Loading...
dk

Dampvask, lakforsegling og Opticoat? | Tesla Forum

JKraemmer
JKraemmer Jan 11 '16

Jeg smider lige en 10 øre for et sted jeg har besøgt et par gange i Humlebæk da jeg synes vintervejret hurtigt sætter nogle snavsede spor på snehvide :)

Stedet hedder Just Steam og ligger på Bakkegårdsvej 211 (til jer der bor i nærheden), og det er et par flinke fyre der kører butikken.

Fik en lakforsegling til 1200,- som skulle holde i ca 1 år.

Og til "normal behandling" smider man 225,- for en udvendig dampvask (kalkfri) hvor dørfalser, vinduer og fælge også får en tur, eller 550,- ialt hvis de også skal tage den indevendig med støvsugning og vinyl.

De fortalte mig også at de snart vil tilbyde Opticoating, hvad er jeres erfaringer med det, kontra lakforsegling.?

Jeg kunne forstå at det skulle holde længere men er der nogen forskel ellers.?

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 11 '16

Lige den med opti-coat syntes jeg du skal søge på, du finder helt sikkert en masse.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jan 11 '16

Det med at de kan tilbyde opti Coat snart er en løgn. Jeg vil lige kontakte dem imorgen

lysmanden
lysmanden Jan 11 '16

man får hvad man betaler for........også i Nordsjælland ;-)

DetailingBilpleje

Præcis Torben :)  

DetailingBilpleje

Men når alt det er sagt ser deres service med dampvask jo super ud. 

lysmanden
lysmanden Jan 11 '16

de kommer altid springende når jeg kører i p anlægget i kælderen i Lyngby og Valby.

Jeg fortæller dem at bilen er opticoatet hvilket de ikke aner hvad er. Så svarer de gerne: Men hvis du så endag skal have støvsuget din bil "

JKraemmer
JKraemmer Jan 11 '16
Det kan også være de sagde noget ligesom Opticoat. Kan ikke lige huske formuleringen. Pointen var om det er værd at bruge penge på fremfor bare at friske en lakforsegler op årligt.

Ja, dampvask servicen er top nudge. ! Den står jo nærmest som da man hentede den fra ny efter sådan en tur :D
JKraemmer
JKraemmer Jan 11 '16
Dem i lyngby storcenter må være nogle andre. De her ligger kun i humlebæk.
DetailingBilpleje

Har lige snakket med just steam. De aner ikke hvad coating er , bare så vi ikke får nogle misforståelser ;)

Ellert
Ellert Jan 12 '16

Lyder spændende - har aldrig hørt om dampvask før... Vil dog personligt ikk bruge andet end opticoat til Tesla! Ved behabdlingen til 225 kr... Er den garanteret ridsefri? Hvad bruger de udover damp til at gøre den ren? Børster, svampe, Uldhandsker fiberklude???

JKraemmer
JKraemmer Jan 12 '16
Ved dampvask bruger de nogle meget bløde klude, og da dampen "opløser" snavset behøver de ikke at skrubbe på bilen.
Det efterlader en fuldstændig spejlblank overflade uden vaskeridser.

Og de håndtørrer også bilen med noget fiberkluds værk.

Jeg har ikke oplevet andet end nybils oplevelser med fuldstændig fejlfri lak
Tryl
Tryl Jan 12 '16
Er der nogen der har erfaringer med de små håndholdte damprensere man kan købe i diverse byggemarkeder, Biltema og lign. Kan den bruges til at opløse det værste snavs ved hjul? Og i så fald kan opticoat tage skade?
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 12 '16

Hvad mener du med ved hjul? er det på fælgene eller på lakken rundt om hjulene?

JKraemmer
JKraemmer Jan 12 '16
Jeg ved en af de store forskelle er at dem de profesionelle bruger har en kalkudskiller siddende foran damprenseren så man undgår kalkpletter.

Hvis du køber en af de "billige" skal man tørre efter hurtigt hvis du vil slippe for kalkpletter
Tryl
Tryl Jan 12 '16
Jeg mener i lakken rundt om hjulet. Troede man kom kalkfri vand i beholderen. http://www.biltema.dk/...Dampvask-2000020303/
Forummets indlæg er redigeret af Tryl Jan 12 '16
KimT
KimT Jan 12 '16

Har engang haft fat i en lignende - hold kæft en gang bras. Du kan holde hånden et par cm foran dysen uden at brænde dig.