Loading...
dk

Læder kabine giver sig | Tesla Forum

shan
shan Jan 7 '16

Jeg har performance grå læder kabine og oplever nu at læderet er begyndt at give sig i føresædet. 

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det? Det ser ikke særligt eksklusivt ud når læderet ikke sidder stramt og frygter at dette blot er starten. 

På forhånd tak

Forummets indlæg er redigeret af shan Jan 7 '16
Jevi
Jevi Jan 8 '16

Picture or it didn't happen. Er det Nextgen sæder ?

Benjamin
Benjamin Jan 8 '16

har kørt 7000km. min er også begyndt at lave rynker i læderet. har først lige opdaget det idag så skal lige se om det er temperaturen eller hvad der sker.

shan
shan Jan 8 '16

Nej det er de gamle performance lædersæder

Jeg har hørt man kan dampe dem men ved ikke om sæderne kan tage skade af d?

Forummets indlæg er redigeret af shan Jan 8 '16
lysmanden
lysmanden Jan 8 '16
Min " gamle " p85d med next g sæder havde kørt 35.000 km på 9 mdr. Der hvor jeg stiger ind og ud ligner sædet en 45 årig solarie straffet kvinde der i 90 erne nærmest boede i et solcenter. Højre sæde lignede derimod et BOTOX fyldt ansigt uden en rynke

Mine nye bagsæder i den nye bil er derimod meget skuffende. Det er folder og det ligner der er for meget hud i overskud, altså som om det ikke er trukket stramt nok ud
gronkjaer
gronkjaer Jan 8 '16

hahaha...

Stone
Stone Jan 8 '16
For at undgå skjolder er der nogen af jer der behandler læderet for at holde det pænere
shan
shan Jan 8 '16
Hahaha men er der nogen der ved om damp vil fungere ligesågodt som BOTOX eller om det skaber permanente skader
gronkjaer
gronkjaer Jan 8 '16

Hvis det virker med damp, så tror jeg sgu at konen skal have en tur.. :-)

shan
shan Jan 8 '16
Se youtube - søg efter Remove wrinkle leather car
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 17 '16

det er ikke løsnignen - læderet er af får og håndværkeren ikke god - læderet er af den eneste producent ikke coated, LÆS ikke coated, dvs pas på dit læder. 

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 17 '16

jeg ville super gerne sælge noget dyrt og godt læder coating, men da teslas læder ikke fra fabrik er coatet kan en lædercoating ikke binde på overfladen, øv, så der er kun optimum leather protectant tilbage

Stephen
Stephen Oct 22 '16

Next gen. sæder efter 10k km og <6 mdr. kærligt brug.  Er det ok? Gode forslag? 

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 22 '16

Prøv Optimum Leather Protectant.

krabbe
krabbe Oct 22 '16
Optimum leather protectant er super godt !
Har brugt det på min halvgammel 85D fra april 15. med 97.000 km synes jeg fortsat sæderne ser pæne ud.. selvfølgelig er det lidt "strækmærker" men ikke voldsomt !
Så det er bare at bestille hos all4cars (PS de har også nogle super fede måtter :) ) hvis i mangler
webercarbmann
webercarbmann Oct 23 '16

Jeg kan bekræfte at "optimum leather" fungerer. Det virker godt til at bekæmpe "rynket røv" fænomenet der ellers hurtigt opstår.  Måske kunne man give sæderne en omgang gammeldags læder fedt hvis man er på ferie og ikke skal bruge bilen i nogle dage? Det gør jeg nogle gange man sofaer mm. Nogle der har erfaringer med det? Vh Peter

TorbenS
TorbenS Oct 23 '16

For mig fungerer det fint med Gliptone GT12 (læderrens) og Gliptone GT11 (læderpleje).

Det kan bla. købes hos http://www.classictrim.dk/ som gerne sender det.

Jeg har ikke prøvet optimum leather.

jensk2
jensk2 Oct 23 '16

GT11 lyder fint, men Uha, jeg sendte lidt gode billeder til ClassicTrimfor for at få Deres anbefaling, og det her uploadede billede syntes jeg ligner en klar reklamation til Tesla?? (Bilen er modtaget December 2015, og har første gang kørt 11/10 2015)

 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Oct 23 '16
jensk2
jensk2 Oct 25 '16

Har modtaget svar fra Tesla Service. Man har set billedet, men har endnu ikke oplevet at syninger går op og man syntes at billede viser almindelig slitage. Man anbefaler at '. . . behandle sædet for at udbedre disse "rynker"'. Derfor har jeg straks forespurgt på et anbefalet middel, da min instruktionsbog jo oplyser at man IKKE anbefaler brug af læderplejemidler. Stay tuned - når jeg hører hvilket læderpleje middel der anbefales, bringer jeg straks svaret HER!

Instruktionsbog:

Lædersæder
Læder, herunder særligt læder i lyse farver, er
modtageligt over for farve og kan blive
misfarvet. Hvidt og farvet læder er behandlet
med et smudsafvisende middel. Fjern spild
hurtigst muligt med en blød klud opvredet i
varmt vand tilsat sæbe, som ikke indeholder
opløsningsmiddel. Aftør forsigtigt med en
roterende bevægelse. Tør efter med en blød,
fnugfri klud. Det anbefales ikke at bruge
almindelige rengøringsmidler og rengørings og
plejemidler til læder, da der er risiko for, at
læderet bliver misfarvet eller udtørret.

 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Oct 25 '16
Sider: 1 2 »