Loading...
dk

Hvordan læser man energi graf widget i førerdisplayet? | Tesla Forum

Jabba
Jabba Dec 19 '15

Sikkert et dumt spørgsmål, men jeg kan ikke gøre mig klog på hvordan man læser energi widget'en korrekt. 

Det er iøvrigt ikke mit billede.

 

Det eneste jeg kan forstå, er average Wh/km og at den går i grøn ude ved kanten af cirklen, når den re-genererer. 

Men hvordan ser jeg f.eks. hvad mit nuværende/dynamiske forbrug er? Er det bare at kigge på de forskellige "spikes" i forhold til den stiplede linje der indikerer average?

 

Derudover forstår jeg ikke hvorfor der vises f.eks. 400, 200 og 100 kW. Jeg ser nemlig ikke nogen indikator ud for disse tal når jeg kører.

 

Igen er jeg sikker på at det er et dumt spørgsmål, men bær over med mig.

 

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Dec 19 '15
Sithfury
Sithfury Dec 19 '15

Lidt alla en omdrejningstæller, skulle du gerne se den gå op imod de 200, når du træder speederen i bund, på viseren helt ude til højre. Det du ser inde i viseren på grafen, er mere eller mindre det samme, som hvis du åbner energy app'en på dashboardet, og viser de sidste km's kørsel.

Jabba
Jabba Dec 20 '15

Tak. Det kan jeg se nu, efter at have taget en tur.

De gange jeg har kigget på energigrafen i forbindelse med kørsel, da kørte jeg nok i et jævnt og lavt tempo, der gjorde at der ikke var udslag på indikatoren ude til højre.

Og de gange hvor jeg accelerede kraftigt har jeg nok bare holdt øje med vejen, fremfor at kigge på grafen. 

 

Er der en måde hvorpå man kan se øjeblikkeligt forbrug, altså Wh/km på en let måde? Eller skal man holde øje med udslag på grafen og holde dem op ift. den stiplede linje? Det jeg i princippet er ude efter er en form for Tesla pendant til øjeblikkelig km/l visning.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Dec 20 '15
runeh
runeh Dec 20 '15
Det kan du så vidt jeg ved ikke. Du kan sætte energi måleren på 10 km, hvor du så får energiforbruget i grafen ca. 10 sekunder forsinket. Instant er der vist kun kW måleren.
jhyldgaard
jhyldgaard Dec 20 '15

Hvordan bytter man egentlig rundt i diplayet, så man altid har energimåleren i højre side?

Skaarup
Skaarup Dec 20 '15

Tryk på drejehjulet og hold det inde. Vælg hvad du vil have i den side du har trykket på. Vælger du det som der er i den anden side, bytter de plads.

jhyldgaard
jhyldgaard Dec 20 '15

Tak :-)