Loading...
dk

Park assist unavailable | Tesla Forum

ElPeter
ElPeter Dec 27 '15
De seneste dage har jeg fået advarslen (gul trekant) "Park assist unavailable" med jævne mellemrum, også når jeg ikke er i nærheden af at prøve at parkere, men måske sammenhængende med sænkning af hastigheden.

Jeg tænkte der måske var en sensor der var snavset til så jeg vaskede bilen, men det ændrede ikke noget. Jeg synes i øvrigt at bilen ser en del 'spøgelser' altså markerer forhindringer hvor der intet er. Jeg har slået lyd-advarsler fra da jeg ellers ikke kunne bakke ud af min kotelet-indkørsel uden en kakofoni af advarsler.

Jeg regner med at jeg nok skal have fat i Tesla omkring dette, men er der nogen der har erfaringer med samme fejlmedelelse og er der evt. noget man selv kan gøre for at afhjælpe situationen?

Bilen er 12 dage gl. og har ikke autopilot-features aktiveret.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Dec 27 '15
HJJ
HJJ Dec 28 '15

ElPeter !

Samme skete her, min er 12 dage i dag. Autopilot fungererede fint til i går og viser nu gul trekant og fungerer ikke.

mvh

Hans Jørgen

Markussen
Markussen Dec 28 '15

Samme her også. Min autopilot fungerede perfekt i går. Men i dag virker autosteer slet ikke, og fartpiloten kun sjældent. Gerne en tilbagemelding hvis i finder en løsning eller forklaring.

Mvh Johnny

T3S7A
T3S7A Dec 28 '15

Kan skyldes at kameraet ikke kan se tydelig vejstriber. Lige nu står solen rigtig lavt, det giver genskin, og så kan kameraet ikke se tydelig striber. 

ElPeter
ElPeter Dec 28 '15
@T3S7A: Det sker på alle mulige tidpunkter, også om aftenen. For øvrigt har jeg ikke autopilot så den skal vel ikke bruge vejstriber til noget. Jeg går ud fra at det er afstandsangivelsen ved parkering der henvises til.

Jeg talte lige med Tesla som sagde at det kunne være snavs/regn på sensorerne, så jeg ser det lige an i et par dage, om ikke andet for at kunne udelukke den mulighed.
HJJ
HJJ Dec 29 '15
Fandt lige ud af at "valet mode" var tilkoblet.
Nu virker autopilot igen.
God nat