Hej
i diverse Tesla S diskussioner, er der nogen fortvivlelse med nøjagtigheden af målingerne og den udfordring det er, at få Tesla App'en til overhovedet at vise inde-temperaturen. Et kedeligt trick er at tænde for Klima-anlæg, men det påvirker jo selvsagt indetemperaturen. Jeg har erfaret, at min Tesla S (November 2015) næsten altid viser inde- og udetemperatur, hvis jeg blot blinker med lygterne fra Controls siden og dernæst refresher Climate siden. Det har tilladt mig at sammenligne de to temperaturmålere med mit Inde/ude termometer, hvor ude censor var anbragt inde i Teslaen. Ved 0,5 C udenfor og efter to dages dvale viser Tesla termometre:
Indetemp 0 minutter efter aktivering: 1,0 C, 1 minut EA: 2,6 C, 8 minutter EA: 4,3 C. Udetemp: 0,5 under hele målingen. Mit eget termometer imellem sæderne (hvor Teslas sensor angiveligt også er) bekræfter 0,5 C under hele målingen. Så 'noget' varmer inde sensor op, når den er aktiv. måske er der en lille ventilator (som på min Peugeot 406 Coupe). Ikke verdens bedste design, altså hvis man ærligt vil måle lave temperaturer:-)
mvh
jens