Loading...
dk

Telsa Connect, samt indvendig temperaturmåler præcision | Tesla Forum

jensk2
jensk2 Jan 9 '16

Hej

i diverse Tesla S diskussioner, er der nogen fortvivlelse med nøjagtigheden af målingerne og den udfordring det er, at få Tesla App'en til overhovedet at vise inde-temperaturen. Et kedeligt trick er at tænde for Klima-anlæg, men det påvirker jo selvsagt indetemperaturen. Jeg har erfaret, at min Tesla S (November 2015) næsten altid viser inde- og udetemperatur, hvis jeg blot blinker med lygterne fra Controls siden og dernæst refresher Climate siden.  Det har tilladt mig at sammenligne de to temperaturmålere med mit Inde/ude termometer, hvor ude censor var anbragt inde i Teslaen. Ved 0,5 C udenfor og efter to dages dvale viser Tesla termometre:

Indetemp 0 minutter efter aktivering: 1,0 C, 1 minut EA: 2,6 C, 8 minutter EA: 4,3 C.  Udetemp: 0,5 under hele målingen. Mit eget termometer imellem sæderne (hvor Teslas sensor angiveligt også  er) bekræfter 0,5 C under hele målingen. Så 'noget' varmer inde sensor op, når den er aktiv. måske er der en lille ventilator (som på min Peugeot 406 Coupe). Ikke verdens bedste design, altså hvis man ærligt vil måle lave temperaturer:-)

mvh

jens

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jan 9 '16
Toftager
Toftager Jan 9 '16
Jeg synes bare det er cool din app viser både inde og ude temp. Det gør min app på iphone ikke. :-)

Eller gør jeg noget forkert?
jensk2
jensk2 Jan 9 '16

Nææeee, jeg har prøveinstalleret Tesla IPhone App'en på min søns IPad, der må man slå Klima på og af og man får så kun vist inde temperatur. Men IPhone App'en kan åbne soltag, det kan min Windows Phone App ikke. Noget for noget!

oledole
oledole Jan 9 '16
Denne IOS app kan vise både inde og ude temp. Samme app to iPhone og iPad.
Virker også på Apple Watch.
Remote S i AppStore
The_Stig
The_Stig Jan 9 '16
Citat fra jensk2

Nææeee, jeg har prøveinstalleret Tesla IPhone App'en på min søns IPad, der må man slå Klima på og af og man får så kun vist inde temperatur. Men IPhone App'en kan åbne soltag, det kan min Windows Phone App ikke. Noget for noget!

Hej Jensk2 - Jeg har WinPhone og bruger den APP der hedder TESLA Connect - der kan soltaget åbnes på VENT ROOF  og CLOSE ROOF samt ude-/inde temp.!

griffel
griffel Jan 10 '16
Hvor sidder den udeføler egentlig?
Indimelem viser den da helt absurde temperaturer - meget højere end i virkeligheden. Jeg har oplevet at den viser op til 5-6 plusgrader i frostvejr. Det kan ske når jeg har holdt stille i nogle minutter og jeg så sætter mig ind i bilen igen. Når jeg kører videre falder temperaturen igen til det rigtige (tror jeg da...).
Det er somom føleren bliver udsat for noget spildvarme et sted fra ved stilstand, som så bliver blæst væk igen når man kører.

Har i samme oplevelse?
jensk2
jensk2 Jan 10 '16
Citat fra The_Stig
Citat fra jensk2

Hej Jensk2 - Jeg har WinPhone og bruger den APP der hedder TESLA Connect - der kan soltaget åbnes på VENT ROOF  og CLOSE ROOF samt ude-/inde temp.!

Samme App bruger jeg:-( Under 'features' står også 'Open/vent roof', men det findes ikke i UI. Når jeg låser bilen lukker taget heller ikke. Måske er der en konfigurationsfejl i dytten.