Loading...
en

Adaptive Cruise Control afstand på motorvej

jhyldgaard
jhyldgaard Dec 30 '15
Jeg bruger meget både Auto Pilot og Cruise Control i min Tesla. Det fungere generelt meget godt, selv om Auto Pilot nogle gange vil tage en afkørsel.
Jeg er bare lidt træt af den begynder at bremse ned, meget lang tid før man nærmere sig en forankørende. Man skal trække ud mindst 100m før, hvis ikke den skal begynde at tage farten af, hvilket nogle som kommer endnu hurtigere bagved er ret træt af. Jeg har stillet afstanden til en billængde, men det virker som om det ikke gør nogen forskel. Er den nogen som ved hvad jeg kan gøre?
lauz
lauz Dec 30 '15
Afstanden er relativ til den hastighed du kører med.

Større hastighed = større afstand

Så det afhænger helt af hvilken march-hastighed du kører med? Ved 130 km/t giver en 2 sekunder finger-regel (gælder ikke for Audier) at minimums-afstand bør være omkring 70 meter?
jhyldgaard
jhyldgaard Dec 30 '15
Jeg er med på at den er relativ i forhold den til bil man er ved at indhente, jeg syntes bare at tager farten meget af, og at den gør det meget lang tid før. Jeg ville ønske at man kunne vente længere tid med at trække ud til overhaling.
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 30 '15

Jeg er enig, med fartpiloten må jeg også trække ud noget før jeg ellers ville, hvis jeg selv styrede farten.

The Forum post is edited by TeslaFreak Dec 30 '15