http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817286&vId=0&lang=DA det er taget fra deres hjemmeside.. der står eldrevne køretøjer er afgift frie? det er ikke rettet så er det sku sløset at sende en regning på det.. hvis jeg var dig.. og det det bliver jeg jo nok.. så vil jeg referer til det..
Sidste år skrev skat følgende:
"Alle elbiler, både nye og gamle, bliver fuldt indpasset i den grønne ejerafgift og vægtafgiften fra 1. januar 2016. Pga. elbilers høje energieffektivitet vil de som hovedregel blive indpasset på det laveste trin i den grønne ejerafgift"
http://www.skm.dk/media/1265173/091015_aftaletekst_elbiler.pdf
Log ind på motorregistret og se hvordan din bil står registreret. Der må være smuttet et eller andet.
svare til en bil der køre 10 km på en l. benzin.. det er toppen af latterligt!! håber ikke det er deres måde at ramme elbil ejere på.. dælme en nalle regering..
På SKATS motorregister under Vis Køretøj - Afgifter, har jeg ikke noget stående for Tesla'en. Måske de bare ikke har lavet en opkrævning endnu? Men det må da helt sikkert være en fejl.
Kasper kan du tage et billede af den regning? evt. fjerne personlige oplysninger hvis der er nogen
Og er der nogen der har e-up / e-golf / leaf der også kan tjekke.
Jeg kan ikke finde noget på motorregisteret omkring grøn afgift på min
Nu har jeg hverken fået girokort, eller kan se nogen opkrævning nogen steder, men jeg kan se at skat har sat forbruget på min bil til 214Wh/km
Kan også se at der er 9100Wh i 1l benzin, det må betyde at min bil kører 42km/l
Så mener jeg ikke prisen bør være 3.212,-
@KasperD
jeg kan se at du har streget dit regnummer ud. Kunne du evt. skrive det, så vi kan slå op hvordan din bil er regget?
Ellers kunne du jo evt. selv slå den op på mottorreg og se.
På min på skat.dk står der:
Opkrævede periodiske afgifter Ingen resultater Detaljer for periodisk afgift Ingen resultater
Der står desuden det samme på min Leaf
på min nissan leaf:
Elektrisk forbrug: 150,0 Wh/Km Samlet beregnet brændstofforbrug: 9,5 km/l
På min 70D:
Elektrisk forbrug: 217,0 Wh/Km Samlet beregnet brændstofforbrug: -
Mit gæt er de bruger km/l, som så er helt hen i vejret. Håber det er en fejl, så udmeldingen om at el bilerne komme til at ligge på den laveste afgift holder stik.
KasperD> Lækkert, tak for info!
- skat har jo stor erfaring med ekstra "0'er", så denne gang blev det din tur ;)