Loading...
dk

Homelink | Tesla Forum

PCPH
PCPH Dec 20 '15
Jeg har en låge, som er styret af portautomatik (FAAC) og har en 868 SLH remote. Det lykkes at få signalet fra remoten til bilen, og den fortæller glædeligt, at programmeringen er en succes. Homelink genkender adressen og popper op ved lågen, men den virker ikke. Jeg tænker, at det er et kompatibilitetsproblem, men det kan også være, at jeg gør noget forkert. Er der nogen af jer, der har fået noget lignende til at virke eller som ved, hvad der skal til? Kender I eventuelt en elektriker, der kan hjælpe?
ErikBH
ErikBH Dec 20 '15
Citat fra Tsunami [...] Homelink genkender adressen og popper op ved lågen, men den virker ikke. [...] 

forsigtigt spørgsmål - du trykker på skærmen når den bliver grøn, ikke? 

vh, Erik

TBElvogn
TBElvogn Dec 20 '15
Hey. Min port mand siger Tesla kører med et gl system som kun kan hitte rundt i dip swits ( som på ringklokke sender/modtager ) før jeg fik Mont gl. sende/ modtager system ( dip swits) kunne Tesla en godt finde både port og have gitterlåger... Men ikke åbne/lukke.
Rampe,sluse teknik Horsens har 1 montør der kan... ( har lavet min og min genbo's tesla home link) mvh TB
PCPH
PCPH Dec 21 '15
@ErikBH: :-) Jo jeg trykker skam på den grønne Homelink, men lågen reagerer ikke.
@TBEIvogn: Det er lige sådan en montør, jeg søger. Tak. Jeg bor dog i København og håber, at der også findes en sådan dygtig mand/kvinde herovre, der kan fikse det med en add-on til min eksisterende automatik. Jeg kan ikke selv finde ud af at fikse sådan noget. Jeg har i dette og udenlandske fora læst, at man kan bestille en dims, men så står der tit videre noget om bidetang og DIY tilslutning, som jeg ikke egner mig til.
move
move Dec 31 '15
Har samme problem som dig @Tsunami. Har du fundet et navn på en montør. Bor nord for København, så måske kan montøren med fordel lave begge umiddelbart efter hinanden?

@TBElvogn har du et link/kontaktdetaljer på den pågældende montør?
PCPH
PCPH Dec 31 '15

@move Jeg har kontaktet den montør, som for nogle år siden lavede min låge, og han har tilbudt at lave det for 1.725 kr. + moms. Min automatik er ikke kompatibel med Homelink, og han vil sætte en ny modtager på, som kan styres fra Teslaen. Han kommer helt fra Fyn, og derfor er prisen sikkert høj. Jeg er stadig interesseret i at høre, om der er en i nærheden, der vil kunne fikse det billigere, og ellers vil jeg få min montør hertil. Det er mit indtryk, at man selv vil kunne bestille en modtager og installere denne, men jeg har ikke evnerne, så derfor må jeg få nogen til det. Jeg bor i øvrigt i 2900 og sikkert ikke langt fra dig, men jeg tror ikke, vi kan opnå nogen rabat, da han vil lave det, når han alligevel er i nærheden. Kan formidle kontakt, hvis du ønsker det.

Godt nytår!

move
move Dec 31 '15

@Tsunami. Mange tak for update. Jeg bor i 2950, men jeg er nok enig med dig i, at det nok ikke giver den store rabat. Jeg har heller ikke evnerne, så jeg må også bare betale...

Godt nytår.

P85DK
P85DK Dec 31 '15

@Move og Tsunami - nu skriver I at I ikke selv har evnerne, meeen nød lærer nøgen kvinde at spinde, så måske kan jeres koner hjælpe :-)

Det korte af det lange er at jeres modtager (garageport åbneren) måske bare skal lære senderen (Teslaen) at kende. Jeres modtager har højst sandsynligt en 'Learn mode', den skal I trykke på og så trykke på homelink i Tesla'en, så finder de hinanden og alle er glade igen :-)

Move - jeg er i 2960, så kan godt lige prøve at kigge forbi en af dagene, hvis din kone nægter at hjælpe dig :-)

Tsunami - her er en vejledning til hvordan man kopierer 868 SLH remote til en ny remote - har du husket at gøre sådan som i videoen? Du skal lige trykke på en knap før du bare kopierer signalet over til Teslaen

https://www.youtube.com/watch?v=0HxCKppLg7w

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 31 '15
PCPH
PCPH Jan 2 '16

@P85DK - Tak. Du er en guttermand. Jeg har videresendt din meddelelse til min kone, som nu er gået i gang med at prøve din instruktion :-). Glæder mig til at se, om det virker. Min Tesla har dog tidligere påstået at have lært koden, men reagerer ikke. Ligesom konen :-). Vil komme med en update, når tricket er prøvet. Tak endnu engang.

