Loading...
dk

Så kom der regning på Grøn ejerafgift | Tesla Forum

KasperD
KasperD Jan 6 '16
Så kom der et girokort fra skat på 3.212 kr. for 6 måneders afgift :-/
Ringede til dem men de kunne ikke rigtig svare mig på om det ikke var lidt højt. 
Andre der har oplevet det?
Kristian70k
Kristian70k Jan 6 '16

det lyder helt vildt??? hvordan det?

Kristian70k
Kristian70k Jan 6 '16

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817286&vId=0&lang=DA  det er taget fra deres hjemmeside.. der står eldrevne køretøjer er afgift frie? det er ikke rettet så er det sku sløset at sende en regning på det.. hvis jeg var dig.. og det det bliver jeg jo nok.. så vil jeg referer til det..

mortendk
mortendk Jan 6 '16

Sidste år skrev skat følgende:
"Alle elbiler, både nye og gamle, bliver fuldt indpasset i den grønne ejerafgift og vægtafgiften fra 1. januar 2016. Pga. elbilers høje energieffektivitet vil de som hovedregel blive indpasset på det laveste trin i den grønne ejerafgift"

http://www.skm.dk/media/1265173/091015_aftaletekst_elbiler.pdf

PexJensen
PexJensen Jan 6 '16

Log ind på motorregistret og se hvordan din bil står registreret. Der må være smuttet et eller andet.

NeWT
NeWT Jan 6 '16

Jeg har det samme stående når jeg logger ind. Det er da helt vildt!

Kristian70k
Kristian70k Jan 6 '16

svare til en bil der køre 10 km på en l. benzin.. det er toppen af latterligt!! håber ikke det er deres måde at ramme elbil ejere på.. dælme en nalle regering..

Klaus_
Klaus_ Jan 6 '16

På SKATS motorregister under Vis Køretøj - Afgifter, har jeg ikke noget stående for Tesla'en.  Måske de bare ikke har lavet en opkrævning endnu?  Men det må da helt sikkert være en fejl.

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 6 '16

Kasper kan du tage et billede af den regning? evt. fjerne personlige oplysninger hvis der er nogen

KimT
KimT Jan 6 '16

Og er der nogen der har e-up / e-golf / leaf der også kan tjekke.

Jeg kan ikke finde noget på motorregisteret omkring grøn afgift på min

Sithfury
Sithfury Jan 6 '16

Nu har jeg hverken fået girokort, eller kan se nogen opkrævning nogen steder, men jeg kan se at skat har sat forbruget på min bil til 214Wh/km

Kan også se at der er 9100Wh i 1l benzin, det må betyde at min bil kører 42km/l

Så mener jeg ikke prisen bør være 3.212,-

Kristian70k
Kristian70k Jan 6 '16

har eup og tesla.. kan ikke se noget med afgift på dem.. købt ultimo 2014

KasperD
KasperD Jan 6 '16

Her ser i opkrævningen. 

Sithfury
Sithfury Jan 6 '16

@KasperD

jeg kan se at du har streget dit regnummer ud. Kunne du evt. skrive det, så vi kan slå op hvordan din bil er regget?

Ellers kunne du jo evt. selv slå den op på mottorreg og se.

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 6 '16

På min på skat.dk står der:

Opkrævede periodiske afgifter Ingen resultater   Detaljer for periodisk afgift Ingen resultater  

Der står desuden det samme på min Leaf

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Jan 6 '16
KasperD
KasperD Jan 6 '16
AD16784
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 6 '16

på min nissan leaf:

Elektrisk forbrug: 150,0 Wh/Km Samlet beregnet brændstofforbrug: 9,5 km/l  

På min 70D:

Elektrisk forbrug: 217,0 Wh/Km Samlet beregnet brændstofforbrug: -

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Jan 6 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 6 '16

Mit gæt er de bruger km/l, som så er helt hen i vejret. Håber det er en fejl, så udmeldingen om at el bilerne komme til at ligge på den laveste afgift holder stik.

KasperD
KasperD Jan 6 '16
En ledene medarbejder fra skat har nu ringet og beklaget fejlen heldigvis :-) Deres system fejler, udfra hans beregning kører bilen 51 km/l og kommer derfor til at koste omkring 300 halvårligt. Han håbede at det kunne rettes i morgen. Han ville vende tilbage. 
mortendk
mortendk Jan 6 '16

KasperD> Lækkert, tak for info!
- skat har jo stor erfaring med ekstra "0'er", så denne gang blev det din tur ;)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 »