Basil
Basil Dec 16 '15

Sidder lidt med samme problem .. Bliver nok nødt til at vælge vaskehal :( . men hvilken skal jeg så vælge ?

hvilken er mest skånsom mod lakken ?

har prøvet at google de forskellige Shell , Q8 , Statoil osv, men de fortæller ikke rigtig udførligt om deres børster .

Nogen der kan hjælpe ?  min Peal White 1 uge gamle bil trænger allerede :) 

tak 

Michael72
Michael72 Dec 16 '15

Det skal være "børstefri" haller, jf Tesla men jeg har ikke fundet en endnu.

henrik_dk
henrik_dk Dec 16 '15

Hvad med Washtec?

Se: http://www.washtec.dk/SofTecs-R.2782.0.html

og http://www.washtec.dk/index.php?id=2674&washtecsearch[searchdetail]=softecs

Har brugt dem til min BMW 135i (sort metal) inden, at jeg flyttede i hus og startede med at vaske selv.

Det er gummi "børster / strimler" og det virkede helt fint. Ingen ridser.

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Dec 25 '15

ja, Washtec ser ud som om det ville være mere skånssomt for bilen end de traditionelle børster. Nogen som ved hvor de har sådan nogle maskiner i københavn? Eller andre "børsteløse" maskiner?

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Dec 25 '15

...Eller hvis nogen kender gode bilvaske med "skumbørster" i københavn? Disse skulle ridse mindre også.

LennartG
LennartG Dec 26 '15

Her er lidt at vælge imellem :) :

- Shell Service 2700 Frederikssundsvej 174   › Link to map24 Br     - 7Eleven 2720 Sallingvej 6   › Link to map24 Vanl     - Shell Service 2730 Herlev Ring 4   › Link to map24 Herlev     - Shell Service 2730 Mileparken 37   › Link to map24 Herlev     - Q8 Service 2730 Herlev Hovedgade 234   › Link to map24 Herlev     - Q8 Service 2730 Herlev Hovedgade 234   › Link to map24 Herlev     - Kai Dige Bach 2730 Klausdalsbrovej 493   › Link to map24 Herlev     - Statoil Servicenter 2750 Tempovej 25   › Link to map24 Ballerup     - Statoil Servicenter 2750 Ballerup Byvej 115   › Link to map24 Ballerup     - Shell Service 2750 Hold An Vej 2   › Link to map24 Ballerup     - Statoil Servicenter 2770 Amager Landevej 153   › Link to map24 Kastrup     - Shell Service 2770 Saltv   › Link to map24 Kastrup     - Shell Service 2791 M   › Link to map24 Drag     - 7-Eleven 2791 Kirkevej 177   › Link to map24 Drag
Michael72
Michael72 Dec 26 '15

@LennartG: hvad er det du har opremset dér? 

Niels
Niels Dec 26 '15
Det har regnet hele dagen i dag. derfor den bedste vaskehal du kan ønske dig....tag en spand med autosæbe, en ren børste og en ren autosvamp.
start oppefra og arbejd ned ad. efter 10 min har man været hele bilen rundt.
skal det være rigtig fint kan du også bruge 5 min på fælgene.
din egen gade kan fin bruges og bilen er ren på under 15 min. til en pris som tank stationen ikke kan konkurrer med.

min bil har ikke været vasket i en vaskehal endnu, og det kommer den heller ikke til.
jeg har indtil nu klaret hver vask med ovenstående metode - dvs. blot vasket når det alligevel regner. her bruger man 1 spand vand og lidt sæbe.

efterfølgende tager jeg den ind i garagen og tørre den af, det trin kam man jo i princippet godt undværre. bor man i lejlighed kan man evt. tage den indenfor i et p hus og tørre den der. måske det ikke giver mening hvis man alligevel køre den ud i regnvejr bag efter.

jeg er sikker på at køre man den i vaskehal tager det længere tid end 15 min. når man tager tiden med som det tager at køre frem/tilbage, så der er faktisk kun undskyldninger om ikke at blive våd som er gyldige - jeg tager blot gummistøvler og en regnfrakke på.
lysmanden
lysmanden Dec 26 '15
Themath: kontakt Morten fra detailbilpleje. Du kan vist få en Optocoat behandling af bilen så den stadig kan vaskes i bilvask
Klaus_
Klaus_ Dec 27 '15
I den danske Facebook Tesla gruppe ligger der ellers et opslag fra 17. december hvor der står at garantien på opticoat forsvinder hvis man kører bilen i vaskehal.
Thor
Thor Dec 27 '15

Klaus - jeg mener jeg har skrevet dette i FB gruppen.

Dette var også hvad jeg fik af vide af KBH Bilpleje i Glostrup, da man så ikke følger vaskeanvisningerne for vedligeholdelse af Opticoat.

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Dec 27 '15

LennartG,

Links virker desværre ikke korrekt, man kommer bare til washtecs hjemmeside.

Skal det forstås sådan at alle Shell sationer med bilvask benytter de nye bløde skumbørster?

Kan nogen bekræfte dette?

lysmanden
lysmanden Dec 27 '15
Klaus jeg mener at ideen er at man kun giver den lille opti coat og så kan man vist nok en gang om året få lagt et lag på.....erdog langt fra 100 pct sikker om jeg husker rigtig, derfor ring til Morten
Basil
Basil Dec 29 '15

hej 

har testet Statoil på Rungsted Strandvej med Washtecs børster.

Havde ca 1 cm på hver side at gøre godt med i vaskehallen, så blev en anelse nervøs . 

Resultatet var ikke prangende , men ok . Heller ikke mere .

Jeg tar nok turen med børsten selv når det bliver varmere i vejret . 

Sider: 1 2 »