PCPH
PCPH Jan 2 '16

Det er nu prøvet, og jeg (m.v.) kunne desværre ikke få det til at virke. Tesla blinker begejstret og accepterer programmeringen. Homelink kommer også frem i display, men intet sker, når jeg trykker på den. Men tak for hjælpen.

TBElvogn
TBElvogn Jan 2 '16
Hey. Tsunami. Læs mit indlæg fra d.20 dec. Der er "rullende " kode i nye fj betjeningen du skal have sat en gl model på med dip swits. ;-)
TB
FE99
FE99 Jan 2 '16

Min fjernbetjening er også med rullende kode. Fik portmontøren til at sætte en modtager på et par frie poler i hejset, så Teslaen/Homelink kan kommunikere med åbneren igennem den og man stadig indefra huset kan åbne porten via fjernbetjeningen med de rullende koder. Kostede en 1000-kroneseddel....

move
move Jan 3 '16
@P85DK: Tak for dit proaktive indlæg/link. Har nu prøvet begge dele - og jeg har samme status som @Tsunami.

@TBElvogn: Umiddelbart forstår jeg ikke noget af hverken dit indlæg af 20.12 eller 2.1, men det er nok mere mig, der ikke har evnerne :-).
PCPH
PCPH Jan 3 '16
@P85DK og @FE99 - Tak, nu ved jeg, hvad der skal til og vil bestille min montør hertil. Jeg skal dog betale 1.725 kr. + moms. Vil hellere betale 1.000 kr., så hvis nogen kender nogen i nærheden af København, der kan levere og sætte en sådan modtager på, så hører jeg det meget gerne. Min låge er som nævnt ovenfor styret af FAAC. @move har vist tilsvarende behov. Ingen af os har mod på selv at skulle lave noget, der inkluderer dip switse eller lignende. :-).
P85DK
P85DK Jan 3 '16

@Tsunami - prøv at ring til El installatør Michael Østergaard på 40 88 13 15 og bare hils fra Christopher. Michael bor i Gentofte og jeg har aldrig haft en opgave han ikke kunne løse. Hvis det bare er en modtager uden rullende koder der skal installeres, så er det jo bare at finde sådan en på nettet og så få Michael til at installere den. Prøv at give ham et ring.

PCPH
PCPH Jan 3 '16
@P85DK - Det vil jeg gøre. Tak. Med fare for at blamere mig yderligere, så har jeg dog det yderligere problem, at jeg ikke ved, hvilken modtager jeg skal bestille, og om en ny modtager får konsekvenser for min nuværende betjening, eller om de blot lever videre (altså at lågen fortsat kan åbnes og lukkes af eksisterende fjernbetjeninger). Det hele er meget utrygt for en fattesvag person som mig.
P85DK
P85DK Jan 3 '16

:-) Det tror jeg Michael kan hjælpe dig med. Og som jeg forstår FE99, så har han blot sat en ekstra (Tesla kompatibel) modtager på, så han kan bruge både Tesla og den gamle på samme tid.

FE99
FE99 Jan 3 '16
Hvis dit hejs har et sæt frie poler hvor den ekstra modtager kan monteres, vil du kunne bruge både bil og den originale fjernbetjening. Hvis hejset ikke har plads til endnu en modtager, så tror jeg du skal bruge en der kender hejset og måske betale de 1700 + moms....

Min ekstra modtager hedder Nice RX - model FLOX2 og fjernbetjeningen til den hedder FLO4.

Måske du kan finde noget på nettet....
Knudsen
Knudsen Jan 3 '16

@FE99: Kan du ikke lige smide et par billeder af modtager samt sender. Er det ikke denne/disse her:

Modtager: http://manuals.easygates.co.uk/wp-content/uploads/2013/02/FLOX-Receiver.pdf

Sender: http://www.nice-service.com/schedetecniche/D00010129.pdf

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Jan 4 '16
Knudsen
Knudsen Jan 4 '16

Har googlet noget omkring det nu og fundet at Homelink (generelt) ikke understøtter rolling-codes fra Nice-sendere - og dermed sansynligvis heller ikke fra andre...

Nice har 2 typer sendere, hhv. med og ude rolling-codes - dem med rolling-codes har et R på model-nummer, fex. FLO2R - Denne har 2 knapper og med 52 bit rollig-codes. Den vi skal bruge er FLO2 (den UDEN R..!) med 12 bit fixed codes (4096 nøgler/koder i alt). 

Og for den tilsvarende modtager FLOX2 - den har 2 udgange - så mon ikke den kan klare 2 porte (som jeg har behov for). Har set denne modtager til en internet-pris på ca. 5-600 kr.

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Jan 4 '16
Sider: 1 2 »