Loading...
dk

Mobillader med forlængerledning? | Tesla Forum

JAndersen
JAndersen Dec 23 '15
Godaften Alle.

Der er noget jeg ikke forstå.
Jeg skulle lade for første gang med min mobillader. Den kunne så ikke nå så jeg river da lige et godt nyt sort gummikabel frem (5*1,5) ca 15m.
Så blinker den rødt 4 gang. Hmm så sætter jeg laderen til i stikket for at prøve der lyser den grønt. Så prøver vi en anden forlængerledning, der blinker den rødt 4 gange.... Nå.... Vi kunne godt komme hjem. Nu har jeg så prøvet her hjemme, der gør den det samme.
Skal lige sige det var 230V jeg skulle prøve.
Håber i kan komme med lidt input.
Tak og god jul og godt nytår
Super70
Super70 Dec 23 '15
Hiv stikket ud af væggen og sæt det i igen.
Lajo
Lajo Dec 23 '15
Hej
Har du mulighed for at skrive lidt detaljer.
Du skriver 5*1,5 og du vil lade 230volt kunne der være en fejl i dine forbindelser i stikket
Mvh
Lars
JAndersen
JAndersen Dec 23 '15
Beklager... Det er 3x1,5.
Knudsen
Knudsen Dec 23 '15

@JAndersen:

Det er vigtigt at jord-forbindelsen er med i forlængerkablet, samt monteringen af kabel i selve stik er spændt godt til. Envidere så tilslut lader via forlænger-kabel til el-nettet først, og slut af med at sætte stikket i bilen til sidst.

Lad os høre hvordan det går.

JAndersen
JAndersen Dec 23 '15
Nu har jeg prøvet at sætte ladern til forlængerledning, og derefter i stikkontakten, og så i bilen. Det virker ikke.

Jeg har skilt stikne på forlængerledning a for at se om min trikker har lavet lort i den. Det så meget fint ud i begge stik..
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 23 '15

Har du prøvet uden nogen forlænger ledninger? Evt.smid et billede af dine kabler og stik

JAndersen
JAndersen Dec 23 '15
Yep uden er virken den fint. Men har prøvet to forlængerledning, hvor den bare blænker rødt 4 gange..
Seppe
Seppe Dec 23 '15
Jævnfør manualen er 4 blink mangel på jordforbindelse, der må næsten være noget galt med kablet.
TwoChops
TwoChops Dec 23 '15
Stikkene er ikke forbundet rigtigt indeni. Enten er der ikke gennemført jord, eller også er der byttet om på fase og 0. I begge tilfælde blinker laderen 4 blink. Ligesom når der mangler jord på den stikkontakt, der benyttes.
Flemming
Flemming Dec 23 '15
Hvis jordforbindelsen ikke er særlig god og kraftig nok til at komme igennem det tynde 15 meter
Forlængerledning, vil bilen registrere at der ingen jordforbindelse er.
Har selv oplevet det flere gange inden der kom SuC hvor jeg tit måtte lade ved hjælp af forlængeledninger på de hoteller hvor jeg ladede.
Løsningen var tit at jeg benyttede mit 400 volt forlængerledning som er med 2,5 kvadrat hvorpå
Jeg monterede en adapter til 220 volt stikkontakter.
JAndersen
JAndersen Dec 28 '15
Nå så har jeg købt et 400v forlængerledning nå den sættes til virker det. Så har jeg fået lave et stik med hun kraft til et alm 230v han stik. Nå jeg sætter det på så går den på fejl 4 x rød blik
TorbenS
TorbenS Dec 28 '15

Dit Hun kraft stik skal have:

fasen (sort eller brun) i L1

0 (blå) i N

Jord (gul/grøn) i jordsymbol

Se foto.

Dit 230V stik:

Når du lader benene pege væk fra dig er de typisk monteret med nul(blå) helt til højre, derefter kommer fasen(brun) til venstre og i midten jord(gul/grøn)

Det kan være at Fase og Nul i dit 230V hunstik på væggen sidder forkert. Så må du bytte dem om.

JAndersen
JAndersen Dec 28 '15
Det er lige sådan det monteret... Jeg fatter det ikke.....
Trannel
Trannel Dec 28 '15
@JAndersen. Har du prøvet med en polsøger!
Den kan fortælle dig hvilken ledning, der er fase og dermed
kan du konstatere om du eventuelt skulle have byttet nul
og fase om.