Loading...
dk

Opladning i Aalborg | Tesla Forum

BPDove
BPDove Dec 22 '15

Hej!

Hvad vil i foreslå, hvis man ikke har mulighed for at oplade hjemme før om 6 måneder ca.? (jeg er 20 år)

Jeg bruger lige pt. Clevers hurtigopladere, men det går rigtig langsomt med type 2, så nu burde jeg få en Chademo adapter i dag eller i morgen, så kan det gå en del hurtigere.

Desuden har jeg fundet nogle ladestandere med 3-ben blå stik, men dem kunne jeg ikke bruge og nu har jeg også fundet en "Mode-3, Type-1 with cable" - kan jeg oplade bilen med den tror i?

Tak for svar!

og god jul

DeaconWP
DeaconWP Dec 22 '15

Fabrik, industri, tankstation, viceværtens faciliteter, flinke genboer.

Mange steder kan man finde røde stik, der ikke lige er i brug hele tiden.

Så med lidt frisk gåpåmod, kan man snakke sig til hjælp.

Og stiller du med en elmåler på et kabel, så kan du måske også love at betale for strømmen, hvorved folk sikkert bliver mere medgørlige.

Husk, at dem der har lyst til at hjælpe dig bare ikke kender dit behov endnu.

DeaconWP
DeaconWP Dec 22 '15

Du kan også starte med at fortælle i hvilket område du bor. Så kunne der måske være en anden Tesla ejer, der vil lade dig lade.

BPDove
BPDove Dec 22 '15

Jeg bor i Aalborg centrum meget tæt ved Kennedys Plads. Jeg har bestilt en Chademo adapter til hurtigopladning ved Clever, men den er ikke kommet endnu øv.
Jeg må vel bare vente så. Har kun 9% strøm så kan ikke køre lige i dag.

rosomak
rosomak Dec 22 '15

I aalborg ved Sømandshotel, på parkerings plads, findes CEE rødt stik, med gratis strøm fra kommunen. Ellers check på chargemap.com. der findes mange muligheder i Aalborg.

DeaconWP
DeaconWP Dec 22 '15

Kender du goingelectric.de?

Der skulle ifølge dem være en Clever type 1 lader på 3,7 kW åbent i døgndrift på Kennedy arkaden 1. Der kan du da kigge om du kan komme med et type 1/type 2 kabel og sætte det i. Der må være en kabel sælger, der kan fortælle dig, om de har et kabel du kan bruge.

Det skulle være gratis at bruge den lader, men det kan være, at den er opdateret til type2, og så plejer det at koste for tankningen.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 22 '15
oleviby
oleviby Dec 22 '15

PROVE. ...Der er vist 2 Clever ladestationer med fast type2 kabel i Ålborg. 

BPDove
BPDove Dec 22 '15

Mange tak for jeres svar, jeg kendte ikke til de hjemmesider. Jeg prøver at køre forbi kennedy arkaden først og se om det virker der, da det er tættest på, ellers prøver jeg ved sømandshotellet bagefter.
Der er også nogle blå stik ved kommunale ladestandere nogle steder, så jeg skal også have fat i sådan en adapter der.

DeaconWP
DeaconWP Dec 22 '15

Stumper til sådan en adaptor kan du købe i Harald nyborg.

At blår hanstik til 16 ampere og et rødt CEE "mellemled", hunstik til 3 X 400 Volt. Så må vi håbe du kan finde et stykke kabel med 3 ledere.

Tro ikke Kennedy arkaden vil virke uden et stik du selv medbringer, fordi det er type 1, men du skal jo kigge på det alligevel, så god tur rundt. :-)

DeaconWP
DeaconWP Dec 22 '15

Stumper til sådan en adaptor kan du købe i Harald nyborg.

At blåt hanstik til 16 ampere og et rødt CEE "mellemled", (hunstik) til 3 X 400 Volt. Så må vi håbe du kan finde et stykke kabel med 3 ledere.

Tro ikke Kennedy arkaden vil virke uden et stik du selv medbringer, fordi det er type 1, men du skal jo kigge på det alligevel, så god tur rundt. :-)

DeaconWP
DeaconWP Dec 22 '15

Stumper til sådan en adaptor kan du købe i Harald Nyborg.

At blåt hanstik til 16 ampere og et rødt CEE "mellemled", (hunstik) til 3 X 400 Volt. Så må vi håbe du kan finde et stykke kabel med 3 ledere.

Tror ikke Kennedy Arkaden vil virke uden et stik du selv medbringer, fordi det er type 1, men du skal jo kigge på det alligevel, så god tur rundt. :-)

Men det kan være opgraderet til type 2, og er der kabel på, så kan du tanke.

BPDove
BPDove Dec 22 '15

Ok, tak skal du have. Jeg kigger forbi Harald Nyborg så :D 
Så kan jeg forhåbentligt finde et blåt hanstik/rødt CEE hunstik 3x400 volt adapter samt en type1 til type2 adapter også, hvis de er der. Strøm i kennedy arkaden vil nemlig være perfekt da jeg lige har bestilt p-licens derovre, gældende fra i morgen af.

Kristian70k
Kristian70k Dec 22 '15

ikea

DeaconWP
DeaconWP Dec 22 '15

Type 1 / Type 2 kan du ikke finde i HN.

Der skal du finde ved de decierede el bil leverandører.

Dansk elbilsupport.

EVSE og vel også andre steder på nettet, som jeg ikke lige har i hovedet.

PEL
PEL Dec 22 '15

BPDove , hvis du bor i det sydlige Aalborg er der ikke så langt til rasteplads "Himmerland vest"

Eon kører en kampagne med gratis strøm på deres hurtig lader stationer.

tast 2412 på hurtig laderen, tilbud gælder til og med 3 januar.

Konen og jeg kørte en lille omvej hjem , den gratis strøm betalte ca 2 stk stjerneskud :-)

Kræver dog at du har din CHAdemo converter i hus ellers duer det ikke...

Gronhund
Gronhund Dec 22 '15
Citat fra PEL

Eon kører en kampagne med gratis strøm på deres hurtig lader stationer.

tast 2412 på hurtig laderen, tilbud gælder til og med 3 januar.

Kræver dog at du har din CHAdemo converter i hus ellers duer det ikke...

Hvad er det lige for en kampagne. Hvor har du læst om den? Men det er kun med CHAdemo?

rosomak
rosomak Dec 22 '15

Kristian: IKEA Aalborg?

IKEA i Aarhus har gratis oplader i garagen, men jeg har ikke set i Aalborg.

Der findes også type 2 stik i FRIIS, drevet af Clever

griffel
griffel Dec 22 '15
Hvad med plugshare.com? Der er da op til flere hjemmeladere (også en med en Tesla) lige omkring Aalborg :-)
griffel
griffel Dec 22 '15
Hvad med plugshare.com? Der er da op til flere hjemmeladere (også en med en Tesla) lige omkring Aalborg :-)
Sider: 1 2 »