Loading...
dk

12 V batteri svigter. Hvad er erfaringer her på Forum? | Tesla Forum

Arnehald
Arnehald Dec 24 '15
Hentede forventningsfuldt min nye røde Tesla den 21. dec. i Vamdrup. Den 23. dec., 1 1/2 døgn efter var bilen totalt død og måtte hentes af vejhjælp og køres til Tesla. Surt når hele familien i 2 Tesla'er havde planlagt juletur sydpå:-( Den var så død, at vejhjælp, trods 12 v booster ikke kunne få den på fejebladet, da den nægtede at hæve suspension til High eller Very high. Efter et par timer lykkedes det at få bilen op på fejebakken, dog i lav suspension. Mit spørgsmål går på, om nogen har erfaring med, at der generelt kan være problemer med det 12 v batteri eller selve opladningsenheden til batteriet. Har søgt lidt på udenlandske fora, hvor jeg kan se, at der er nogle TMS ejere, der allerede er på deres 3. 12 v batteri. Lidt skræmmende, når en så relativ enkel fejl, skaber så store problemer, selv hos vejhjælp. (Skal siges, at jeg 15 min efter jeg havde hentet i Vamdrup fik melding i dashboard: Servive needed, vehicle may not start. Kontaktede straks Tesla, der fra Holland vurderede, at det var ukritisk fejl)
Hookmaker
Hookmaker Dec 24 '15

Jeg har fået skiftet ét på min gamle, men det var noget Tesla opdagede på værksted - har aldrig haft 12 V fejl på mine +55000 km i 2 biler.

pwkehl
pwkehl Dec 25 '15

Jeg har fået beskeden om at 12 volts batteriet var ved at løbe tør 2 gange med besked om at bilen ville lukke ned og jeg skulle kontakte Tesla servicecenter. Hvergang er det dog lykkedes at få liv i den igen ved at slukke bilen ("shout down..." funktionen) og vente et par minutter med at starte op igen. Disse 2 hændelser skete med 3-4 dages mellemrum og derefter fik jeg efter aftale med servicecenteret i Kastrup skiftet batteriet og nu kører alt som det skal. 

Lyngedrengen
Lyngedrengen Jan 21 '16

Hej

Jeg har undret mig over, at jeg ikke har modtaget 7.1 opdateringen endnu og da jeg i den og anden anledning kontaktede Tesla Århus, fik jeg at vide, at det var nok fordi jeg skulle have skiftet mit 12v inden de ville opdatere...

Jeg har ikke haft nogen som helst problemer med mit 12v batteri og spurgte hvorfor det skal skiftes og har får at vide, at det er en del af en kampagne?! Heldigvis kan jeg få en tid ret hurtigt, men undrer mig bare over det, da jeg intet kan finde nogen steder omkring en sådan kampagne - nogen af Jer, der har fået lignende besked?

Vh
Jan