Loading...
dk

Beregningskuller i kulden | Tesla Forum

Tue
Tue Jan 10 '16
Min Tesla kan pludselig ikke opgøre forbruget korrekt. Et par ture ud og hjem igen har givet et forbrug på 54 wh/km. Helt i skoven. Har nogen andre været ude for det?
KS
KS Jan 10 '16

@Tue: Har prøvet det samme i min gamle, og en af vennerne der lånte den kørte hjem fra Middelfart med et negativt forbrug. Skal for god skylds orden lige siges at han bor i Faxe (mdamm). Sjovt nok, så begyndte batteriet ikke at ryge, selvom der var et negativt forbrug.

Men man kunne nu se at batterimåleren gik nedad, og til sidst begyndte at tælle op. Der må være et system som har sat sig - ala triptælleren

Tue
Tue Jan 10 '16
@Ken. Man kan s.. heller ikke erfare noget uden du har været der før ;-) Fejl i triptæller burde vel give fejl den anden vej. Så tror jeg mere på, at Tesla med version 7 kan suge energien ud af ens varme røvballer via varmetrådene i sæderne :-)
Hookmaker
Hookmaker Jan 10 '16

Hahaaa, den var sgu god Tue!  +1

lysmanden
lysmanden Jan 10 '16
Jeg har har haft fejl i min trip tæller på den nye p90d. Efter opladning burde trip og "since last charge" jo være identiske da de starter fra 0km.. Pludselig afvigede værdien med 1,5 km i DIF og jeg kunne køre nok 1 km før en Af dem reagere med 100 m altså fra 15,2 til 15,3 km
Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '16

he he det er vist ikke noget du er alene om.. jeg har haft op til 15 km i forskel.. det er en fejl de arbejder med.. det er ikke alle der har den.. derfor er den ikke let at rette.. men de arbejder med det :)

jeppe
jeppe Jan 11 '16

Jeg havde lidt problemer med min i weekenden også. Jeg optog en video af min fedtede skærm, hvor forbrugsmåleren hopper rundt.

https://goo.gl/photos/SsLx2BQTSx36qCRS8

Der er lidt genskin, men man kan godt se at den hopper mærkeligt.

Forummets indlæg er redigeret af jeppe Jan 11 '16