[...] Homelink genkender adressen og popper op ved lågen, men den virker ikke. [...]
forsigtigt spørgsmål - du trykker på skærmen når den bliver grøn, ikke?
vh, Erik
@move Jeg har kontaktet den montør, som for nogle år siden lavede min låge, og han har tilbudt at lave det for 1.725 kr. + moms. Min automatik er ikke kompatibel med Homelink, og han vil sætte en ny modtager på, som kan styres fra Teslaen. Han kommer helt fra Fyn, og derfor er prisen sikkert høj. Jeg er stadig interesseret i at høre, om der er en i nærheden, der vil kunne fikse det billigere, og ellers vil jeg få min montør hertil. Det er mit indtryk, at man selv vil kunne bestille en modtager og installere denne, men jeg har ikke evnerne, så derfor må jeg få nogen til det. Jeg bor i øvrigt i 2900 og sikkert ikke langt fra dig, men jeg tror ikke, vi kan opnå nogen rabat, da han vil lave det, når han alligevel er i nærheden. Kan formidle kontakt, hvis du ønsker det.
Godt nytår!
@Tsunami. Mange tak for update. Jeg bor i 2950, men jeg er nok enig med dig i, at det nok ikke giver den store rabat. Jeg har heller ikke evnerne, så jeg må også bare betale...
Godt nytår.
@Move og Tsunami - nu skriver I at I ikke selv har evnerne, meeen nød lærer nøgen kvinde at spinde, så måske kan jeres koner hjælpe :-)
Det korte af det lange er at jeres modtager (garageport åbneren) måske bare skal lære senderen (Teslaen) at kende. Jeres modtager har højst sandsynligt en 'Learn mode', den skal I trykke på og så trykke på homelink i Tesla'en, så finder de hinanden og alle er glade igen :-)
Move - jeg er i 2960, så kan godt lige prøve at kigge forbi en af dagene, hvis din kone nægter at hjælpe dig :-)
Tsunami - her er en vejledning til hvordan man kopierer 868 SLH remote til en ny remote - har du husket at gøre sådan som i videoen? Du skal lige trykke på en knap før du bare kopierer signalet over til Teslaen
@P85DK - Tak. Du er en guttermand. Jeg har videresendt din meddelelse til min kone, som nu er gået i gang med at prøve din instruktion :-). Glæder mig til at se, om det virker. Min Tesla har dog tidligere påstået at have lært koden, men reagerer ikke. Ligesom konen :-). Vil komme med en update, når tricket er prøvet. Tak endnu engang.
Det er nu prøvet, og jeg (m.v.) kunne desværre ikke få det til at virke. Tesla blinker begejstret og accepterer programmeringen. Homelink kommer også frem i display, men intet sker, når jeg trykker på den. Men tak for hjælpen.
Min fjernbetjening er også med rullende kode. Fik portmontøren til at sætte en modtager på et par frie poler i hejset, så Teslaen/Homelink kan kommunikere med åbneren igennem den og man stadig indefra huset kan åbne porten via fjernbetjeningen med de rullende koder. Kostede en 1000-kroneseddel....
@Tsunami - prøv at ring til El installatør Michael Østergaard på 40 88 13 15 og bare hils fra Christopher. Michael bor i Gentofte og jeg har aldrig haft en opgave han ikke kunne løse. Hvis det bare er en modtager uden rullende koder der skal installeres, så er det jo bare at finde sådan en på nettet og så få Michael til at installere den. Prøv at give ham et ring.
:-) Det tror jeg Michael kan hjælpe dig med. Og som jeg forstår FE99, så har han blot sat en ekstra (Tesla kompatibel) modtager på, så han kan bruge både Tesla og den gamle på samme tid.
@FE99: Kan du ikke lige smide et par billeder af modtager samt sender. Er det ikke denne/disse her:
Modtager: http://manuals.easygates.co.uk/wp-content/uploads/2013/02/FLOX-Receiver.pdf
Sender: http://www.nice-service.com/schedetecniche/D00010129.pdf
Har googlet noget omkring det nu og fundet at Homelink (generelt) ikke understøtter rolling-codes fra Nice-sendere - og dermed sansynligvis heller ikke fra andre...
Nice har 2 typer sendere, hhv. med og ude rolling-codes - dem med rolling-codes har et R på model-nummer, fex. FLO2R - Denne har 2 knapper og med 52 bit rollig-codes. Den vi skal bruge er FLO2 (den UDEN R..!) med 12 bit fixed codes (4096 nøgler/koder i alt).
Og for den tilsvarende modtager FLOX2 - den har 2 udgange - så mon ikke den kan klare 2 porte (som jeg har behov for). Har set denne modtager til en internet-pris på ca. 5-600 kr.