Loading...
dk

Et par spørgsmål fra en ny Tesla-ejer | Tesla Forum

KasperD
KasperD Dec 28 '15
Hej allesammen. 

Jeg erhvervede mig en brugt Tesla 85 for en uges tid siden hvilket har affødt en masse spørgsmål. Mange af dem har jeg fundet svar på men der er dog stadigvæk et par ubesvarede. 

- Når jeg opretter en ny fører-profil står der at den gemmer bl.a. sidespejlenes position, dette er dog ikke tilfældet hos mig, jeg kan sagens gemme sædets og rattets indstillinger men der sker intet omkring ændring af spejlenes position. Så vidt jeg kan læse mig til i manualen burde det virke?

- Ligeledes har jeg læst mig til at man kan programmere hver nøgle til en brugerprofil, dette synes jeg heller ikke at være tilfældet på min. 

Bilen er fra model D fra oktober 2013. 

På forhånd tak. 

DerHansi
DerHansi Dec 28 '15

Hej Kasper, tillykke med "dyret".

Først og fremmest ; Ja, det bør virke med spejlindstillingerne i køreprofilen. Det der med nøglerne har jeg aldrig hørt om. Til gengæld har jeg svært ved at forstå at du har en model D, fra oktober 2013. Kom de ikke først i 2014??

Forummets indlæg er redigeret af KS Dec 28 '15
Kristian70k
Kristian70k Dec 28 '15

tror de første er leveret i slut 2014 eller start 2015.. (faktisk ret sikker på de først kom 2015) Du kan ikke programmere nøglen.. du skal vælge brugerprofil når du starter.. 

KasperD
KasperD Dec 28 '15
Hmm. Så har jeg misforstået noget da, burde jeg ikke kunne se model ud fra VIN?

Men sådan som jeg forstår jer så burde spejlene kunne programmeres uanset model når vare muligheden for at oprette profiler er tilgængelig. Ergo må jeg vel forbi Kirstinehøj. 
Niels
Niels Dec 29 '15
ja spejle følger den valgte profil.
bemærk at du skal indstille spejle både når du har valgt gear 'drive' og gear ' reverse'. derved gemmes begge indstillinger og spejlet justeres automatisk når du er i bak gear.

jeg er ikke sikker på den spørger om profil skal gemmes hvis du KUN ændre spejle, så ret også lidt på sædet inden vælger at gemme profilen.
spejl indstillinger er altid blevet gemt, også i 2013 modeller, så det skal virke.

en D model har et meget lille frunk pga motor oppe foran. frunk i D modeler kan således kun gemme på 1 ikea pose.... din 2013 har det store frunk rum som i tidlige modeller var rimmeligt stort, det krympede nogle få cm. i løbet af 2014. det store frunk har en tunnel som i folke munde heder microwave rummet da der er et sådan underligt firkantet rum ind mod kabinen.
på awd (D) er dette forsvundet da pladsen bruges til den ekstra motor.
KasperD
KasperD Dec 29 '15
Hej Niels. 

Tak for er uddybende svar. Jeg er egentlig godt klar over alt omkring den omtalte forskel. Jeg har bare formuleret mig forkert, det 10'ende bogstav i mit VIN er et D som skulle stå for Model Year 2013 og det var blot det jeg refererede til som model D. My Bad. Beklager. 

Ved du i øvrigt om det er muligt at montere tågelygter foran? Der er jo tågelys bagtil og knappen er jo aktiv i interfacet. 
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 29 '15

Jeg tror bestemt at det er muligt at få Tesla til at eftermontere tågelygter foran, men det bliver helt sikkert en temmelig dyr affære. Alt eftermonteret original udstyr monteret af Tesla koster en halv arm, men prøv at høre dem om hvad de skal have for det og vend så tilbage. Det kan jo være at der er andre som også er interesserede i at vide prisen på eftermonteringen.

JL
JL Dec 29 '15
Jeg spurgte StigO fra TMC forummet og han havde givet ca. 10.000 DKK. Jeg ville nemlig også gerne have dem eftermonteret.
KasperD
KasperD Dec 29 '15
Man kan ikke "bare" købe dem løst og så selv montere dem? De findes jo brugte flere steder. 
JL
JL Dec 29 '15
@KasperD: Tror der skal lidt mere til - bilen skal også vide den har fået tågeforlygter :-). De fleste jeg har set til salg har været uden tågelygter.