Loading...
dk

Fælge og vinterdæk , nogen der kan/vil levere og montere nord for Aarhus | Tesla Forum

PEL
PEL Dec 16 '15
Hej
Fælge og vinterdæk , nogen der kan/vil levere og montere nord for Aarhus?
Efter den 19 december har jeg brug for vinterdæk , med eller uden nye fælge.
Men det kniber med at finde en som vil både sælge og monterer. Enten svarer de ikke eller også er Tesla slet ikke en option. Er der en jeg har overset ?
Jeg har ikke forstand på dæk , men jeg kan da godt købe nogen på postordre, men de skal jo også monteres :-)
Klaus_
Klaus_ Dec 16 '15

Hvis alt andet glipper, og du har mod på at køre lidt syd for Århus, kan jeg godt anbefale ham her ude omkring Hatting: http://www.daekkompagniet.dk

Han har monteret dæk på både min og en andens Tesla samme dag, sjovt nok har begge Tesla ejere også det samme fornavn :)  

Jeg havde selv dæk med ud til ham (bestilt på gp24.dk), men ham der anbefalede mig at bruge dækkompagniet, sagde at han generelt er konkurrencedygtig på dækpriser også. Dækforretningen er hans "fritidsjob", så det er rart man kan komme til efter fyraften også.

ast
ast Dec 17 '15
PEL
PEL Dec 17 '15
@Klaus_ , @ast takker for forslag , Hinnerupauto kom lige ind over med et bud på vinterdæk , så dem har jeg på inden den 5 januar, vinteren ser ud til først at komme derefter , heldigvis :-)
KFK
KFK Dec 17 '15
Vær obs på at hjulboltene skal spændes med 180 Nm for standard 19" fælg. Det er mere end hvad dækskiftefirmaer typisk spænder med.
JL
JL Dec 17 '15

@KFK: Mener det er 175mn. Jeg fik skiftet hos ScanX i Rødovre - der spændte de efter med en manuel momentnøgle.

Klaus_
Klaus_ Dec 18 '15

175nm er korrekt. Og ja, min dækmand var også rundt med manuel momentnøgle bagefter, da jeg gjorde ham opmærksom på hvor meget det egentlig var. 

TESS
TESS Dec 18 '15

Hej PEL. prøv GP24.dk. De kan nok levere hurtigt.

KFK
KFK Dec 18 '15
@JL @Klaus. Fik på skrift i onsdags fra Tesla Service, at det er 180 Nm.
Klaus_
Klaus_ Dec 18 '15

Vedkommende må have husket forkert, været halv-fuld, eller så har de ændret det :)  Prøv at kigge i manualen, der står 175 nm. Har lige tjekket igen.